Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Metsäntähti, tää on meidän esikoinen, mutta haaveissa ois (ainakin tähän asti ollut) 3-4 lasta, sit on tullu niin monta mutkaa matkaan että lukema on varmaan 2-3 lasta, mutta ollaan onnellisia jos nyt tämä yks edes päästäis kunnialla saattamaan maailmaan <3 Tulin tähän ryhmään aika alussa kun ruvettiin esikoista yrittää ja ajattelin että nyt se suurperheen perustaminen alkaa, mutta sit ilmeni lapsettomuusongelmia ja tän ekan aluille saamiseen meni 3 vuotta. Sit tämäkin on riskiraskaus ja tuntuu että meitä koetellaan oikein kunnolla tässä perheen perustamisessa. Täytyy vaan pysyä vahvana!

Joo siis eihän syömisistä kannata huonoa omatuntoa potea, kukin syö mitä hyväksi näkee :) Kyl meilläkin herkkuja menee välillä, mut pääasiallisesti ihan perusterveellistä kotiruokaa. Yritetään opettaa, että ruoka on sitä polttoainetta ja auttaa jaksamaan, herkut taas on herkkuja ja ne maistuu hyvältä, mut niitä ei päivittäin vedellä. Meillä ei ole karkki-/herkkupäivää, vaan herkkuja voidaan ostaa ihan millon vaan, joskus menee useampana päivänä peräkkäin ja joskus taas pidempi tauko. Herkkuja ei rajoiteta, saavat syödä niin paljon kuin hyvältä tuntuu ja ovat oppineet omat rajansa. Herkuilla ei lahjota tai kiristetään, ne vaan on herkkuja ja that’s it! Mulla itsellä niin hankala suhde ruokaan ollut kakarasta lähtien, että yrittänyt tehdä ruuasta mahdollisimman neutraalin asian, tarjota monipuolisesti kaikkea ja ruokailut rauhoitetaan syömiselle ja koko sillä hetkellä kotona oleva porukka on pöydässä samaan aikaan.

Deb, kylläpä teillä mennyt kivisen tien kautta koko homma :(

Metsätähti, mulle aina neuvolassa höpötetty, että kyllä näin nuorena jaksaa, mut esikoisen kun sain 22-vuotiaana, niin kyl kolmekymppisenä on aivan eri olo raskaana ja öisin heräillessä :D Saas nähdä millainen on raskaus jos tässä vielä raskaaksi tulee, nuo nuorimmat syntyneet -15 ja -17.

Juu-u nyt kun ikää 11 päivänpäästä 31v (jaiks) niin kyl huomaan että mulla jaksut ihan loppu tätä raskautta ja yö heräilyjä! Toivon suuresti hyvä unista vauvaa;) se oli taas viime yönä 3.40(niinku joka hemmetin yö) ku piti vessaan lähteä ja Siiri nousi 5.30... nyt on väsynyttä mamma:/
Muuten Warheart eikös sullakin oo synttärit ihan tässä nytte? Vai muistelenko väärin:)

Niihän siinä kävi et itku pääsi, kun vein tytön kouluun äsken:confused: Pitääkin olla näin tunteellinen.

Onnea molemmille leideille! :)

Tuo Äipän "hanat aukeaa ensi viikolla" oon saanut mut joka kerta nyt lukiessa ihan hämilleen, kun yhdistän sen niin vahvasti menkkoihin :D

Ollu aika härdelli päällä kotona ni on täällä käynti jääny vähemmälle. :( mut luin kaikki ja vastailen nyt niihi mitä muistan:D

Meillä pojat syö eineksiä kyllä hyvällä ruokahalulla, ei kylläkään ole usein tarjolla nyt kun kotona olen. Mut välil kun on super kiire ni helppo vaa lämmittää ja syödä.. (jos jääkaapista ei löydy jämiä)

Ma aloin miettii maidon kulutusta.. minä ja esikoinen juoda laktoositonta ja sitä menee se 2-3L / pv :D
Ja normi maitoa menee sama määrä eli kyllä sitä maitoa kannetaan ihan älyttömästi kaupasta..

Juliuksella on refluksia ni unet ja tyytyväinen poika on välillä vaan muisto. Onneks on parempiakin päiviä..

Saas nähä mitä tästä syksystä tulee kun koulu alkaa ( täällä alkaa 14.8)
Esikoisen 2lk menee varmasti hyvin mut sit on tuo eskarilainen:(

M-inski voimia sinne refluksiin! Ja eskariin lähtöön... itku tuli mulle siitäkin ja esikoinen oli vallan tyytyväinen kun sinne jäi:D

M-inski, meillä lapsista 3/4 refluksilapsia ja Milla itsellä refluksitauti, että välillä on kyllä niin tuskaa tämä elämä ihan kaikin päin :( On kyllä yks vittumaisimmista sairauksista!

Täällä alkais huomenna esikoisella 3.lk ja tokalla 1.lk, pienempien kans ollaan ihan kotona, puistoillaan ja ehkä nyt jo pääsee perhekahvilaan kun tuo nuorin ei huuda 24/7 enää.

On kyl ihan järkyttävä tauti.. pystys pitää olla koko ajan ja vetäsee usein maidot väärää kurkkii refluksin takia.. :(

Mulla ei tunnu kyl mitää kummempaa kun vien nuo koululle tai eskarin tai hoitoo ekapäivää

Onko teillä mitään lääkitystä? Tai selvitetty onko refu allergiaperäistä, vai löysästä mahaportista johtuvaa? Meillä kaikilla allergiat taustalla ja kahdella ollut gaviscon käytössä.

Onko teillä mitään lääkitystä? Tai selvitetty onko refu allergiaperäistä, vai löysästä mahaportista johtuvaa? Meillä kaikilla allergiat taustalla ja kahdella ollut gaviscon käytössä.

Meillä lääkäri suositteli tota gavisconia käyttöön... mut muuten ei oo mitään tehty.. jos jatkuu näin eikä ala helpottaa ni sit mennää tutkimuksiin..

Meillä lääkäri suositteli tota gavisconia käyttöön... mut muuten ei oo mitään tehty.. jos jatkuu näin eikä ala helpottaa ni sit mennää tutkimuksiin..
Okei, toivotaan helpottavan! Meillä oli kyllä iso apu gavisconista ja saatiin se nyt purettua noin kuukausi sitten pois käytöstä. Isommalle neidille tehtiin ph-mittaus ja siihen kidutukseen en kyllä enää lähtis :(

Takaisin