Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minkäs ikäinen teidän taapero on? :)
Mulla vieläkin joskus haikeaa kun kuopuksen imetys loppui kun oli 16kk, ihan loppui kun ei enää vaatinut tissiä enkä sitten alkanut tyrkyttämäänkään. Harmittaa jotenkin, olisin halunnut imettää pidempään, näin jälkikäteen ajateltuna. Varsinkin tulee haikea mieli kun kuopus unissaan imeskelee huulet tötteröllä, näkeeköhän raasu unta että on tissillä :oops:
Tää on 1v10kk, olisin ehkä vielä jatkanut imetystä jossei tässä oltais oikeen yrittämään vielä alettu. Kun on näin vanha niin täytyy kaikki mahdolliset homman helpotukset ottaa käyttöön. En oo koskaan imettäessä tullut/yrittänyt tulla raskaaksi, yhtään siis tiedä onko sillä omalla kohdalla vaikutusta - mutta nyt ei vuodet anna enää myöten asiaa testailla.

Nuppunen tuossa jo kirjottelinki että haluan vielä 4nnen, mies hankaa vastaan. En kans aio ottaa ehkäisyä enää, sitten kun lapset on tehty niin laitan piuhat poikki. Mua ei haittais viideskään, mutta täys työ saada edes 4 mies suostumaan niin uskon sen 5nnen olevan utopiaa.

Joulu meni kivasti mut liian nopsaa siis aatto... Lapset nautti jälleen kerran ja voi sitä iloa ja riemua... Meillä ei miestä oo koskaan tarvinnu suostutella lasten tekoon on ollu kyllä aina avoin ja kysyny multa mielipidettä asiaan.... Silloin aikoinaan mun ei ollut edes tarkoitus tehdä lapsia eikä mennä naimisiin eikä asua maalla no kaikki meni perheelleen mut yhtään lasta en antaisi pois on ne niin ihania vaikka välillä teini aksti valtaa joka paikan argh

Lapsiluku jäänee viiteen, mies on menossa vasektomiaan. Toisaalta voi olla, että pitkä kun jono on, voi siinä vielä yksi lapsi saada alkunsa :D Mulla jotenkin päivittäin vaihtelee olo, terve poika jos saadaan, niin ajatus hänelle ”leikkikaverista” pyörii päässä, mut jos näkövamma löytyy, tuo se haasteita arkeen ja lapsiluku on varmuudella siinä. En tiedä mikä ongelma mulla on tohon parittomaan lapsilukuun?! Autoonkin kylmahtuis vielä se yks kyytiläinen, mut tavarat sais sit jättää reissusta... Vähän vähissä noi mieleiset autovaihtoehdot jo viiden kanssa :) Kyllä, elän ja hengitän autoa :’D

Onko teillä Warheart jokin silmäsairaus perinnöllisenä?

Täällä kun tuo vanhin lapsi on 15 ei se juurikaan enää mamman mukana kulje autossa..hyvin löytyy taas tilaa arkiajoon. Kaksi autoa on myös ihan hyvä vaihtoehto jos täytyy koko perhe saada liikkumaan..

Mun sydän on jo kylmenny ajatukselle uusista vauvoista (noh eipä tuo enää edes mahdollista ois), innolla vaan odotan että Sisu on sen verran iso että ei tarvii kokoaikaa sylissä kannella;) oispa tonne mun autoon 1 vielä mahtunut... noh se tila on varattu mun kummipojalle;)
Tuli muuten lasku steristä, yllättävän edullinen kun olin varautunut isompaan laskuun! Vaan 107€ ja se tietenkin maksetaan miehen kaa pokeen;)
Onko muuten jo uudenvuoden suunnitelmia? Me mennään kattomaan kunnan järjestämää ilotulitusta ja herkutellaan + katotaan leffoja! Sit kun saadaan muksut nukkumaan niin miehen kaa syödään sapaksia (suomalainen versio tapaksista) ja juodaan lasit kuoharia vuosipäivän kunniaksi :) voi luoja 11 vuotta tulee siitä kun tavattiin ja ”alettiin oleen” :D

Isommat pojat pommittaa jotain pommeja muuten ollaan ihan hissukseen kotosalla... Joo jos auton mukaan lapsia niin meille mahtuis vielä neljä hui kauheeta

Mä haluaisin kans parillisen luvun, se tuntuu mukavammalta :D haaveilen nyt tytöstä ja tietysti haluan sille kaverin, niinku varmuudella tulis nyt tyttö ja seuraavastaki vielä :D

Mä yllättäen valvon uudenvuoden, joten varmaan hyvin rauhallinen miehellä ja pojilla se.

Tää parillinen pariton juttu ei oikeen toimi:p!
Täällä olis nyt kolme poikaa ja kolme tyttöä..parillinen kokonaislukukin vielä. Njäää, kyllä se pariton olis vielä parempi - ellei sitten poika-tyttö tuplat:smiley-bounce013:excited001, olis niinkun vielä parillisempi..:hilarious:, ei yhtään kuumeiluta.

Mä haluisin vielä tytön sekä pojan. Ja sitten olis kans kiva saada toinenkin tyttö että olis sitten tytöllä siskokin :p varsinkin jos tulee prinsessa tyttö eikä sitten oo samoja mielenkiinnon kohteita poikien kans niin olis kiva jos olisi sitten toinen jonka kans voi leikkiä prinsessa juttuja :grin vaikka eihän sitä voi tietää minkälaisia persoonia tulee. Mä ainakin oon tykännyt leikkiä ja vieläkin ollaan kovin läheisiä mun veljen kans. Ei mua oo koskaan kiinnostanut mitkään prinsessa leikit :rolleyes: mutta on se kiva kun mulla on siskokin, vaikka isommalla ikäerolla :Heartred

Ootteko te kuinka isoista perheistä, ja entä teidän miehet? :) että onkohan sillä jotain vaikutusta minkä kokoisen perheen itselleen haluaa.
Mulla on sisko ja 3 veljeä. Miehellä on 2 siskoa. Mä olisin aina toivonut ittelleni lisää sisaruksia, pikkusisko olisi ollut kiva :joyful:

Lambi, joo, x-kromosomaalisesti periytyvä juveniili retinoskiisi. Tytöt siis voi olla kantajia ja pojalle sit tulee sairaus jos saa multa sairaan x:n, 50:50 mahdollisuus siis.

Mä oon kolmilapsisesta perheestä, ei ole suurperheitä lähipiirissä ja tähän ajatukseen on vain kasvanut, että iso perhe on ihana <3

Meillähän olis molemmissa autoissa yhteensä kyl enemmän tilaa, miehen auto vetää 6 ja oma 8, mut ollaan pitäydytty siinä, että pidemmät reissut tehdään yhdellä autolla, ettei ihan niin ekoterrotisteja oltais :D

Lambi, joo, x-kromosomaalisesti periytyvä juveniili retinoskiisi. Tytöt siis voi olla kantajia ja pojalle sit tulee sairaus jos saa multa sairaan x:n, 50:50 mahdollisuus siis.

Mä oon kolmilapsisesta perheestä, ei ole suurperheitä lähipiirissä ja tähän ajatukseen on vain kasvanut, että iso perhe on ihana :Heartred

Meillähän olis molemmissa autoissa yhteensä kyl enemmän tilaa, miehen auto vetää 6 ja oma 8, mut ollaan pitäydytty siinä, että pidemmät reissut tehdään yhdellä autolla, ettei ihan niin ekoterrotisteja oltais :D
Onko teillä siis jollain pojalla tuo sairaus? Onko kuinka hankala vamma arjessa? Tsemppiä sen kanssa elämiseen!

Ja hei lisää vinkkejä autoon mahtumiseen - pari tyyppiä mopolla/moottoripyörällä/junalla perille ja peräkärry tavaroille:shy:? Aina mahtuu parityyppiä lisää..:grin

Mä kaksilapsisesta perheestä, mies samoin - ei yhtään isoa perhettä suvuissa (maks kolme). Kaipasin myös aina pienenä lisää sisaruksia, yritin kovasti pienenä ehdottaa äidille adoptointia..:p

Mulla on 2 veljeä ja sisko. Miehellä vaan isosisko :D äidinpuolella muutenkin isomman luokan perheitä, 3+ lasta/perhe ;)

Mulla on kaksi veljeä ja miehellä kolme. Suvuissa ei kuin ihan yksittäisiä yli kolme lapsisia perheitä, mm. mun isällä on kuusi sisarusta ja yhdellä sedällä neljä lasta, enopuolella on neljä lasta ja meillä tämä viisi+yksi. Miehen suvussa taitaa olla kaikilla 0-2 lasta, ainakin kaikilla niillä joihin ollaan yhteydessä.

Vuoden vaihde menee meilläkin aika rauhallisissa merkeissä, mies on maanantaina 18 asti töissä ja tiistaina menee kymppiin. Käydään katsomassa kylän yhteistä ilotulitusta ja syödään iltapalaksi pizzaa :p viimeistään puolilta öin nukkumaan, tuskinpa jaksaa katsoa naapureiden tulituksia tänäkään vuonna :rolleyes:

Hmmm, koskakohan olisin valvonut omasta halusta/vapaasta tahdosta puolilleöin? Varmaan joskus ennen lapsia :D

Onko teillä siis jollain pojalla tuo sairaus? Onko kuinka hankala vamma arjessa? Tsemppiä sen kanssa elämiseen!

Ja hei lisää vinkkejä autoon mahtumiseen - pari tyyppiä mopolla/moottoripyörällä/junalla perille ja peräkärry tavaroille:shy:? Aina mahtuu parityyppiä lisää..:grin

Mä kaksilapsisesta perheestä, mies samoin - ei yhtään isoa perhettä suvuissa (maks kolme). Kaipasin myös aina pienenä lisää sisaruksia, yritin kovasti pienenä ehdottaa äidille adoptointia..:p
Ei ole meidän pojalla tuota geeniä, vauvalta sit selvitetään syntymän jälkeen. Mun veli on melkein sokea, pari silmäleikkausta tehty jo ihan pienenä, paljon apuvälineitä käytössä ja mahdollisesti sotkeutuu. Eihän tuo välttämättä aiheuta oireita lähes ollenkaan tai sit voi syntyä sokeana/sokeuttaa myöhemmin, eli kyllähän siitä lisää järjestelyä ja rahanmenoa tulee varmuudella jos geeni vauvalta löytyy. Tuohan on vain asia minkä kanssa elettävä, tietoinen riski otettu, mut ei oma jaksaminen luultavasti riittäisi jos useampi erityislapsi olisi ihan tarkoituksellisesti hankittu :)

Vuodenvaihde ollaan kotona, teen perinteiset pottusalaatit yms, syödään muutenkin herkkuja ja yritetään nukkua :D

Perhekokoon: mulla on isoveli ja miehellä 4 isoveljeä:) Lähipiirissä ei oo isoja perheitä. :)

Voin sanoa et vaikka kuinka haluisin vielä tään jälkeen vauvan, niin kyllä tää jää viimeiseksi! On niin vaikea saada jo nyt pysymään sokerit kurissa, niin ei se seuraavalla kerralla oo ainakaan helpompaa. Ja jatkuva verikokeissa ravaaminen ressaa myös sekä tuleva synnytys, joten kyllä kun tään saan onnellisesti syliin, niin meidän lapsukaiset on kyllä tehty sit:) Vaikka autokin vetäis vielä muutaman:hilarious:

Muoks. Viikkoja nyt 18+2 ja rakenneultraan on kolmisen viikkoa, mihinkähän tää aika on hävinny, kun kohta puoliväli jo on, vastahan mää plussasin?

Mulla on kaks veljeä joista toinen on elossa ja miehellä kaks siskoa mutta mun vanhemmilla on isot perheet äitillä 8 sisarrusta ja isällä 6 isän puolella on suurperheitä jopa 24 lastakin ovat vanhollislestaatiolaisia mut met ei vaikka kaikki sukulaiset sit yrittää toitottaa.. Välistä tosi ahistavaa

Mä varmaan kokkaan uutenavuotena jotain erikoisempaa mulle ja miehelle, sit korkataan punaviini minkä ostin jo ennen joulua mut en oo saanu aikaseks juoda :D Käydään alkuillasta vaunulenkillä, ennen kun alkaa isommat raketit lentää taivaalle ja sit myöhempään illalla keitetään nakkia ja syödään perunasalaatin kera, pelaillaan lautapelejä kunhan saadaan Leo nukkumaan. Ehdotuksia, mitä hyvää kokkaisin?

Hei kysymys, kun ootte alotellu kiinteitä, niin kuinka ootte ottanu lihoja ja puuroja mukaan? Jos ootte alottanu 4kk, niin ootte sen kuukauden totuttanu kasviksiin ja hedelmiin, sit lihat ja puurot 5kk? Leo syö jo pieniä hedelmävälipaloja (1-2rkl) ja kasviksia menee vähän vähemmän (vaikka yritän.. ehkä se siitä). Mietin et jospa ne kasviksetkin maistuis sit paremmin, kun kylkeen saadaan lihaa ja viljojakin? Mutta kai sitä tarvii sinne 5kk odottaa. Eihän sillä nyt sinänsä kiire oo, maisteluahan tää vielä on :happy:

Takaisin