Syöttötuolit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emma93
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meil on se sillee, et pojan jalat yltää istuessa hyvin siihen tasolle. Ei o ollu ongelmaa aikasemmin, mut tänään, ku ostin siihen sen tarjottimen, ni nyt noustaan seisaallee tuolissa. Siitä tarjottimesta saa nyt hyvin tukee. Pitäis varmaan laskee sitä tasoa...

Meillä oli niin villiä menoa, että hankittiin valjaat, vaikka en tykkää yhtään ajatuksesta, mutta oli pakko neidin turvallisuuden kannalta ja nyt on ruokailut rauhallisempia.

Meillä on tripp trappissa jalkalevy sen metallitangon yläpuolella. Tuolin ideahan on että mahollisimman ergonominen ja hyvä lapsen istua, polvet kun on 90 asteen kulmassa ni sit on jalkalevy oikeella korkeudella. Meillä siis pitkä poika mut kun kokeiltiin alemmalle tasolle siirtää levyä, jalat ei enää ollu koukussa vaan suoristu liikaa. Välillä pomppii, valjaat otettiin vähän aikaa sitten käyttöön ettei kiipeis pois tuolista. Jos pomppiminen menee ihan mahottomaks ni pitää miettii sen levyn pois ottoa vähäks aikaa.

Ei kellään sattuis olemaan ikean antilop syöttötuolia? Tarvisin yhen mitan että mahtuuko se pöydän alle. Eli siis se istuinosan reunan korkeus, tavallaan "käsinoja" :D toivottavasti joku semmonen ymmärtää jolla se penkki on, lähin ikea on 300kilsan päässä joten ei sinne asti haluttas ajella mittaamaan..

Mä voin huomenna pyytää mummulasta mittoja antilopista, enää tuskin vastataan :)
Meilläkin tripptrapp säädetty niin, että tytöllä polvet 90 asteen kulmassa ja se pomppiminen ja seisomaannousu on todella ongelmia. Lusikka osuu aina ihan mihin sattuu kun pää poukkoilee koko ajan. Valjaat se on hankittava. En halua laskea jalkalautaa alemmas, sillä sillon jalat ei ylety siihen, tuolin reuna painaa reisiin ja jalat voi puutua, niinkuin itselläkin jos jalat roikkuu kovaa reunaa vasten ns tyhjän päällä. Riippuen tietysti kauanko tuolissa kerrallaan istutaan ja kuinka perällä, ja minkä kokoinen lapsi on, että miten ne jalat sitten lopulta ovat.

Meillä yltää jalat ja pomppii myös. Siksi hankittiin valjaat, kun pelotti, että hyppää lattialle sillä aikaa kun itse lämmittelee ruokaa vähän kauempana. Pomppii kyllä edelleen, mutta yleensä vasta siinä vaiheessa, kun alkaa olla vatsa täynnä.

Meillä ei yllä jalat, eikä siten pomppimisia. Eihän tavallisessa syöttötuolissakaan ole jaloille paikkaa. Oon vasta sit isompana säätäny oikealle korkeudelle.

Sen takia tripp trapp on nii hyvä ku tavallisessa syöttötuolissa ei just oo sitä paikkaa jaloille :wink

ei yllä jalat, mutta eipä jalat kyllä mitenkään roikukkaan missään :P Eikä poika niin pitkää aikaa tuolissa edes ole, että mikään kerkeäisi puutumaan.

Poika aiemmin tykkäsi potkaisemalla jaloilla, varsinkin oikealla. Nyt "vilkuttaa" oikealla kädellä. Ja pomppii, ojentaa jalat lonkista.
Mutta tosiaan, meillä myös Antilop jossa ei mitään jalkalautaa ole.

Kyllä me aiotaan jossain vaiheessa nostaa tota jalkalautaa, kun mies saa aikaiseksi. Kai sitä itsekin voisi yrittää säätää, mutta mies sitä on tähänkin mennessä säätänyt niin menee helpommalla. Ainakin mulle :wink

Niin ja minä oon aatellu, että pienen lapsen jalat ei puudu samalla tavalla, vaikka roikkuvat, samoin ku turvaistuimessa, vaikka ovat koukussa. Sitten ku kasvaa, eikä pompi päättömästi niin laitan sen tripptrappin jalkatuen oikealla korkeudelle. Esikoisella se meni aika luonnostaan.

Takaisin