Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Omilla kavereilla on se 1-2 lasta eivätkä halua mitään suurperhettä. Yhdeltä ystävältä tuli ekana kommenttina raskausuutiseen että ”miksi?” :shifty:

Meillä lapset ovat kotona mun kanssa, isompi jatkaa syksyllä kerhoa 2xvko. Työelämä saa odottaa vielä jonkun aikaa:happy: jos hyvin käy niin esikoinen voisi mennä kotoa suoraan eskariin kun sen aika tulee.

Onko teidän lähipiirissä ihmetystä/ kannustusta tai muuta reaktiota lapsiluvun suurentuessa?

Tervetuloa Metsätähti :) Kuinka sulla on raskaus sujunut?
Ihmetystä, kummastelua, kauhistelua, you name it, kaikkea on kuultu on kun on uudesta raskaudesta on ilmoitettu. Kaikkea muuta siis paitsi onnitteluja.... Jos meille vielä kuudes annetaan, niin en varmaan kerro kenellekään, huomatkoon porukka sitten kun huomaa.

Dpo7 olis menossa. Yritän pidättäytyä testaamasta ennen kuin vasta ensi sunnuntaina kun on reissuun lähtö, mutta saas nähä :rolleyes:
Himotestaajan piti eilen kuitenkin tehdä ovistesti pahimpaan testikuumeeseen :grin

Mites viikonloppu on sujunut? Vieläkö Dep on kasassa, mikä vointi?

Yhtenä kappaleena ollaan! Kohta vaihtuu 25+3 ja muutoksia ei oo tapahtunu mikä on oikein hyvä homma :) Koitan saada ajan kulumaan, onneks on tietokonetta ja lukemista yms ja kavereita käy moikkaamassa aina välillä. Mieskin käy päivittäin tietenki :) Vauva on aktiivinen ja kaikki näytti torstain ultrassa hyvältä, samoin sykekäyrät näyttää oikein loistavilta :) Kovin vahva kaveri hän on, kun jaksaa jumpata menemään tilanpuutteesta huolimatta! Toki lapsivesi uusiutuu jatkuvasti, eikä ihan heti aina lorahda pihallekaan.

Nyt oon huomannut kun kerron raskaudesta niin ei tuu onnitteluja, moni häkeltyy ja miettii varmasti että WHAT? Mun yhdellä kaverilla 4 lasta ja muilla 1-3. Yks kaveri vastas että ohos eikä muuta. Tosin tällä ei biologisia lapsia vaan adoptiolapsi niin ymmärrän reaktion.

Mää koin myös hirveen surullisena jotenkin kun ei saatu kolmannesta enään onnitteluja vaan "mitä, taasko?!"-reaktioita.. :( Me kerrotaan ihanaa ja suurta uutista ja vastaanotto on tuo.. ihan käsittämätöntä!! Taisin jopa kyyneleitäkin tirauttaa hormonihuuruissani...

Zenille peukut että saadaa plussauutisia! <3

Jes! Jaksaa jaksaa Dep! <3

Tervetuloa Metsätähti! :)

Mä tässä punnitsin muutama päivä sitten sitä töihin menoa ja tulin lopulta siihen tulokseen että ei vielä. Se vuosikkaan hoitoon laittaminen ei vaan tuntunu oman pään sisällä hyvältä vaikka asiaa käänsi mitenpäin. Lapset on pieniä hetken, kotona olo jatkukoon! :)<3

Varmasti juuri teille Pötti oikea ratkaisu jäädä vielä kotiin :) vuoden vanha on vielä tosi pieni, onneksi meidänkään ei tarvi päikkyyn laittaa vaikka töihin ajattelinkin syksyllä mennä.

Mitkäs zenin olot on?

Varmasti oikea ratkaisu pötti, jos sinusta siltä tuntuu:)

Su aamuna otettu vika pilleri, nyt sit ootellaan et millon tulis ekat kunnon menkat synnytyksen jälkeen. Mies edelleen hankaa vähän vastaan, mutta katsotaan jos hänkin vielä innostuis ajatuksesta:) Ja voihan tässä niinkin käydä ettei meille enää suoda vauvaa.

Ja depille jaksamista:)

Metsätähdelle tervetuloa!

Zeni: kiitos kysymästä hyvin on mennyt raskaus ja tänään ollaan puolivälissä 20+0:happy: yllättävän oireeton raskaus ollut kuten esikoistaan odottaessa :) tää helle on 70% mukavaa ja 30% voisin muuttaa jääkaappiin:grin

Mä jotenkin järkytyin kun oma äiti sanoi ihan suoraan että jos me neljäs ”hommataan” niin heiltä loppuu ”lastenhoitoapu”:wideyed: ensinnäkin ne on hoitanu meidän esikkoa kun kuopuksesta oli ultrat ja synnytys. Plus tästä raskaudesta nt ultran niin molempia lapsia. Aina ollaan miehen kanssa sumplittu lastenhoito niin että toinen hoitaa kun toisella on jotain. Oli kyllä niin epäreilu uhkaus että kyllä nostatti karvat pystyyn. Eipä saatu mekään heiltä onnitteluja :/ jos meille enempää tulee niin tuskin kerrotaan, saavat sitten itse huomata ja päättää sitten haluavatko olla lastenlastensa elämässä mukana.

Mun äiti ei mitenkään voi ymmärtää miksi joku halua suuren perheen. Kun kerroin että mies haluaisi sen viisi ja mulle olisi se neljä hyvä luku niin sanoi että mun mies varmaan haluaa siksi viisi kun sen sisaruksilla on kolme ja neljä lasta niin kilpavarustelua tämä on. Siinä kun äiti suoltaa tuommoista soopaa suustaan niin ei osaa sanoa mitään järkevää vaan menee aivan hämilleen että mitä se oikein selittää:confused: anteeksi avautuminen, mutta tämä asia jonka pitäisi olla meidän perheen sisäinen, aiheuttaa todella paljon kitkaa nyt jo :/ asuisipa miehen perhe lähempänä ..

Meidän kavereilla 1-4 lasta mut mun isän puoli on vanhallislestaatio laisia niin meidät heti leimataan ku ei olla et miten on mahdollista ku noin monta lasta...saa kuulla jatkuvalla syötöllä et ootte hulluja ja ootteko aatellu kuinka kalliiks kaikki tulee no joo mut tää on meidän valinta hoh hoijaa...nyt varsinkin ku kaikki ollu rankkaa niin se ylimääränen sonta on kaameeta kuultavaa....

Kauhee miten joku voi sanoo omalle lapselle ettei auta enää jos on tietty määrä lapsia:(

Mun vanhemmat on aina kysyny et halutaanko varmasti lapsi just siin hetkes ja jaksetaanko me.?

He kun asuu kaukana eikä voi lapsia hoitaa kun vaan harvoin..

Anoppi on asia eriksee enkä siitä enää jaksa päätäni vaivata.. :(

Metsätähti onpa äidiltäs tullut juttuja :sour: Tosi törkeää. Että neljännen kohdalla ei katsota lapsia ultrien aikanakaan. Mä olisin varmaan sanonut että asia selvä me pärjätään omillamme, että suuri kiitos nyt näistä avuista. Ja tuo kilpailu :sad001 Kuka nyt lasten määrällä kilpailisi. Tyhmä ajatus. Toivottavasti itse hoksaa "tyhmyytensä".

Mun vanhemmat alkaa olla jo 70v että en enää kovin usein viitsi apuja pyydellä mutta aina oon saanu ku tarvetta ollut. Äiti oli kovin iloinen kahdesta ekasta mutta kolmannesta kysyi oliko vahinko jne. Ei onnitteluja ole toisen jälkeen enää tullut. Tykkää kyllä kovasti juniorista ja hoitaa tarvittaessa. Minä tuun niin onnittelemaan jokaisesta tulevasta lapsenlapsesta sitten joskus jos sellaisia suodaan. Saa lapset niitä sitten yksi tai kaksikymmentä.

Ihan järkyttäviä juttuja :eek: Kyllä mäkin suoraan sanottuna mietin, että miten lähipiirissä jaksavat ja miten rahat riittävät, kun lasten lukumäärä lasketaan kolmen käden sormilla. Mutta musta se on luonnollista, eikä misään määrin pahaa tarkoittavaa pohtimista, kun itsellä välillä jaksaminen ja rahat tiukilla näinkin. Mutta on se kaikkien oma valinta ja lapset on sellaisia aarteita, että kyllä ne kaikki yhtä lailla ansaitsevat onnentoivotuksen matkansa varrella, vaikka perheessä olisikin enemmän kuin 1,85 lasta. Meillä kyllä sentään molemmin puolin odottavat vielä lisää lapsia. Auttavat parhaansa mukaan, vaikka miehen vanhemmat ovat sanoneetkin suoraan, etteivät aina jaksa tai lähinnä avustuskeikan jälkeen, että olipahan rankkaa. Hiukan pelästyivät tuossa jossain välissä, ettei seuraava olisi vielä tuloillaan, kun tietävät väsymystilanteen :D Mutta toivovat silti lisää myöhemmin.

Muokattu viimeksi:
Sellaset on olot että menkat alko tänään, tai ainakin joku vuoto. Ei haittaa kyllä yhtään, ei tarvi vuotaa sit reissussa eikä kärsiä pahoinvoinnista helteillä :wtf: luteaalihan jäi nyt sit vaan 6-7 vuorokauteen, mutta se ei kuulemma oo kummalistakaan kun imetän vielä ja eka kierto synnytyksen jälkeen.

Tsemppiä Huli! Toivomme pikaista tärppiä :wink

No höh zeni, mutta toisaalta varmaan ihan hyvä ettei sit reissu mee pipariks vuodon tai pahoinvoinnin takia:)

Musta kenelläkään ei oo oikeutta arvostella toisten lapsilukua( tietty jos vanhemmat ei itse kykene lapsista huolehtimaan niin se on asia erikseen) mutta muuten ei kyllä ole oikeutta arvostella.
Muutaman kommentin oon minäkin kuullu, varsinkin pojan jälkeen, että hyvä nythän teidän ei tartte enää tehdä yhtään kun kerta pojan saitte tyttöjen jälkeen. Sillon kyllä näin punasta ja pahasti. Ihan niinkuin oltas vain sen takia lapsia tehty että saatas poikao_O

Kiitos zeni, katotaan kuin sekasin kroppa menee pillerien lopetuksesta?

Ens kiertoon zeni! :) Tärppitsemppiä Huli ja Zeni! Kaikille kolmelle samaan aikaan vattat pystyyn, eiks juu?! :DD

Kiitti menninkäinen!<3 Olispa kiva saada toinen huhtikuinen tähän perheeseen. Esikoinen siis on huhtikuussa 2014 syntyny eli ekalla ja neljännellä olis 5 vuotta ikäeroa..:)

Takaisin