Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä meni joulu kans todella hyvin! Oltiin aattona miehen äitellä, siellä Leo jaksoi hymyillä ja seurustella koko päivän, ei ollut lainkaan kiukkunen! Nukkui kans välillä päiväunia sohvalle rakennetussa pedissä. Joulupäivä meni mun vanhemmilla, siellä oli enemmän kiukkuja ja veikkaan sen johtuvan siitä, että siellä oli jatkuvasti kauhee häly, se ei ollenkaan loppunu. Kysyin että onko meillä aina ollu sellanen häly niin on, mut ennen mä oon ollu osana sitä aiheuttamassa kans :D Tänään käytiin vielä miehen mummon luona, seuraavat muutama päivä menee ihan kotona vaan lun Leokin on tosi väsyny joulutohinasta.

Ainiin! Leo kääntyi aattona selältä vatsalleen ja nyt menee jo hallitusti toiseenkin suuntaan :) ikää 4,5kk, kehitysikä 2kk

Meillä alkoi aatto aamu ruisipuuron keittämisellä ja torttujen leipomisella. Noh kukaan muu ei tykkää riisipuurosta niin jouduin itse tuhoamaan 4 annosta :rolleyes: miehelle sanoinkin että SEURAAVAT lapset opetan pienestä pitäen syömään riisi puuroa ettei mun yksistään tartte sitä tulevaisuudessa syödä :hilarious:
Sitten käytiinkin saunassa ja kuopuskin (1v7kk) pääsi ekan kerran saunaan ja oli meillä mukavaa :) sitten availtiin lahjoja ja lähdettiin miehen muorille käymään, sieltä sitten appiukolle. Ja kotona oltiin joskus klo16. Hetken vielä pojat leikkivät uusilla leluillaan ja kysyin kuopukselta haluaako mennä päikkäreille, raukka ihan innoissaan, kikattaen juoksi meidän sänkyyn, eikä mennyt montaa minuuttia kun nukkui :rolleyes:
Joulupäivänä mentiinkin mun äitille, jossa syötiin oikein kunnolla jouluruokaa ja availtiin lahjoja :)

Pakko kertoa tämän hetken mietintöjä.
Meillä miehen kanssa ollut ehkäisynä kumi hedelmälliseen aikaan. Ja sitten oltu ilman, kun ollut ns "turvalliset päivät" ja hyvin mennyt niin. Mulla ollut aika tarkka kierto ja selvät ovis oireet.
Nyt sitten kalenterin mukaan ovis oli sunnuntaina. Tänään aamusta sitten touhaaltiin turvallisin mielin, kun "onhan oviksesta jo pari päivää".
Nyt sitte vihloo toiselta puolen alavatsaa ja mietin että ei kai... olisko se vaan kinkku jääny jonnekkin suolen mutkaan jumiin vai... en kyllä muistanut laittaa merkille oliko sunnuntaina mitään ovis oireita... jos oli niin nyt olisi varmasti vain joku muu ärsyke vatsassa, mutta kun en muista..
Katsoin kalenteria ja viimme kierto oli 25päivää normaalin 28 tilalta. Vuoto kylläkin kesti 10päivää, eli loppui niin kuin olisi alkanutkin vasta kp28.
Jos aatellaan että viimme kierto olisikin ollut tuon 28 päivän mittanen niin sehän tarkoittaisi että ovis olisi tänään :facepalm: ovis kyllä selittäis senkin kun ukko liuskahti niin helposti sisään :bookworm: normisti pitää lämmitellä jonkun aikaa :bag: no eihän se nyt, vaikka ovis olisikin niin tarkoita että tärppäisi.. :rolleyes:
Ja voihan se olla se kinkku... tai suklaa.. tai joku muu herkku mikä ärsyttää vatsaa... o_O
Onhan meille lapsi tervetullut, mutta tarkoitus olisi odottaa vielä jokunen kuukaus ennen yrittämistä :rolleyes:

Ompas jännää marsupilami! Ei auta ku muutama viikko odotella tulosta. :D

Mä oon ny yrittäny lämmitellä miestä neljänteen, sillon kesällä jo lämpeni mutta nyt taas ei millää. Ärsyttää, en millää halua jättää tähän 3 lapsilukua :( mies perustelee sillä ettei halua 4 kun on niin huolehtiva ja ressaava, sydän ei kestä enempää huolta kuulemma. No, onhan täs vielä matkaa ennenku 3 edes syntyy mut silti, haluan sen 4nnen nopeesti perään, varsinkin kun sain vakipaikan töistä niin on turvallista ja helppoa jäädä äitiyslomalle ja sitte sen jälkeen kävisin sen silmäleikkauksen ja hakisin kouluun. Taas yövuoron aikana aikaa pohtia asiaa..

Ompas jännää marsupilami! Ei auta ku muutama viikko odotella tulosta. :D

Mä oon ny yrittäny lämmitellä miestä neljänteen, sillon kesällä jo lämpeni mutta nyt taas ei millää. Ärsyttää, en millää halua jättää tähän 3 lapsilukua :sad001 mies perustelee sillä ettei halua 4 kun on niin huolehtiva ja ressaava, sydän ei kestä enempää huolta kuulemma. No, onhan täs vielä matkaa ennenku 3 edes syntyy mut silti, haluan sen 4nnen nopeesti perään, varsinkin kun sain vakipaikan töistä niin on turvallista ja helppoa jäädä äitiyslomalle ja sitte sen jälkeen kävisin sen silmäleikkauksen ja hakisin kouluun. Taas yövuoron aikana aikaa pohtia asiaa..
Meillähän mies sanoi ehdottoman ein viidenteen lapseen, mut yhtäkkiä sit vaan sanoikin, et tulee jos tulee ja ”kertalaakista” sit sai meidän vitonen alkunsa :D Jospa sun pehmittelyt tuottaisi tulosta, on se lapsenkaipuu aivan järkyttävä kun kohdalle osuu!

Marsupilami, mulla kans tarkka kierto, mut nämä kolme viimeisintä saanet kyllä alkunsa yli viikon ”etuajassa”, eli just sattunut kierto heittämään reilusti. Tämä masussa matkaava sai alkunsa mökillä, illalla oli vähän ovisolo, aamulla sit tuntui alavatsalla oviskipu niin olin melko varma plussasta ja uskalsinkin testata reilusti ennen kuin menkkojen olis normaalisti pitänyt alkaa, mut oletetusta oviksesta oli kymmenisen päivää.

Meillä meni joulu hyvin. Aattona lapset vähän kinastelivat ja kiukuttelivat. Olivat niin jännuttyneitä. Mentiin aatto aamuna miehen mummolle ja Papalle. Sit iltapäivällä meille tuli min mummo, vaari, vanhemmat ja sisarukset syömään. Illalla tuli vielä miehen vanhemmat ja sisarukset kattomaan pukkia. Joulupäivänä käytiin miehen vanhemmilla syömässä.

Niemja eiköhän se mies vielä suostu, onhan sillä vielä aikaa muuttaa mieltään :) aika hepposet perustelut miksi ei neljättä, sullahan voi olla sama, ettei sydän kestä kaipuuta :wink
Meilläkin mies yrittää olla vahvasti sitä mieltä että 3 lasta on maximi, mutta en usko :p ja onhan mies välillä harkinnut neljättä, vaikkei vielä ole sitä kolmatta. Kerran sanoi että voidaan tehdä vaikka kuinka monta, jos vaan saan niille tilaa taloon. Meillä siis 3 makkaria joista 1 tosi pieni, joka tällä hetkellä miehellä käytössä. Ja sillä olisi hyvä olla jatkossakin huone kun sillä on kaikenlaasta härpäkettä.. ei meidän mielestä siis tarttekkaan olla jokaiselle lapselle oma huone, vaan mun mielestä olisi kiva jos olisivat vaikka pareittain, tai tytöt ja pojat erikseen tai mitenkä nyt ovatkaan sovussa parhaiten :rolleyes: nyt vielähän ei olisi mitään väliä, vaikka olisi viisi lasta samassa huoneessa, mutta sitten kun alkaa olemaan murrosikää ja kaipaavat semmosta omaakin rauhaa niin olisi kiva että olisi sitten enemän tilaa :rolleyes:

Meidän kuopus kuumeessa. Onneksi joulu on jo juhlittu kunnialla niin nyt on aikaa sairastaa..

Tämäpä, mä taas liian ajois ressaan asioita :D
Meillä on kans tällä hetkellä 3mh, joista yks on meidän yhteinen työhuone. Pojat menee samas vielä pitkään, ja joka tapaukses tästä joskus lähdetään, niin en koe sitä ongelmaksi. Miehen sisko ja veli oli teininä samas huonees että kyllä seki ratkasu näyttää toimivan jos vain tarvii :D mut sama ajattelin että samat sukupuolet menis huoneisiin yhdes helposti, luonteet huomioiden.

Pakko kertoa tämän hetken mietintöjä.
Meillä miehen kanssa ollut ehkäisynä kumi hedelmälliseen aikaan. Ja sitten oltu ilman, kun ollut ns "turvalliset päivät" ja hyvin mennyt niin. Mulla ollut aika tarkka kierto ja selvät ovis oireet.
Nyt sitten kalenterin mukaan ovis oli sunnuntaina. Tänään aamusta sitten touhaaltiin turvallisin mielin, kun "onhan oviksesta jo pari päivää".
Nyt sitte vihloo toiselta puolen alavatsaa ja mietin että ei kai... olisko se vaan kinkku jääny jonnekkin suolen mutkaan jumiin vai... en kyllä muistanut laittaa merkille oliko sunnuntaina mitään ovis oireita... jos oli niin nyt olisi varmasti vain joku muu ärsyke vatsassa, mutta kun en muista..
Katsoin kalenteria ja viimme kierto oli 25päivää normaalin 28 tilalta. Vuoto kylläkin kesti 10päivää, eli loppui niin kuin olisi alkanutkin vasta kp28.
Jos aatellaan että viimme kierto olisikin ollut tuon 28 päivän mittanen niin sehän tarkoittaisi että ovis olisi tänään :facepalm: ovis kyllä selittäis senkin kun ukko liuskahti niin helposti sisään :bookworm: normisti pitää lämmitellä jonkun aikaa :bag: no eihän se nyt, vaikka ovis olisikin niin tarkoita että tärppäisi.. :rolleyes:
Ja voihan se olla se kinkku... tai suklaa.. tai joku muu herkku mikä ärsyttää vatsaa... o_O
Onhan meille lapsi tervetullut, mutta tarkoitus olisi odottaa vielä jokunen kuukaus ennen yrittämistä :rolleyes:
No eihän tossa nyt mitään jos on kuitenkin pian tarkoitus alkaa "yrittää":grin, eikös se olis vaan hyvä jos vähän yllättää..:happy:!

Meillä oltiin just saatu eka talo rakennettua kun kolmas syntyi - siinä vaiheessa oli kolme makuuhuonetta, eli jo "liian pieni talo" mun miehen ajatusmaailmassa. No hyvinpä sitä rakensi vähän isomman - ja sai ukkelikin helpommin mielensä pyörtymään seuraaviin lapsiin. Sitä ajan tässä takaa että ei kannata nykyisen tilan antaa määrittää tulevaisuutta - siellä voi olla paaaljon muuttujia vielä jotka muuttaa suuntaa! Tsemppiä kaikille!!!
Täällä kp12, oon tikutellut ovista mutta laimeeta on - ehkäpä tulossa. Limat on ainakin lisääntyneet. kävi miten kävi niin tikuttelut jää tähän kiertoon, jatkossa mennään ihan vaan fiiliksillä jossei nyt tärppäisi jo..:smiley-angelic001

Täällä nyt lopetettu imetys kokonaan - pikkusen haikeeta, mutta kuitenkin helpottavaa. Nukahtaminen haastavaa vielä mutta yöt menee ihanan hiljaa - saa nukkua kun tukki!!! Tollanen taapero on aika hellyyttävä kun se jo ymmärtää, illalla kovasti selitti mun kainalossa kuinka tis on loppu:rolleyes:

Tänään käytiin sisun kaa neuvolassa ja painoa oli tullu melkein kg/kk :o
Painoa oli siis tänään 5470g ja pituutta 57.7cm. Py oli 40.6cm. Hyvin siis ukkeli kasvaa:)
Meille ei siis pitänyt lapsia tullut kun maks 2 ja noh toisin kävi:D siirin piti olla ehdottomasti meidän vika ja sit sisu ilmoitti tulostaan;) et noi miehienkin mielipiteet asian tiimoilta voi muuttua ;)

No eihän tossa nyt mitään jos on kuitenkin pian tarkoitus alkaa "yrittää":grin, eikös se olis vaan hyvä jos vähän yllättää..:happy:!
Toisaalta joo, olisi ihana kun yllättäis niin ei tarttisi sitä miettiä että "olisiko nyt hyvä aika", kun sitähän ei tiedä kuinka kauaksi tämä meidän yrittämisen aloittaminen oikein venyy, keväällä oli puhetta että syys/talvella alkais yritys mutta ei sitten alettukkaan. :rolleyes:
Mä kyllä oon tykännyt olla raskaana, niin sillä mieluusti säästäisin sitä ihanuutta vähän myöhemmälle :p ja olisi kiva kun sais vähän yrittää, eikä niin että näitä vaan tupsahtelee puoli vahingossa :grin

Täällä nyt lopetettu imetys kokonaan - pikkusen haikeeta, mutta kuitenkin helpottavaa. Nukahtaminen haastavaa vielä mutta yöt menee ihanan hiljaa - saa nukkua kun tukki!!! Tollanen taapero on aika hellyyttävä kun se jo ymmärtää, illalla kovasti selitti mun kainalossa kuinka tis on loppu:rolleyes:
Minkäs ikäinen teidän taapero on? :)
Mulla vieläkin joskus haikeaa kun kuopuksen imetys loppui kun oli 16kk, ihan loppui kun ei enää vaatinut tissiä enkä sitten alkanut tyrkyttämäänkään. Harmittaa jotenkin, olisin halunnut imettää pidempään, näin jälkikäteen ajateltuna. Varsinkin tulee haikea mieli kun kuopus unissaan imeskelee huulet tötteröllä, näkeeköhän raasu unta että on tissillä :oops:

Kontrolliultrassa käyty, selvisin ilman kaavintaa:smiley-angelic001 kyllä helpotti tieto että kohtu onneksi tyhjentyny lääkkeillä:happy: kaikki sympatia kaikille jotka on joutunu noita tyhjentäviä lääkkeitä ottamaan, oli kyllä pirun kipeitä kramppeja ja supistuksia. Vauva tänään 2vkoa:happy: ristiäiset varattiin 2.2.19. Nyt pitää vaan kummit miettiä:joyful:

Hyvin meni täälläkin joulu, nyt odottaan sit kesää ja sen jälkeen mahdollista yrityksen alkamista. Olis kiva pudottaa hieman painoa ennen seuraavaa raskautta,vaikka ei sitä hirveästi liikaa olekkaan, joten tammikuusta alkaa taas perinteinen tipaton/herkuton kuukausi. :grin nyt onkin pienen pieni mahdollisuus plussalle, kun mies yllätti kerran menemällä loppuun asti, mutta pidän tätä kyllä erittäin epätodennäköisenä, kun ei ole yhtään ollut normaaleja ovis oireita. Olisko tää kova flunssa siirtänyt ovulaatiota tai jättänyt sen kokonaan välistä..? :dontknow

Kelläs täällä seuraava laskettuaika? Olikohan mamaminion? Jos oikein muistan listan perusteella?

Ja mikäs on yrittävien tilanne?
Mäkin muuten lambi "sorruin" ostamaan ihan huviks ovis testejä. Viime kierrossa sain plussan, mutta tässä kierrossa en ole saanut kuin hailakkaa viivaa, niinkuin oireista olen päätellytkin, ettei nyt ole ovista tullut. Viime kierrossa oli selvät kivut plussan jälkeen, joten luulen kyllä olevani ihan kartalla oviksista ilmankin testejä.

Sandy / 34v / lapset -13, -14 ja -16 / neljäs LA 09/18

Huli / 33v / lapset -11, -13, -14 ja -17 / La 5/19

Hena / 35v / lapset -07, -10, -14 ja -18

Muska / 41v / 4 lasta / la 12/2018

Äippä x6 / 31v / lapset -11, -13, -14, -15, -17 ja -18. Lapset tehty ja kohti uusia haasteita.

Twisted / 30 / lapset - 11, -13, -16 / neljäs toiveissa, mies hankaa vastaan

Zeni / 34 / lapset 2/10, 5/12, 6/14, 6/15, 1/17 / LA 6/19

pikkuvarpaat / 37v / lapset -01, -03, -05, -06, -13, -14, -16 ja -17 / LA -18

Remppana/44/lapset -10,-12,14/neljäs toiveissa

Pötti24/27v/lapset -14,-15 ja -17/neljännen LA 6/19

M-inski/27v/lapset -10, -12 ja -14 / LA 06/-18

Oluwatobi/32v/lapset 3/10, 6/12, 1/15 ja 1/18/viides (ja siitä eteenpäin) haaveissa, vielä nautitaan vauvasta ja suostutellaan miestä)

Mamaminion/32/ Lapset -09, -11, -14, -17 / LA 01/19

Lambi / 40 / lapset -03, -06, -08, -12, -14, -17 / haaveilen

Emmielle / 32 / lapset -11, -12, -16, -18/ Haaveilen viidennestä

Metsätähti88/ 30/ lapset -14, -16 / kolmas la 3.12

Niemja / 27v / lapset -10/15, 1/17 / LA 6/19 / neljännelle varovainen lupa jo miehen puolesta

Elämän ihmeitä / 38 / lapset -15, -16, -18/ haaveilu neljännestä

Nuppunen / 31/ lapset -06, -10, -13, -16/ haaveilen viidennestä

Warheart / 31 / lapset -09, -11, -15, -17 / LA 20.4.-19

daimi / 33 / lapset -09, -10, -13, -14 ja -18./ Lapset tehty.

Rosmis/32/lapset -10, -11 ja -17/neljäs toiveissa yritys alkaa 12/18 tai 1/19

Marsupilami /23 /lapset -15, -17 /haaveissa kolmas ja neljäs

Listalle nostetta:)
Sisullla on nyt paha mieskuume johtuen rokotuksista... tosi surku pieni mies<3
Voih kun saataisiin uusi vuosi alkamaan plussa aallolla;)
Metsätähti mahtavaa että selvisit ilman kaavintaa!
Noi tyhjennys lääkkeet on kyl aikamoiset...

Kiva äippä×6 kun nostit meidän listaa! :)

Mites teillä joilla vielä raskaudet menossa, onko toive vielä sen jälkeen uuteen raskauteen vai onko jo viimeinen?
Meillä kolmannen jälkeen oon sanonut että nyt on vika mutta niin se vaan mieli muuttuu ja nyt en sano enää niin ikinä. Saa "luoja" päättää millon meille vika vauva syntyy. Ja ehkäsyä en aijo ikinä enää itelleni ottaa, niin paljon harmia niistä on ollut..

Takaisin