Suositteluketju

Uusperhesatu

Asioista perillä oleva
Suosittele mitä vain: ruokaa, juomaa, lelua, peliä, kirjaa, tekemistä, arjen helpottajaa... Suositukset saavat liittyä lapsiin tai olla liittymättä. :)

Minä aloitan: Lämmin suositus Juustoportin Hyvin-jugurteille. Näissä ei ole sokeria, keinotekoisia makeutusaineita tai esim. mehutiivistettä, vaan ainoastaan aitoa hedelmää. Hyvä vaihtoehto, jos joskus haluaa muutakin kuin luonnonjugurttia erilaisin lisukkein. Meillä lapset alkoivat yhdessä vaiheessa valittaa, että haluaisivat joskus jotain valmiiksi maustettua jugurttia (en tiedä miksi se oli niin tärkeää :grin), jolloin tämä oli aivan loistava vaihtoehto. Yritetään siis välttää piilosokeria eikä osteta sokerilla höystettyjä jugurtteja. Näitä on kahta makua: banaani ja mango, ja ovat omaankin suuhuni tosi hyvänmakuisia.

jugurtti.jpg
 
Meilläkin on noista tykätty. Lapset pyytävät kettujugurttia (ainakin banaanin makuisessa on ketun kuva jossain). :)

Minä suosittelen varsi-imuria etenkin pikkulapsiperheisiin! En ymmärrä, miten on selvitty ilman. Helpottaa kodin siisteydestä kyllä huomattavasti, kun saa vetäistä pikaimuroinnin vaikka kymmenen kertaa päivässä imurin ollessa aina valmiina ja käden ulottuvilla. Leivänmurut saa aamuplaan lopuksi nopeasti pois lattialta ja eteisen hiekat saa kerättyä talteen, ennen kuin ovat pitkin asuntoa. :) Toki harja ja rikkalapio tekevät saman, mutta kyllä tuohon imuriin tulee tartuttua paljon paljon useammin kuin harjanvarteen.
 
Kiitos jugurttisuosituksesta Uusperhesatu! Tätä pitää kokeilla joskus. Käytän yleensä maustamatonta ja useimmat valmiiksi maustetut maistuu kamalan äitelältä. Josko tätä vaikka pystyisi syömään. :)
 
Minä suosittelen varsi-imuria etenkin pikkulapsiperheisiin! En ymmärrä, miten on selvitty ilman. Helpottaa kodin siisteydestä kyllä huomattavasti, kun saa vetäistä pikaimuroinnin vaikka kymmenen kertaa päivässä imurin ollessa aina valmiina ja käden ulottuvilla. Leivänmurut saa aamuplaan lopuksi nopeasti pois lattialta ja eteisen hiekat saa kerättyä talteen, ennen kuin ovat pitkin asuntoa. :) Toki harja ja rikkalapio tekevät saman, mutta kyllä tuohon imuriin tulee tartuttua paljon paljon useammin kuin harjanvarteen.

Osaatko vielä vinkata hyvää merkkiä? :)
 
Meille tuli ihan vain alennuksessa ollut Electroluxin Ergorapido, joka on ymmärtääkseni merkin perusmalli ilman mitään hienouksia. :) Tuo on kuitenkin tarkoitukseensa varsin riittävä ja hinta kohtuullinen. Minusta tuo on helppo ja kevyt käyttää ja se lienee se pääasia.
 
Varsi-imurille myös täältä suositus. Mutta sain kahden Electroluxin jälkeen tarpeeksi ko merkistä. Akut ei kestä ja nykyiseen verrattuna imutehokin oli onneton. Mä annan suosituksen mielummin Boschille (oma) ja Dysonille (kaverilla testattu).
 
Meillä on joku Boschin varsi-imuri ja vaikka imua on olevinaan, ei tietynlaiset hiekat, murut sun muut siivoudu vaan jäävät teloihin pyörimään... hermo menee. Tosin imurista irrotettava käsi-imuri on myös kätevä - silloin kun suostuu roskat imemään..
 
Varsi-imurissa ei kannata ostaa sitä mallia, jossa on irrotettava pikkuimuri. Niissä on aina huonompi imuteho.
 
Maustamaton jogurtti on muuten hyvää myös kun sekottaa joukkoon piltin hedelmä-marjasoseita joihin ei oo lisätty hedelmäsokeria ja mun oma lemppari on turkkilainen jogurtti johon lisään rusinoita, on hyvää ja makeaa :)
 
Lattiakaivon suodattimet on oiva helpotus suihkun lattiakaivon pesun suhteen. Ei tarvitse lattiakaivon pesun yhteydessä kaivella hiuksia sieltä kaivosta sillä ne on suodattimessa.
 
Minkälaisiin lattiakaivoihin ne sopivat?

Ne on pyöreitä olisiko n. 10cm halkaisijaltaan. Uskoisin että ne sopii useimpiin tavallisiin lattiakaivoihin. Kyseessä on siis verkko, joka laitetaan lattiakaivon ritilän alle. Kannattaa kurkata, löytyy peruskaupasta samalta osastolta kuin pesuaineet (ainakin täällä, uskoisin että muuallakin).
 
Haluaisin suositella Acon uutta Minicare diaper rash sprayta kaikille, joilla on vaippa-alueella ihottumaa. Meillä atoopikon peppu on ollut jatkuvasti punainen ja ärtynyt, iho välillä rikkikin.. lääkäri suositteli kokeilemaan tuota uutuutta ja yllätyin kyllä positiivisesti. :) Sinkit ja muut rasvat eivät auttaneet mitään, mutta nyt on iho siisti ja terve. :) Iso plussa helposta ja siististä käytettävyydestään!
 
Suositteleeko kukaan petite cherie (heritage) vaunuja? Nuita nyt katellu, ois tarjouksessa. Vaikuttaa hyviltä ja näppäriltä, onko mielipiteitä? :)
 
Meidän Oppi & ilo -vihon tussi kuivahti ja olin jo aikeissa ostaa uusia, kun olin nähnyt niitä myytävän ilman vihkoja/kortteja/yms. Mutta mies kaivoi jostain esille tavallisen valkotaulutussin. Jää Oppi & ilo tussit jatkossakin kauppaan. Valkotaulutussi nimittäin lähtee heidän omia tusseja paremmin niin vihosta kuin niistä vääristä paikoista mihin sitä tussia väistämättä joskus joutuu. :)
 
Takaisin
Top