Eviran virallisesta suositustaulukosta: "Pastöroimattomasta maidosta valmistetut juustot sekä pastöroidusta maidosta valmistetut pehmeät juustot:
Ei suositella kuumentamattomina. Listeriabakteeri tuhoutuu yli 70 asteen kuumennuksessa, mutta ei pakastettaessa eikä suolattaessa. Kaikkia juustoja voi käyttää kuplivan kuumiksi kuumennettuina."
Valion sivu antaa vain oman ohjeensa, itse luotan enemmän eviraan mutta ymmärrän kyllä jos joku tuorejuustoa syö, riski on varmasti aivan minimaalinen :)
Ei suositella kuumentamattomina. Listeriabakteeri tuhoutuu yli 70 asteen kuumennuksessa, mutta ei pakastettaessa eikä suolattaessa. Kaikkia juustoja voi käyttää kuplivan kuumiksi kuumennettuina."
Valion sivu antaa vain oman ohjeensa, itse luotan enemmän eviraan mutta ymmärrän kyllä jos joku tuorejuustoa syö, riski on varmasti aivan minimaalinen :)

Mies oli itelleen ostanu ja maistoin hiukan ni hyi olkoo! Yleensä oon kyl iha tykänny, mut nyt tosiaa maistu aivan kamalalta. Mut en kyl toistaseks oo huomannu et muut ruuat aiheuttas yökkää.. Toistaseks kaikki maistunu.. siks saaki ol vähä varovaine syömiste kaa ettei tulis liikaa kiloja 
minkäs sitä sille voi et nälkä on mut maaru vetää vaan pikkasen. Tytsyn synttärikakkuja tehdessä ei voinut ajatellakkaan että niitä söis juhlapäivänä, mutta niinvain niitäkin tuli hyvällä omallatunnolla syötyä.