Sydänäänet

Mä en oo saanu kun oman sykkeen kuuluviin. :( Näytöllä kuitenkin välillä näkyy sykkeet 140-169. Jospa ne olisi vauvan. Nyt 10+6

Ruusukulta, en saanut vielä 11 viikolla kuulumaan kotidopplerilla, mutt ma pe ultrassa kaikki oli niinkuin pitää. Ei siis huolta :)
Ja ne korkeammat sykkeet ovat yleensä istukan tai sikiön.

Mulla on huomenna 12+1, kannattaakohan mennä jo avoimeen neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä? Haluaisin ihan hirveästi kun kyseessä on riskiraskaus ja jotenkin haluaisin koko ajan varmistua että pikkuisella on kaikki hyvin ♡♡ etenkin nyt kun tuo maaginen 12 vkoa on saavutettu. Mutta onkohan kuinka suuri riski ettei sydänääniä kuulukaan? Siitä mä kyllä menisin niin paniikkiin, siksi epäröin että uskaltaako sinne mennä :rolleyes:

Noilla viikoilla on jo tosi hyvät mahdollisuudet saada sydänäänet kuulumaan, mutta on myös mahdollista että ei kuulu vaikka kaikki olisi hyvin. Sulla ei oo varmaan vielä ollu nt-ultraa? Eli ei oo varmaan vielä tietoa istukan paikasta?
Kun jos istukka sattuu olemaan edessä niin sit sydänäänten kuuluminen on epätodennäköisempää ja voi olla hankalaa vielä muutamaa viikkoa myöhemminkin.

Oikeastaan sanoisin näin et jos pystyt psyykkaamaan itsesi niin että et mee paniikkiin jos niitä ääniä ei löydy, niin sit mee ihmeessä kokeilemaan :-)

Kiitos vastauksista! Nt-ultra on ensi viikolla ja edellisessä ultrassa istukka kiersi vasenta reunaa, mutta se on oletettavasti liikkunut siitä kehittyessään. Yksi gynekologi kerran kysyi sisätutkimusta tehdessään että onko mulle sanottu että olisi taaksepäin kallistunut kohtu.. No ei ole kukaan koskaan sanonut ja toisaalta en hoksannut tuoltakaan kysyä että onko se :D sehän kai voi myös vaikuttaa siihen ettei sydänäänet kuulu. Äh, täytyy varmaan tää päivä psyykata itseäni että uskallan huomenna mennä! Neuvolastakin kysyin samalla kun oli muuta asiaa, mutta vastaus oli että ultralla näkee paremmin :rolleyes: no varmasti näkee mutta nyt ei olis varaa käydä enää mielenrauhaultrissa, täällä ei taideta neuvolassa kovin helpolla ultrata.

Apuva! Onko muilla ollu omilla doplereilla tilannetta missä ei yhtäkkiä kuulekkaan sydänääniä vaikka monena päivänä on jo kuullu?

Huh, kävin neuvolassa ja sydänäänet löytyi [emoji173] hetki niitä jouduttiin hakemaan, olin jo itku kurkussa ja mietin että menen ultraan illalla hinnalla millä hyvänsä, en varmaan olisi kestänyt sitä epätietoisuutta viikkoa. Sitten löytyi, pikkuinen oli vaan vähän ylempänä kuin mistä yritettiin ensin etsiä :) kai tässä uskaltaa jo vähitellen rauhoittua, nyt elellään ultran mukaan 12+1 viikkoa. Neuvolan mukaan 11+5, mutta en oikein usko tuohon arvioon koska kahdessa ultrassa tulos on ollut tuo 3 päivää pitemmällä oleva raskaus.

Mä en aio hankkia näillä näkymin doppleria juuri tuon takia, että jos sykettä ei löydykään niin en varmaan pystyisi rauhoittumaan :confused: Helsingissä voi kuitenkin käydä avoimessa neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet vaikka joka viikko. Ainakin tällä hetkellä mietin näin :)

Minä pyysin, että voisinko tulla kuuntelemaan sydänääniä ihan milloin vain neuvolalle sopii. Voisin etsiä vaikka itse, koska itsellä todella kovat kivut ja jotenkin tuli viikonloppuna vahva tunne, että kaverilla ei kaikki hyvin. Oli siis 10+5. Eivät suostuneet neuvolassa, vaikka aloin itkemään etten kestä tätä epävarmuutta kahta viikkoa. Ostin samana päivänä dopplerin ja löytyi sykkeet jonkun vartin etsimisen jälkeen. Jotenkin hämmästyin neuvolatädin kylmyyttä, se oli vain että voivoi kun on huono olla ja ei voi kuin odottaa nt-ultraan koska et vuoda.

Ompa ikävää kyllikkikaari :sad001 mun mielestä juuri alussa tarvis tukea, kun kaikki on niin epävarmaa! Mulle sanottiin että voi soittaa ja tulla kuuntelemaan jos huolestuttaa, että se ei paljon aikaa vie! Ja en edes sanonut että olisi mitään huolta tai kipua. Nää on niin neuvola kohtaisia tai neuvolan täti kohtaisia..

Kamalaa. Ei noi pidä mennä sanomaan. Toisaalta en ihan samanlaista kohtelua ole saanut, mutta juuri vähättelyä ja ettei oteta tosissaan. :sour: murrr.... Juuri alussa tarvitsee enemmän tukea ja musta sitä pitää saada. Ei se kauan vie ja äiti rauhoittuu. En ymmärrä mikä noita joitakin vaivaa.

Eikä tuollaisesta voisi tehdä valitusta? Kuulostaa todella ammattitaidottomalta ja kylmältä.

Mä en ole vielä kuullut kertaakaan kunnolla. :sorry: toivon, et seuraavassa neuvolassa kuunnellaan. :)

Takaisin