Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Todellakin erilaisia noi hampaidentulot!
Meillä kakkoselle tuli eka hammas vajaa 1v ja toisen hampaan sai joskus 14+kk iässä. Oli mestari syömään ikenillä:woot:.. hampaat sitten lähtivät irtoomaankin myöhään.
Aikaisemmillaan tuli nelosella ekat läpi 6 viikon iässä ja puoli vuotiaana oli ainakin 8 hammasta suussa. Hällä ne lähtivätkin irtoomaan aikaisin. Nyt 6vnä on iso rivi rautahampaita suussa - sanoo niitä kaninhampaiksi kun näyttävät niin isoilta pienessä päässä:shy:.

Meil on kaikki tehnyt hampaat rytinäl nuorena. 4kk ikäisenä on tullut ekat ja sit yleensä on parin kuukauden sissä tullut monta.

Mie sairastan astmaa. Allergioista kärsin, onneks lähinnä siitepöly. Atooppinen iho kans vaivaa.

Atooppisia täälläkin minä ja suurin osa lapsista... en sitä sairautena kylläkään pidä vaikka hoitoa vaatiikin :)
Olihan päivä! Aivan poikki... aamu päivä juostu kerho juoksuja ja vielä tähän iltaan oli esikoisen joulujuhla spektaakkeli:D
Huomenna vikat kerho/koulu päivät tälle vuodelle ja sit alkaa 2 viikon lepo, jes!!!

Joo en miekään sitä sairautena pidä. Vaik työtä vaatii enemmän kuin astma.

Ihanaa tänään on perjantai jo. :happy: Ei tarvi pariin viikkoon pistää herätyskelloa soimaan. Ja ola hereillä vähän jälkeen kuus.:)

Meilläkin on onneksi nyt pari viikkoa lomaa tytön sairaanhoidossa ja terapioissa!
bf839df84f5a97f6650cbdaaf9e3fbed

Eilen oltiin koko päivä sairaalassa infuusiolla. Käydään neljän viikon välein tiputuksessa ja aikaa menee aina useita tunteja osastolla niinä päivinä. Ovat henkisesti ihan älyttömän raskaita käyntejä ja loppu päivä menee sellaisessa höttösumussa, eikä mitään saa aikaiseksi.

Nyt tosiaan onneksi pari viikkoa kotona ilman mitään ohjelmia ja heti uudenvuoden jälkeen sitten pitäisi olla lonkan paikallishoito ja siitä pari viikkoa leuan mri kuvaus. Tuo paikkari on perheettä hurjasti kuormittava, kun lapsi on alkuun pyörätuolipotilaana ja liikunta ihan minimissä. Ensimmäiset 24h saa olla vain makuulla..

Tänään sain keittiön siivottua. Tuli kyllä niin hyvä mieli itselle! ♡

Tääl nous nyt illal pienimmälle kuume. Rupes viime yönä jo yskimään. Toivottavasti ouäis vaan jotain nopeesti ohi menevää.

Leolla oli hienosti paino noussu, eilen punnittaessa 5050g. 300g kymmenessä pvässä :D ruoka maistuu. Oli hauskaa kun selitin hoitajalle, ettei Leo osaa vielä pitää päätä ylhäällä maatessaan mahallaan lattialla ja olin näyttämässä sitä, laitoin lattialle mahalleen ni tää piteli päätään niinku ois aina sen osannu :hilarious:

Mistä iästä te ootte opettanu vauvoja(/lapsia) nukahtamaan yksin omaan sänkyynsä? Niin, ettei mee joka inahduksesta ja valituksesta kattomaan?

Mä mietin välillä, että teenköhän tätä liian ajoissa. Itkut käyn tietysti rauhottamassa, mutta sellasta huomionhakusta narinaa en. Välillä toki käyn silittämässä ja sanomassa että kaikki hyvin, nuku vaan. Joskus makoilen häkkisängyn vieressä omassa sängyssä ja sanon sieltä ettei oo hätää, äiti tässä. Pistä silmät vaan kiinni. Toistaseks ainaki toiminu, Leo nukahtaa hyvin eikä siihen enää ees mee kauaa. Ei kai 4kk vauva oo liian nuori tällasta opettelee? Hoitaja ainaki sano että toi on hyvä juttu.

Meillä ei olla ikinä opetettu nukkumaan yksin omassa sängyssä, vaan kun unet onnistuu vieressä, siirtyy omaan sänkyyn meidän viereen, siitä sit seuraava askel on vanhempien huoneessa omassa sängyssä ja sit yhteiseen lastenhuoneeseen. Meillä menty lapsentahtisesti tässäkin hommassa :)

Meillä ei ketään oo tarvinnu nukuttaa nukahtavat ihan ite ilman kummempia huutoja... Osa huoneisiin osa meidän kamariin sama kun pistää ulos päikkäreille ei tarvi lullata

Jos aikuinen on läsnä ja tarvittaessa saatavilla, ei jokaiseen inahdukseen ole minusta tarpeellista reagoida. :) 6kk toki on vasta se alin unikouluraja, mutta sitä ennen voi lempeästi lapsen viesteihin reagoiden hyvin ohjailla nukkumista ja nukahtamista.

Minä taisin nuorimman kanssa noita aikoja alkaa imettää iltaisin siten, että yritin saada hereillä sänkyyn asti, kun aiemmin oli nukahtanut syliin tissille.

No meillä tietysti imetyksen puuttuminen tehnyt osaltaan sen, ettei vanhempien sängyssä hengata niin paljoo. Muutenkaan ei oo nukkunu meidän sängyllä kertaakaan, aina omassa sängyssään. Toki tähän asiaan vaikuttaa myös se, että 3 ekaa kuukautta nukku sairaalassa "omassa" sängyssä aina.

Meillä on kaikkien kolmen kohdalla toimittu eri tavoin koko nukkumiskuvio.
Esikoinen esim. siirtyi omaan huoneeseen 3kk iässä, kun lopetti yösyömiset. Hän oli ja on hyvä nukkuja, mutta surkea nukahtamaan. Sylittelyä, silittelyä, hyssyttelyä, hyräilyä... harvoin selvittiin alle tunnin showlla.
Kakkonen nukkui perhepedissä yli 1vuotiaaksi, koska söi tunnin välein. Hän nukahti helposti, mutta oli herkkäuninen. Hän myös nukkui ekan kokonaisen yön omassa sängyssään vasta 1v 10kk ikäisenä.
Tää kolmas nukkuu pinniksessä meidän makkarissa. Nukutan illalla kasilta meidän sänkyyn imettäen, mutta poika itse irrottaa otteen tissistä, kun uni lähestyy. Muutaman kerran aina kurkistelee, että oon siinä vieressä, mutta kääntää sitten selkänsä mulle ja alkaa nukkua, jolloin sammutan yövalon ja lähden alakertaan. Puolilta öin sänkyyn mennessäni siirrän pojan pinnikseen. Kyllä hän ähisee pitkin yötä, mutta nälän iskiessä alkaa maiskutus, johon herään. Imetyksen jälkeen lasken takaisin omaan sänkyynsä ja siellä se jatkaa aamuun asti (ellei sit oo poikkeusta, jolloin syö kahdesti).

Elaffy hän on niin reipas potilas <3
Dep onpa hyvin Leo kasvanut:)
Me alotettiin siirille nyt itsekseen nukahtamisen ”koulutus”... ikää 1v 7kk:) muutenkin aloitettu siinä 1-1,5v tienoolla! Aikasemmin nukutettu et ollaan vaan maattu vieressä mut nyt ollaan poistuttu pusujen jälkeen huoneesta... Siiri nukkuu edelleen pinniksessä ja sisu vieressä!
Mut en usko Dep että on liian aikasta kun Leon tarpeisiin vastaatte herkästi :)
Emmielle pikaista paranemista <3

Tää päivä on mennyt siivotessa ja vähän leipoessa, samalla pienintä kannellessa. On voinnut suht hyvin päivän mut nyt iltaa kohden on taas ruvennut kiukkuamaan. En tiedä johtuuks tää kuume siintä kun käytiin torstaina ottamassa se influenssa vahviste. Vai onko vaan sattumaa et tuli.

Täällä elellään oikein vauvakuplassa <3 päästiin kotiin sunnuntaina 16.12. Nyt neiti 9pv ikäinen ja ei sais edes sanoa näin, mutta on kyllä niin tyytyväinen ja helppo lapsi! Nukkuu ja syö. Ei turhia itkeskele. Itse voin hyvin ja saan öisin suht hyvin nukuttua. Isäntä on isyyslomalla ja vienyt isompia sisäleikkipuistoon ym muuta mukavaa:happy: isoin järjestely on ollu nukkuminen, sillä isommat lapset nukkuu meidän sängyssä ja minä oon vauvan kanssa nukkunu vierashuoneessa ettei vauvan itku häiritse muita. Nyt näyttää että yösyömiset on suht vähäisiä niin voitais siirtyä vauvan kanssa takaisin meidän makkariin ja vauva pinnikseen. Katsotaan mitä tästä tulee :)

Tsemppiä sairastelijoille, toivottavasti jouluna olisi terveitä aikuisia ja lapsia :)

Huh huh, sairastelut alkaa olla täällä jo voitonpuolella. Ei oo yhtään täälläkään kerennyt/jaksanut käydä.
Nyt on joulu tohinat käynnissä, huomenna saa vähän ottaa jo onneks rennommin ja nauttia.
Ihanaa joulunaikaa jokaiseen perheeseen! :Heartbigred

Metsätähti onnea pikkuisesta :love7

Mukavaa joulun aikaa kaikille :santa

Täällä vauvvakuumeissani toivon sitä ovista vaan ei kyllä sille vielä tunnu vaikka pitäis :scratch
Ja miehellekki alkaa tässä oottelussa iskeä ramppikuume et onko 4 lasta liikaa sittenkin... Liikaaaaaa siis en tajua mitä se tarkoittaa :dontknow:confused2:excited001

Täällä vauvvakuumeissani toivon sitä ovista vaan ei kyllä sille vielä tunnu vaikka pitäis :scratch
Ja miehellekki alkaa tässä oottelussa iskeä ramppikuume et onko 4 lasta liikaa sittenkin... Liikaaaaaa siis en tajua mitä se tarkoittaa :dontknow:confused2:excited001
hei mitkä kiertopäivät sulla menossa?
Mä hommasin nyt elämäni ekat ovistestit, jospa näin joulun kunniaksi vaikka kokeilisi.. luulen että mulla on ovikset varsin aikaisia, saa nähdä mitä mieltä testit on.
kp8:woot:..
Joulua kaikille:Heartred

Takaisin