Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä vaan haudotoon ja kituutetaan päivä kerrallaan... laskettuun ois 18 päivää ja ihan valmis synnärille!
Toosaa vihloo pienikin rasitus, hengästyttää ja ärsyttää odotttelu/synnytys oireiden kyttäys! Et semmosta:D

Me ollaan jo kotona :happy: Eilen päästiin, vauva tänään 3 vrk. Yksi sokeriarvot oli sairaalassa liian matala ja ohjeena oli antaa lisämaitoa. Annoinkin eilen illalla omaa pumpattua kun en saanut vauvaa hereille syömään. Vähän jo pelotti oliko sokerit tippunut. Mutta onneksi sitten yöunille käydessä virkistyi ja viihtyikin useasti rinnalla yön aikana. Omat unet jäi vähiin, mutta parempi näin kuin se huoli. Maitokin nousi viime yönä ja nyt kyllä uskon että saa rinnasta tarpeeksi omaa maitoa. Imetän heti kun inahtaa ja uniltakin herätän syömään viimeistään 3 h kohdalla. Tämä nyt ihan varo keinona. Josko sitä sitten viikon, kahden iässä uskaltaa antaa nukkua silloin kun nukuttaa.

Kuuloa eivät saaneet testattua. Siitä sitten lähete korvapolille myöhemmin.

Mutta kaikki aika kivasti :happy: Univajetta itsellä sen verran että päätä särkee ja mustia pisteitä näkyy, mutta eiköhän se pikku hiljaa korjaannu.

Isommat lapset ovat räkätautisia, vauvalle kai sit tulee kans....

tsemppiä äipälle viime metreille!

Mun on vielä vaikea sisäistää etten oo enää raskaana. Sitä elää niin monta kuukautta kahta elämää yhdessä kehossa, niin vaikee käsittää että nyt olen yksin ja oikeesti voin aika montaa juttua tehdä miettimättä muita.

Meidän poika vaan kasvaa, viikossa kirinyt pituutta 2cm (38,4cm) ja painokin oli tänään jo 1745g, eikä hän oo kun 3vk ikäinen :) (Syntymäpaino 1490g). Happiviikset on vielä, painetta lasketaan lähes päivittäin ja oisko parin viikon päästä kokeilu ilman viiksiä. Eilen käytiin ekaa kertaa kylvyssä, eikä itketty kertaakaan, tujotteli vaan mua ja mun miestä vuorotellen. Tänään syötiin omalla suulla jo 5ml ruiskututista, sujui tosi hyvin! Pikkuhiljaa voi ottaa rinnallekin, mutta on nesterajotus lisäravinteiden takia, niin ei saa kauheesti vielä imee vaikka onnistuiskin :)

Keskoskaapista on siirrytty keskospedille kun alkaa lämmönsäätely toimimaan niin hyvin ja on muutenkin jo paljon isomman pojan olonen, kun mitä oli heti syntymän jälkeen. Reagoi asioihin ja on hereillä ollessaan virkee ja luonteenpiirteet tulee hyvin esiin :Heartred

Ihana pieni taistelija teillä siellä dep:)

Pakko jakaa teille, mulla möyrys maha tänään ja mies heti kysy et vauvako siellä jo murisee:grinHeh, aika sulosta, onhan tässä jo viikko ollu vauvalla lupa tulla... ja niin oli vastaan vielä vähä aika sitten, mut ei myönnä kuumeilevansa:wink

Deb tsemppiä sinne, ihana pieni selviytyjä sielä!

Huli ihana mies :D

Mulla iski nyt pms-masennus, etten ikinä saa vauvaa. Naurettavaa, vasta yk2 :D mutta esikoisen pitkä yritys jäytää koko ajan takaraivos ja nyt jo dpo11 eikä oo yhtääkään oiretta, että en usko raskauteen ollenkaan. Vaikka olikin megaovulaatio.

Dep ihana pikku sisupakkaus teillä siellä<3
Huli ihana mies, eihän ne miehet koskaan mitään myönnä jos vauva kuumetta erehtyy pukkaamaan ;) muista taudeista kyllä muistaavat valittaa:D
Niemja muistan ton vauvattomuus angstin... ja sit tultiin yk 3 raskaaksi:D

Avaruus oliot on siepannut sun miehen Huli ja tuonut tommosen ”vauva hullun” tilalle:) ihana mies<3

Ihana :*

Ja ihana kuulla Debin sisupussista! Ja muidenkin kuulumisia. Jänniä hetkiä tiedossa :)

Hulin mies on kyllä super! Voispa munkin mies olla..

Täällä on niin masisfiilis kaikesta, vaikka ei pitäis. No, menkathan ne sieltä alko niin vitutus nousi 100% heti aamusta. Varsinkin kun keitin kupin kahvia ja vikat maidot kaapissa oli mennyt vanhaksi. Vitutti oikein olan takaa. Eikä auttanut yhtään et mies ei tehnyt sovittuja hommia. En vaan tiiä mikä taas mättää itsellä. Onko tässä stressiä vai mikä on. Tuntuu ettei nyt saa iloa irti mistään. Lapsetkin vaan joko tappelee tai kitisee. Onko kellään muulla tällaista kautta? Ja sit kaiken lisäksi, ei huvita ton ukon kans mikään. Haluaisin olla vaan yksin. No, se lähtee perjantaina viikoksi työreissulle Portugaliin niin saa olla yksin... Huoh.

Niemja, sä kerkeet vielä viidennen tehä ennen kun mun mies neljänteen suostuu. Se sano tässä muutama päivä sit kun puhuttiin et joku 4v niin lapset alkaa olla "hyvän ikäisiä", siis aika omatoimisia niinkun kunnolla kaikki. Sit se sano et "siihen vaan se vahinko iltatähti niin kaikki on taas päin helvettiä" ja nauro. Aloin vaan miettii et miks se on aikaisemmin puhunu et ehkä haluaa vuoden päästä toisen ja sit kuitenkin nyt puhuu tollasia. Pitäis varmaan sille puhuu näistä, mut tulee kuitenkin taas vaan riitaa.

Mä oon taas niin synkkä-masis-rasittava-foorumilainen että parempi olla hetki taustalla eikä pilata teän tunnelmia <3

Äipälle tsemppiä loppukaneettiin! Ja Sandy, ihana että pääsitte kotiin <3

Muille tsempit omiin tilanteisiin! :)

On se twisted muillakin tollasta:sour:.. on helppo hihkua silloin kun on kivaa, mutta surkeissa hetkissä ei kyllä vauvakuume pääse minnekään, ainakaan foorumille. Meillä ainakin myrskyää ajoittain aikalailla, ovulaationaikoihin tuntuu mies tosin olevan aina tosi ihana:grin..Eipähän käy tylsäksi elämä. Uskon että Just tietyntyyppisten miesten kanssa se vaan on tälläistä, itsepä tässä on puolisonsa valinnut. Onneksi siihen testosteronipumppuun liittyy myös paljon hyviä ominaisuuksia:hilarious:..enkä kyllä pois vaihtais vaikka välillä houkuttaiskin ajatus. Eipä tässä itsekään mikään maailman ihanin kodinhengetär ole.

Täytyy vaan elää elämän notkoissa siinä uskossa että aina koittaa uusi päivä, josta ei voi etukäteen tietää mitään varmaksi. Huomenna VOI olla huippupäivä:p! Tsemppiä sulle.

Twisted mulla oli sama masiskausi viime viikolla, sit se meni jotenki ohitte. Tuntuu että aika ajoin tulee samanlaisia kausia, että kaikki on vaan huonommin. Nyt on vähä paree fiilis taas. Tsemppiä sinne!

Tunnistan ton masistelun, on välillä sellasta vuoristorataa täälläkin. Nyt on niin sanoakseni menossa nousukausi. Katotaan kun menkat alkaa et miten maassa sitä ollaan, en siis usko et ehdittiin tähän kiertoon oikeiseen aikaan tallettelee. Mutta jospa seuraavassa sit:)

Twisted voin kyl samaistua... lapset v*tuttaa vikinöillään/tappeluillaan, mies v*tuttaa vaan olemassa olollaan, koira v*tuttaa karvojensa/räksyttämisensä kanssa...
anna vaan negatiivisetkin tunteet tulla, ei sitä täälläkään just nyt mitkään järin yltiö positiiviset ajatukset... koko kroppaan koskee! Oispa tää jo ohi!

Eipä ole täälläkään just mitään positiivista sanottavaa :D Eilen taas oksensin koko illan ihan kaiken pihalle, piti apteekin ripulijuomaa hörppiä just ennen nukkumaanmenoa ja se sit onneksi pysyi sisällä... Mies kolisteli nukkumaan joskus kolmen jälkeen ja toki siihen heräsin ja mies aloitti kuorsaamisen, joten unet jäi enää haaveeksi. Torkahdin sit kuitenkin ja olipahan tappava herätys kun kello soi 5.15... Oli muuten ihan viimeinen kerta kun herra jää tissuttelemaan kotiin! On niin saatanan vaikea mennä muualle häiritsemästä kun muutenkin oon joutunut valvomaan! Vituttaa ihan kiitettävästi myös se, kun eihän herraa saa ylös tänään varmaan ennen puolta päivää... Yleensä tuo mies ei mua juuri ärsytä, mut joskus osaa olla vaan niin vitun tyhmä ja itsekeskeinen ettei vaan jaksa! :D

No hei, heti tuli jotain positiivista mieleen: huomenna eka neuvola! Lastenneuvolan puolella th sanoi, että luultavasi ultrataan jos lääkärin huone vapaana, se olis ihan jees kun ei ihan varmaa tietoa ole raskauden kestosta :) Nyt olis mun laskujen mukaan 8+1 menossa.

Warheart toivottavasti ultraisivat:) tuuhan sit kertoo kuulumisia! Mullakin ois huomenna neuvola, ne ei vaan enää oo nii positiivisia kun haluis vaan tän raskauden olla ohi:p noh jospa sitä vielä viikon hautois, sit sais kyl jo tulla! Mun äiti tulee tänne auttelemaan et saadaan mies mukaan synnärille;) miehellä muuten saunakalja kielto päällä... jos halajaa synnärille niin eipä sitä kaljaa voi juua kun on tota ajomatkaa!
Tänään rv 37+5

Warheart toivottavasti olis ultra! :)

Äippä tsemppiä loppumetreille!

Huli joskos se yllätys silti tulisi sieltä! :)

Mä en uskalla testata. Uskon negatiiviseen, mutta en halua nähdä sitä. Tiistaina ehkä silti testaan, jos saisi kuukautiset sillä alkamaan. Ugh. Sitte jos/kun ne oikeasti alkaaki nii alan oikeasti epäillä koko raskautumista koska nyt oli kaikki kohdillaan.

Siis <3 kaikille tsemppaajille. Mä aattelin et oon ainoa täällä.. Ihan samanlaisia fiiliksiä teän kanssa, tänään aamulla on vähän parempi mieli, mutta saa nähä jatkuuko. :D ainakin heti helpottaa kun tietää ettei oo ainoa.

Eli seukkina testaa Huli ja Niemja, + toivon molemmille <3

Mä heitin miehelle kaljakiellon kun kuorsaa sen yhdenkin kaljan jälkeen niiiiin hemmetisti, mut se on ilmeisesti ihan sama mitä juo jos juo yli 3 annosta niin kuorsaa silti :D

Äippä nuo viimemetrit on kyllä niin hanurista, raskaudesta se keskiraskaus taitaa olla siedettävintä aikaa, mut ennemmin sitä skippaisi koko homman ja siirtyisi synnyttämään...

Tohon vauvakuumeiluun piti kommentoida, että se tunne on kyllä ihan älyttömän voimakas, että se yksi lapsi olis aivan pakko saada... Voi sitä itkun ja kiukun määrää, vaikka meilläkin oli lapsiluku mukamas täynnä. Luulin ettei mies ikinä taipuisi, hän varasi jo sterilisaatiota ajatellen lääkäriajan ja kolmen vuoden mittaisen jonoon pääsi, mut sit se mieli muuttui ja sanoi, että antaa sit lapsen tulla :D

Harmi kun autoksi otin nyt ton farmarin, siinä kyllä paikat (8)riittää, mut en tiedä miten tavarat mahtuu jos koko porukka kyydissä ja ei viitsisi aina kahdella autolla ajella. Meille tuli uudet tuplat, sellaiset missä muksut peräkkäin(tai oikeammin päällekkäin) ja toiveena olisi saada siis nämä mahtumaan konttiin yhden lapsen seuraksi ja mahdolliset matkatavarat sit auton sisälle jalkatiloihin joiden kohdalla istuimet. Jos ei mahdu, niin sit lähtee auto vaihtoon. Alkaa vaan olla vähissä vaihtoehdot kun en etuvetoisella suostu ajamaan :D Pitäs vaan nyt käydä kokeilemassa noi rattaat autoon... Yks vaihtoehto tietenkin olisi, että farkku jää ja vani vaihdettaisiin sellaiseen mihin kaikki mahdutaan kamojen kanssa, mut voi olla ettei mies innostu...

Takaisin