Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pahintahan tässä on se, ettei meidän äitee tajua että sanomisilla on seurauksena. Ollaan tavattu käydä kylässä 1 x vko, mutta pidettiin kk tauko kun vitutti niin lujaa ja eivät tajunneet miksi..

Zenille ja Hulille paljon tsemppiä seuraavaan kiertoon:happy: mä imetin kun tulin raskaaksi ja nyt tämän odotuksen ajan lapsentahtisesti. Katsotaan päästäänkö tandemimetykseen vai miten käy:happy:

Meillä kävi niin vuosia sitten, eträ tuli arvostelua muissa asioissa, ei oltu kuukauteen yhteydessä, niin sen jälkeen loppu se.. Sulla on kyllä kurjapuheinen äiti!

Vihdoinkin kotona! Tai ainakin paripäivää... yllättävän hyvin meni 550km matka, yllättävää oli että meidän ei tarvinnut pysähtyä kertaakaan :o muksut nukku alkumatkan, Siiri valvo 200km ja nukahti just kun meinattiin pysähtyä ja nukku koti ovelle asti:o uskomatonta:D
Torstaina nokka kohti Turkua ja muumimaailmaan :) saako toivoa edes 5 asteen lämpöjen putoamista? Alkaa olla hiukan prutaalia nää lämmöt...
mamaminion meidän lähipiirissä ei oo isoja perheitä, vaan 1-3 lapsisia... kovin ovat olleet enempi vähempi shokissa meidän vauva uutisista! Mulla itsellä on 3 sisarusta:)
Pikkuvarpaat, toivottavasti vuosikkaalla kaikki hyvin... aivan liian kuuma noille pikku pirpanoille!
Metsätähti tervetuloa ja onnea raskaudesta :)
Dep mahtavaa että siellä vauva edelleen masussa, jaksuja makoiluun!
Zeni, Huli ja pötti plussa puhuri;) talvella on hyvä olla raskaana! Tää keskikesän +++30 asteen lämmöt ja maha on rehellisesti perseestä! Täyttä p*skaa o.O
Tosta lapsi luku kommentoinnista sen verran että kyllähän noita saa kuulla jos ja vaikka mitä mutta enää ei jaksa välittää... mun mummolla on itsellään 8 lasta ja hän on hyvin vahvasti henkisenä tukena:) häntä(kin) käytiin viime viikolla moikkaamassa ja hän oli kovin iloinen meidän lapsosista ja mun isosta mahasta... totesi että lapset on jumalan rakkaus ja suurin lahja:) tuntu hyvälle kuulla hänen sanat kun suuri osa kommentoijista ole niin iloisia, vaikka me siis uskonnollisia ollakaan...
hänelle oli aikanaan sanonut neuvolan täti (tms mikä lie sillon titteli ollut) että jos ukki ja mummo antais tälle neuvolan tädille yhden näistä heidän lapsistaan kun hän ei itse lapsia voi saada ja mun isovanhempia on lapsilla siunattu jo liiemmin... että osas ne ennen vanhaankin :o
Ootte taas ihan hirveästi kirjoitelleet, mahdoinko kommentoida kaikkea mitä piti:D

Kyllä kommentteja ja silmien pyörittelyä näkee ihan vaan kun ulkona lauman kanssa kävelee (ja mulla on kuitenkin vasta 4 :D )
Eilenkin eräs rouva kysyi kun oltiin lasten kanssa ulkoilemassa että onko nämä kaikki sinun? :D

Pahinta olisi kuitenkin kuulla joltain läheiseltä jotain negatiivista, kuten Metsätähti sinä omalta äidiltäsi, varmasti tuntuu pahalta :(

Meillä se onni että molemmat perheet asuu sen verran kaukana että nähdään vaan kerran vuodessa joten raskausuutiset olen kertonut laittmalla esim ultrakuvan mesessä tai jotain muuta, ja sitten äiti on soittanut ja onnitellut. Eli siinä ei sitä välintöntä reaktiota edes tiedä vaan antaa mahdollisuuden toiselle valita ne sanat ja aina on onniteltu :D

Meillä sukulaiset tietää että olen aina halunnut ison perheen. Aina olen puhunut 10 lapsesta vaikka en usko että niin paljoa tehdään mut parempi että laittaa riman korkealle niin ei tuu järkytyksenä kenellekkään enää uudet raskausuutiset hhahahahaa

Toi on muuten yleisin kysymys vierailta vähän vanhemmilta ihmisiltä, et onko nää kaikki sinun? Oon meinannu muutaman kerran sanoo et eiku naapurista lainasin:grin

Mut on se jännä, kun ennen on ollu enemmän sääntö kuin poikkeus et on useempia lapsia perheessä ja nykyään kummastellaan sit jos on enempi kun se normi 1-2 lasta? Mikähän siinäkin on?

Joo täälläkin kuultu monta kertaa että onko nää kaikki omia... tekis miel joskus kommentoida takas että kuka hullu lähtee 5 (pienen) lapsen kanssa yksin kauppaan(tms) ? Onhan se fakta että nykyään tän kokoluokan perheet on harvassa kun normi perhekoko on se 1,5 ja jos vielä erehdyt olemaan suht nuori (mä 30v) niin hämmennys on monessa suuri;) yleensä mummelit kyselee ihan hyvällä kun nuorempi polvi on ihan kauhuissaan:D monta hyvää keskustelua saanut kylillä mummojen kanssa aikaseksi kiitos tän meidän katraan;)

Mua ei yjtään haittaa olla ison mahan kanssa helteillä, pahempaa olisi ollut pahoinvointi! Molemmista on kokemusta...

Meilläkin mun mummi on melkeinpä ainoana ylpeä meidän lapsiluvusta, hällä itsellään on/oli seitsemän. Meillä on kyllä lähipiirissäkin isompia perheitä, suurimmaksi osaksi niissä on kyllä mun, sun ja meidän lapsia, mutta yhtä perhettä kuitenkin.

Vittu, ponnistin just kuukupin pönttöön...

Mamaminion siinäköhän mulla meni vikaan kun ilmoitin aina 23v asti etten halua lapsia. Siis missään nimessä :hilarious:

Kyllä muakin vähän nauratti :laughing021

Mä vannoin kanssa etten tee lapsia ikinä. Sitten aloin suunnittelemattomasti odottaa ekaa ja se laukaisi kroonisen vauvakuumeen :laughing002

Jäi kesken tuo edellinen kupin desinfioinnin takia... osassa perheitä on vielä omien 3-4 lapsen lisäksi vaihtuva määrä sijoitettuja lapsia ja muutama vanhoillislestadiolainen perhe joissa on 10+ lasta.

Mä oon aina halunnut ison lauman lapsia, oman jalkapallojoukkueellisen :D Mutta oon niin kiitollinen näistäkin, että jos ei yhtäkkiä enempää suoda, niin näillä mennään.

Minäkään en aluksi halunnut lapsia, sit piti olla vain yksi lapsi, nyt on neljä ja vielä lisää ainakin yhden haluaisin :D Eipä ole juurikaan kommentoitu lapsilukua, vitsailtu toki ja sellaisia ”vieläkö meinaatte lisääntyä” -juttuja kuulee, mut äkkiä ne hiljenee kun sanoo vaan, et autoissa olis kuljetuskapasiteettia vielä kahdeksalle, että eiköhän sen verran ainakin vielä tule! Eniten kuulee sitä voivoittelua, että miten jaksan ja varmaan raskasta ja ei ite jaksais ja ja ja..

Mä oon aina halunnu monta lasta ja työn puolesta myös lasten kanssa tekemisissä:happy:

Hei tuosta Warheartin autokommentista tuli mieleen, minkälaisia autoja teillä on? Meillä pitäisi vaihtaa isompaan kun kaksi istuinta ja koppa ei tuu mahtumaan nykyiseen. Onko suosituksia?

Mä oon kuulemma sanonut että haluan ainakin sata lasta siis sillon kun ollu ite laps... noh ei kaukana oo:D äiti (ja anoppi) jaksa juurikaan enää kauhistella vauva uutisia... se tietää että me ollaan steri jonossa ja totesi vaan että vaikka piuhat pistettäs poikki niin ollaan kuitenkin vuoden välein ilmoittelemassa vauva uutisia :D sen työkaveri sai kaksoset steristä huolimatta... pitäis varmaan mennä kohdunpoistoon että lisääntyminen loppuis meidän taloudessa;)
Meillä ajellaan volkkarin transu minibussilla siinä on paikkoja 9 hlö, joten vielä 1 mahtuu kyytiin jahka tää pallero musta tulee ulos;)

Meillä on 2+4 Chevrolet Chevy van 6.2 diesel kevyt kuorma-auto ja Chevrolet Caprice farmari 5.0 bensa 8 paikkaisena. Tohon 8 paikkaiseen mahtuu kyllä kolme istuinta takapenkille vierekkäin, mut eipä tuo mikään edullinen perhepirssi ole bensankulutukseltaan, että en sikäli suosittele :D Meillä oli Chevrolet Astro 8 paikkaisena tota ennen, oli liukuovi ja ilmastointi, kaikki paikat naama menosuuntaan, se oli ihan hyvä perheauto ja sitä voisin suositella.

Meillä on vw passat farkkuna ja sinne menee takapenkille kaksi korokeistuinta ja kaukalo/turvaistuin. Edelliseen E mallin farkku mersuun meni kaksi istuinta ja kaukalo. Myös Avensikseen mahtuu kaksi istuinta ja kaukalo takapenkille, kaverilla oli.
Toinen auto meillä on Hondan F-RV joka on 6 paikkainen.

Meil on hiacen minibussi 9 paikkasena(tai 13 paikkasena jos olis kortti millä sais ajaa:))

Takaisin