Sydänäänten kuuntelu

Aca

Vauhtiin päässyt keskustelija
Jouluäidit 2020
Itselle ei vielä ajankohtainen mutta kun meidän ryhmässä osa on jo 12 raskausviikolla, niin joko joku on kokeillut kuunnella sydänääniä kotidopplerilla? Tai mitä mietteitä aihe-alueesta tulee mieleen? Positiivinen asia vai lisästressin aiheuttaja?
 
Mulla on 2 kappaletta ja oon joka raskaudessa kuunnellu, paitsi ekassa. Nyt sain 9+5 kuulumaan. Tokan kerran kuuntelin 10+3 ja ei löytynytkään niin hyvin. Odottelen nyt taas muutaman päivän. Kuuntelen 1-2 krt/vko. Mun mielestä hyvä, kunhan ei ala sitä joka päivä tressaamaan.
 
Mie hetken pohdin sitä kotidoppleria, mutta tiedän, että musta tulisi ihan pakkomielteinen jos sellaisen hankkisin. Lisäksi jostakin luin, että se doppleri saattaa "hämätä" raskaana olevaa, pois vauvan liikkeiden havainnoimisesta.o_O
 
Mie hetken pohdin sitä kotidoppleria, mutta tiedän, että musta tulisi ihan pakkomielteinen jos sellaisen hankkisin. Lisäksi jostakin luin, että se doppleri saattaa "hämätä" raskaana olevaa, pois vauvan liikkeiden havainnoimisesta.o_O

Mä en oo enää silloin kokenut tarvetta kuunnella, kun liikkeet tuntuu :)
 
Minulla on doppler ja jokaisen kohdalla saanut äänet kuulumaan 9+viikoilla. Ja siinä vaiheessa kun liikkeet on alkaneet tuntumaan, en ole doppleria enää käyttänyt. Minulle se on tuonut mielenrauhan kun kuulee vauvan. Vaikka täytyy muistaa että välttämättä joka päivä ääniä ei saa kuulumaan johtuen erinäisistä syistä.
 
Mä täällä kans just pohdin että pitäiskö koittaa. Ekassa raskaudessa koitin ja luulin löytäneeni äänet mutta sikiö olikin silloin jo kuollut... joten vähän pelottaa että miten tässä käy ja tuoko se sitä rauhaa mikä olisi toivottavaa.
 
Mulla on ja ehdottomasti on helpottanut. Viimeksi äsken kuuntelin kun tuli sellainen olo että eihän tässä ole enää mitään raskausoireita. Viikkoja 10+0-10+2. Ekan kerran kuulin 9+3. Musta on hyvä laite, kuhan muistaa että varsinkin pienillä viikoilla niitä ei aina löydä. En usko että käytän enää kun tunnen liikkeet.
@emilie mäkin luulin viimeksi mutta se olikin oma syke joka oli korkea kun jännitin niin kovin. Nyt tässä raskaudessa heti kyllä tunnistin ne kun löysin.

@Mimosa-18 mä kans löysin viime ma, sitten en löytänyt ti enkä ke mutta sitten torstaina taas löysin. Eilen en taas löytänyt ja aamulla taas löysin. Mä oon huomannut että parhaiten löydän aamulla tyhjällä vatsalla (jos suoraan puhutaan niin sen jälkeen kun on käynyt kakkosella:bookworm:) tänään hän tosin vilahteli koko ajan pois:grin
 
Minäkin dopplerin olen hankkinut. En stressaa vaikken vielä ääniä ole saanutkaan. Suuria sykelukuja löytyy kyllä, mutta ääntä ei. En ole kokeillut vielä kun ihan pari kertaa, vasta sitten vähän myöhemmin varmaan.
 
Itsekin aiemmissa raskauksissa äänet kuullut rv10+, parisen viikkoa itsellä sinne aikaa...

Tottahan se on, että doppleria ei niin tarvitse kun vauvan liikkeet alkavat tuntumaan mutta ihan loppu raskaudessa koin laitteen kyllä hyväksi. Jouduin edellisessä raskaudessa joitakin kertoja kunnolla laskemaan liikkeitä ja silloin doppler kyllä rauhoitti omaa mieltä :happy:
 
Raskauskeijusta minäkin ostin, aiemmissa raskauksissa kokeillut vasta 12+ viikolla että varmasti kuuluu jos on kuuluakseen. Tässä kokeilin malttamattomana tänään ja löysin hetkeksi sykkeet, tänään viikkoja 9+1. En olisi huolestunut vaikka ei olis löytynyt kun näillä viikoilla vielä aika epävarmaa saada kuulumaan.
 
Me kuunneltiin eilen sydänäänet ja sain ne kuuluviin joku vartin etsimisen jälkeen. Sitten kuuluikin pitkään ja voimakkaana :Heartred Välillä hävisi mutta löytyi taas uudelleen kun tiesi missä kohtaa tuli ensin kuuluviin. Viikkoja eilen 10+1. Vähän jännitti että mitä jos ei kuulu mitään mut halusin silti yrittää ja onneksi kokeiltiin :)
 
Mäkin harkitsen dopplerin ostamista, ympärillä taas niin paljon keskenmenoja ja omat oireet vähentyneet niin pikkusen meinaa stressata. Toisaalta myös avoimessa neuvolassa on mahdollista piipahtaa kuuntelemassa, en kyllä tiiä suostuuko ne vielä kuuntelemaan. Oon nyt 10 + viikoilla, ja pääsiäisen jälkeen tärähtää mittariin 11+ niin eiköhän ne suostuis
 
Mä oon ollut dopplerin kannattaja aina tähän raskauteen asti.

Viimeksi sain kuulumaan sydänäänet 9+2 ja säännöllisesti siitä asti.
Tässä raskaudessa sain kuulumaan 9+5 mutta sen jälkeen en enää uudelleen ja tressasin sitä tosi paljon. Onneksi pääsin 11+1 neuvolaan ja siellä selvisi syykin. Sikiö oli ihan mun vatsa aortan vieressä, joten oma doppleri ei erottanut sitä. Neuvolassa oli parempi laite ja äänet sekoittui jatkuvasti toisiinsa, mutta välillä kuului selvästi.

Nyt en meinaa kuunnella ennenkuin on seuraava neuvola 12+1 :)
 
@Mimosa-18 mulla kanssa pari kertaa on paniikki noussut mutta viimeksi mies kuunteli ja osasi ensin erottaa mun sydänäänistä "sivuäänet" ja sitten löysikin ne vauvan. Kuului vähän vaimeasti kun oma syke oli niin lähellä. Nyt onneksi näyttäisi vähän siirtyneen ja löytää helpommin.
 
Mä yritin viimeksi eilen, enkä kuullut. Omani kyllä. Ja nyt siis 11+5. En silti stressaa tuosta, vastahan mä ke kuulin ultrassa sydämen joka löi 171.
 
Mä en varmaan osta tuota laitetta kun en osais oikeesti erottaa varmaan omaa sykettä siitä vauvan sykkeestä. Viimeksi neuvolassa kun yritti kuunnella kuului vaan omat sykkeet ja vaikka tajuan kyllä että ne on rauhallisemmat kun sikiön niin menisin varmaan lankaan kuitenkin ja luulisin omia vauvan sykkeeksi :inpain:
 
Väitän, että kyllä te tiedätte sitten kun se vauvan syke kuuluu, on se sen verran vauhdikasta ettei mun mielestä ainakaan voi erehtyä. :) Toki jos sykettä on vaikea löytää niin silloin tilanne on toinen.

Me kuunneltiin toissapäivänä taas ja silloin kesti tosi kauan että saatiin kuuluviin ja sittenkin oli vaikeuksia pitää se kuuluvissa, lieneekö ollut vaan jossain piilossa. :D Tänään taas löytyi tosi nopeasti ja pysyi kuuluvissa pitkään. Syke vaihtelee 155-170 välissä, yleensä se on jossain 166 paikkeilla.
 
Joo, mä kanssa oon sitä mieltä, et kyllä sen sikiön sykkeen tunnistaa, kun löytää.
Se löytäminen onkin sitten toinen juttu
 
Takaisin
Top