Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Täällä just hankittu tuplat. Liikkeessä myyjä kertoi, että monet, joilla on Emmaljungaa ennestään, ostaa sitten tuplatkin samaa merkkiä, kun osia voi yhdistellä. Eli tämä kannattaa selvittää, jos on omistaan tykännyt.Kiinnostaa muuten näin ennakkoon arviot sisarusrattaista/vaunuista. Meillä suunnitteilla kakkonen ja olen alkanut miettimään että varsinkin jos saa alkunsa pian niin tuommoiset voisivat olla kätevät. Esikoinen nyt siis n. vuoden vanha Nykyiset on Emmaljungan tankkimalliset. On siis kauhean isot, mutta hyvät ja kevyet työntää miinus kääntyvät etupyörät. Mutta noihin menee vain yksi lapsi. En ole siis vielä ostamassa, mutta näin ennakkoon mietin kun näin tämän keskustelun
Meillä on ihan just sama setti, Britax Smile III ja Bugaboo Donkey Duo 5:t (ja lisäksi vielä matkarattaat). Lapsilla ikäeroa 2,5 v.Täällä just hankittu tuplat. Liikkeessä myyjä kertoi, että monet, joilla on Emmaljungaa ennestään, ostaa sitten tuplatkin samaa merkkiä, kun osia voi yhdistellä. Eli tämä kannattaa selvittää, jos on omistaan tykännyt.
Kannattaa ehdottomasti käydä liikkeissä "potkimassa renkaita", jos mahdollista. Itse en tykännyt päällekkäisistä vaunuista ollenkaan.
Meillä on ollut Britax Smile III ja olen tykännyt. Monenmoisessa maastossa olen niitä höykkyyttänyt, kuitenkin ketterät ja kevyet kaupungilla ja autossa kuskattavaksi. Nyt tuli kuitenkin tarve tuplille ja niissä päädyin Bugaboo Donkey 5 Duoon. Olisin kelpuuttanut vanhemmankin version, mutta melkoisia hintoja pyydetään vanhoista ja elämää nähneistä vaunuista, kun muutaman satasen lisäämällä saatiin uusinta uutta. Vaunut ovat vielä toimituksessa, eli käyttökokemuksia en pääse vielä kertomaan.
Mua kiinnostaisi tietää, miten useamman vaunuikäisen taloudessa on koettu vaunujen määrän tarve eli ootteko pärjänneet yksillä vaunuilla (tuplat tai ei) vai onko ollut paljon tilanteita, että ois tarvinnut molemmille lapsille omat? Donkeythan saa kivasti myös yhdelle, niin mietin tässä, että pistänkö Britaxit myyntiin vai onko niille kuitenkin tarve. Säilytystilaa meillä on vähän huonosti.
Tuo käytettyjen kyttääminen on kyllä melkoista matikkaa. Varsinkin jos setistä puuttuu jotain tai joku osa pitäisi uusia. Ja hinnathan näissä tuntuu pysyvän - toki Suomen hintoihin edullisia, mutta mekin tilattiin sitten ulkomailta, niin ei montaa satasta jäänyt väliä 7v. käytetyn ja uuden väliin.Hmmm, mäkin aloin nyt innostumaan sisaruksille noista bugaboo donkeystä Silloin vois myydä ne meidän orat pois, kun ei tarvitsis säästää niitä siihen aikaan kun esikoinen jaksaa kävellä mutta toinen ei vielä. Täytyy lisätä toriin hakuvahti ja kytätä myyntiin tulevia. Meille kelpaisi vanhemman mallisetkin ja enemmän käytetyt, kunhan vain edelleen on työntökelpoiset. Tällä hetkellä ei lähialueilla ollut kuin tosi uusia, tai sit pelkkiä runkoja, ja yhdet mistä puuttui vaunukopan kangas ja paljon muutakin oheistarviketta verraten kauempana oleviin setteihin.
Esikoisen (2014) vaunujen perusteella olisin suositellut Emman vaunuja, mutta laatu on mennyt alas. Myös kuopuksen (2021) on Emman ja en suosittele. Ei ole ollut yhtään niin kestävät ja näppärät kuin esikoisen oli.
Siis Emmaljunga? Vai onko myös joku Emma? Siis myin just vanhan 21 ergo istuimen ja ostaja ihmetteli että parempi ominaisuuksiltaan kuin vuoden 22 istuin.
Meillä on Emmaljunga nxt90 outdoorit ergo-istuimella. Mitään muuta negatiivista en näistä keksi kuin se, että vievät autosta kokoontaitettuina paljon tilaa. Aika harvinaista yhdistelmävaunuissa, että työntökorkeutta voi säätää kahdella tapaa, sekä taittamalla aisaa että nostamalla tai laskemalla runkoa. Tämän ansiosta esim. bussissa vaunut saa todella pieniksi.