Sydänäänet

Huhuu zeni.. miltä pikkuisten syke kuulostaa?? Tänään ku omalla vehkeellä kuuntelin niin kuulosti ihan siltä kun menis kaksi pulssia vierekkäin. Eli tuli tupla syke.. (ultra katsottu 7+4 ja yksi näkyi nyt 12+0) eli kysymys selkeämmin.. voiko olla mahdollista että olisikin kaksi vai onko sikiöllä mahdollisesti sydänvika/rytmihäiriöitä.......? :O

Sikiön syke kuulostaa juuri sellaiselta tuplapulssilta, ihan ku hevonen laukkasi :-D
Ja sehän onkin huomattavasti nopeampi kuin oma sykkeesi.
Eli vauvelin sydän se siellä sykkii, ei oo mitään vikaa hänessä <3

Ja todennäköisesti se syy miksi kuulostaa vasta nyt sellaiselta kuin ns. kuuluukin on joko siinä, että aiemmin olet kuunnellut omaa tai istukan sykettä tai sitten sikiön syke on kuulunut aiemmin vielä niin hentoisesti ettei se kunnon tum tu tum tu tum tu - rytmi ole selkeästi kuulunut :-)

Oon kyllä saanut sen aikaisemminkin kuulumaan tosi selkeästi ja oli aluksi siinä 170 ja sit viime viikolla tippu siihen 150 pintaan.. Nyt oli lähempänä 200...

Hmm, pitkäaikaisesti sikiön sykkeet ei pitäisi nousta yli 180, mutta joskus ne sinne kohoaa jos vaavi on kovasti liikkeellä. Eli sanoisin et koleile vähän ajan päästä uudelleen ja jos ja todennäköisesti kun ne on laskenut niin ei hätää :-)

Juu just kuuntelin ja voimakas oli sekä nyt normaali :) en ole säikky, vain hieman vainoharhainen :D

Hyvä juttu <3
Pienellä oli siellä vaan kunnon bileet meneillään silloin aiemmin :-)

Tuota kotudoppleria pohdin esikoista odottaessa, mutta ei tullut hommattua, koska silloin etisen istukan vuoksi jo ihan neuvolan ammattilaisilla oli vaikeuksia saada sykettä kuulumaan, niin miehän olisin tullut hulluksi yrittäessäni saada sykettä kunnolla kuulumaan. Nyt jotenkin tuntuu, että olen vielä hermoheikompi raskauden suhteen, joten taidan edelleen jättää väliin kotikuuntelut. :)

Muokattu viimeksi:
Voi juhla :) Dopplerin hain tänään postista ja äsken tuli testattua :) Ensin löytyi istukan viuh-viuh ja pienen hakemisen jälkeen rupesi kuulumaan vimmattu rummutus, kuin olisi hevonen laukannut. Laite näytti laskevan sykkeen siihen 150 hujakoille.
Kylläpä tuli liikuttunut olo :) Mieshän oli tämän hommaamista vastaan koska olen ihan hermoheikko, mutta toisaalta järkeilin että parempi näin kun miettiä ilman mitään apukeinoja :) Helpottaa ainakin itsee kun voi nyt kuunnella pientä sydäntä kun ei liikkeitä vielä tunne :) Olipahan mukava viikkojen POKS päivä :)

Mä sorruin kuitenkin tilaamaan dopplerin ja eilen sain sen :) otin ihan karvalakkimallin joka ei laske sykkeitä, mut tärkeintä on kuulla äänet ja ehdottomasti se että voidaan yhdessä miehen kanssa kuunnella <3 hänellä kun harvoin on mahdollisuus tulla mukaan neuvolaan :)

Mä kans sain just eilen mun karvalakki dopplerin, nyt tosin toivon et oisin panostanut vähän enemmän :) kuultiin kyllä sykkeet joten kuitenkin toimi. :)

Mamitobe mun mies kanssa vastusti samasta syystä, eli hermoheikkous. Ja hän kokee myös sen vääräksi että tehdään rahaa odottavien äitien huolella. Tyytyväisenä se kuitenkin eilen kuunteli sydänääniä kanssani. :)

Mä en kyllä millään saa sykkeitä kuulumaan vaikka mennään jo 13. viikolla ja vaikka torstaina todistetusti nt-ultrassa tyyppi oli elossa ja sydän sykki :shifty:

Noh, kohta toivon mukaan alkaa pikku hiljaa tuntumaan liikkeitä, niin ei tarvii enää edes sydänääniä kuunnella. :)

No Mullakin löytyy tosi hankalasti noi äänet vaikka viikkoja 16+5. Mutta kun kärsivällisesti etsii niin lopulta löytyy. Epäilen että istukka edessä ja tyyppi liikkuu kovaa, mun pitää siis sivuilta vähän painaa jotta saan mitään kuuluviin. Välillä kuuluu mutta aika hiljaa eli en pääse dopplerilla tarpeeksi lähelle, eilen kuului ekan kerran kunnolla että pysty laskee sykkeen,150 oli :) mun doppler tosin se halvin jossa ei sykemittaria niin mies laski manuaalisesti kännykän avulla eli tulos ei ole apsoluuttinen. :)

Mulla ei omaa doppleria ole, saisin kyllä miehen siskolta, mutta en ole toistaiseksi sitä halunnut lainaan...tuntuu, että mun kaikki aikani menis varmaan sen kanssa jos sellaisen kotiin toisin :D Mutta tänään oli 2. neuvolakäynti ja pienen etsinnän jälkeen sydänäänet löytyivät, samasta kohtaa kuin nt-ultrassakin, on se vain hieno tunne :) <3 Tänään 12+5. Ekalla neuvolakäynnillä (9+2) ei vielä löytynyt eli vasta kertaalleen ennen tätä kuultu ultrassa. Vähän mietitytti, että haittaako edessä oleva istukka äänien kuulumista, mutta hyvin löytyi silti.

Sykkeet löytyi, viikkoja nyt 13+5. Nyt vasta alkaa jotenkin tajuamaan, että ehkä siellä joku on..

Takaisin