Sukupuolen veikkaukset

+Mymmeli+

Puuhakas puhuja
Maaliskuunmammat 2014
Alkaako teillä olemaan jo tuntemuksia tai veikkauksia kumpaa sukupuolta masuasukki on? :happy090
 
Itse veikkaisin tyttöä. Tämä raskaus on NIIN erilainen edeltävään poikaraskauteen verraten. Ja tietysti tyttö me aikaiseksi yritettiinkin, niin voi osaksi johtua myös siitä :)

Esikosta olisin syönyt vain jäätelöä, vispipuuroa ja vihreitä jalopenoja. Nyt jääkylmää vettä, omenaa+muita hedelmiä ja enemmän hapanta. Makea ei maistu ollenkaan. Esikosta oksentelin paljon enemmän, mutta huonovointisuus oli pahimmillaan iltaisin ja kesti viikot 8-12 ja loppui. Nyt rv.5 viikoilla alkaneella huonovointisuudellani ei ole ollut rajaa, eikä tahdo vieläkään olla täysin selätetty. Alkuraskaudesta oli hirveät päänsäryt ja mieletön väsymys vuorokauden ympäri, mikä nyt iskee enää vain päivällä. Esikosta rinnat olivat todella kosketusarat ja nenä todella tukossa. Nyt rinnat eivät juurikaan arista, mutta ovat huomattavasti kasvaneet, eikä nenän tukkoisuutta ole ollut. Maha mikä on jo alkanut kasvamaan vaikuttaa kyllä samanlaiseltä kuin esikosta eli kasvaa eteenpäin, mutta itse enemmän uskon mahanmallin olevan odottajan ruumiinrakenteesta kiinni. Tosin mahan muodon erot ovatkin verrattavissa vasta, kun viikkoja on enemmän :)
 
Jei, uusi keskusteluaihe! Täällä onkin ollut aika hiljaista :)

Tuntemuksia ei ole, mutta mies on vakuuttunut ja vakuuttanut minutkin siitä, että poika tulee - itse asiassa jo ennen koko raskautta. Perusteluna tälle on, että mieheni isällä on veli (ei yhtään siskoa), jolla on kolme poikaa (ei yhtään tyttöä) ja miehelläni on veli (ei yhtään siskoa), jolla on poika (ei muita lapsia). Onhan tuossa miespuolisia, mutta kun lapsimäärät ovat aika pieniä niin en tiedä voiko siitä oikeasti mitään johtopäätöksiä vetää. Mitä olette mieltä?
 
Mää oon kyllä vielä aivan kuutamolla... itelläni on VÄHÄN tyttöolo... pääsääntöisesti raskauteni on ollut samanlaista kuin esikoisenkin kanssa. Pahoinvointi tosin vieläkin rajumpaa ja finnejä on PALJON enemmän kuin aiemmassa... Mies ei ole osannut vielä ajatella ollenkaan kumpiko olisi tulossa :)

Miehen puolella, miehen isä on tehnyt viisi poikaa ja yhden tytön, sieltä puolen suvussa on paljon poikia. Miehen äidin puolella on taas tyttöjä valtaosa :D

Jännityksellä siis odotetaan :Heartred minä haluaisin tietää rakenneultrassa, jos saa tietoon, mutta mies ei ole oikein varma vielä mitä haluaa... no,melkein kuukausi aikaa asiasta vääntää =P
 
Itselläni ei ole vielä tuntemuksia siitä kumpi olisi tulossa. Mies on sitä mieltä että poika tulee, tai ainakin toivoo sitä. Myös useampi kaveri/ tuttu on aavistellut poikaa. Ainoastaan minun äiti on tytön kannalla. Kenties sekin enemmän toive kuin aavistelu.
Merkkejä, joista mulle on sanottu, että se on poika niin on aikainen linea negra vatsalla, iltapahoinvointi ja kova turvotus. No mene ja tiedä, kai nämä oireet voivat olla kummasta tahansa. Odotellaan siis reilun kuukauden päähän ja rakenneultraan, jos siellä vaikka näkyisi sitten tulokkaan sukupuoli :dance008
 
Itselläni oli aivan poikaolo monen viikon ajan, mutta tyttö on tulossa. Kumpi vain on tervetulleita, eli sukupuolella ei ole väliä. Jännä kuinka olo ei vastannut ollenkaan todellisuutta, olin aivan varma, että poika meille tulee, mutta tyttö on aivan yhtä tervetullut. :) :Heartred

Eikä siis tuntemus ollut mitään toiveajatteluakaan, kun ehkä alitajuntaisesti toivoin enemmän tyttöä.
 
Poika sieltä tulee! Oon ihan varma :D
Mitään toiveita ei ole mutta on niin poikaolo että.., ja poikauniakin olen nähnyt :)
Vajaa neljä viikkoa vielä rankenneultraan... Jännää.
 
En oikein ymmärrä, miten voi olla poikaolo tai tyttöolo, kun mulla ei ainakaan ole yhtään minkäänlaista oloa o_O Tiedä sitten johtuuko se ensikertalaisuudesta vai mistä. Vauvat on pysynyt poissa unistakin :)

4 viikkoa ja päivä rakenneultraan! Vieläkään en haluaisi tietää, kumpi on tulossa, mutta mies vähän haluaisi. Suostuisikohan hoitaja kertomaan vaan toiselle? Siis niin, että kerrottaisiin heti, että mä en halua tietää, mutta jos mies voisi jäädä hetkeksi mun jälkeen, niin hoitaja voisi hänelle sanoa? Ei se tietenkään kovin kamalaa olisi, jos vaikka näkisin itse sukupuolen :)
 
Ite kans odottelen sukupuolen selkiämistä kumppanin kanssa ja nimiäkin on jo ehitty miettimään.
Oon vaan huomannu et tytöille on jotenki vaikeempi keksiä nimeä laughing7
Onneks tässä on aikaa..

Esikoinen tulossa ja rv17+2. Ite oon aina ollu hoikemman puoleinen ihminen mut nyt selvä pieni pyöreys tossa edessäkin on havaittavissa. Linea Negra on tullut jo niin aikasin et poikaa vois veikata ja oireita ei oikeestaan oo ollu edes pahemmin raskauden alussakaan. Se on vaan häiritsevää että maha on ollu jo pari kuukautta karvanen, ei oo normaalisti ennen ollu mut raskauden aikana lisääntyny tuo piirre, Tiiä sitte mahdollisesti "kumpaa" se meinaa :laughing002

Tyttö on omalla tavalla toiveissa mut kolme viikkoa tässä nii sekin sitte ehkä selvii et kumpi sieltä putkahtaa ja tärkeintähän se on että terve lapsi tulossa :P

Sitä mä haluisin kysyä et onko täälä muita keillä on ollut vähän rauhallisempi raskausaika, ettei ole niin paljoon oikeen mtn pahoinvointia tai sellasta, Tai just että masussa karvoja esillä. Tiiän et sellanenkin on normaalia mut tietää ainakin kanssasisaria sitten :DD

Hyvää odotusta ja syksyn jatkoa teille muillekkin!
 
Ssgi: vastailen nyt tässä, vaikka ehkä kuuluisikin ennemmin tuonne oireilun puolelle. Mutta joo, odotan esikoista, muutaman päivän sua jäljessä näköjään :) ihmeempiä oireita ei ole ollut (välillä on vähän huimannut tai ollut huono olo mutta ei siis mitään oksentelua tai muuta). Äiti kertoi, että sillä ei ollut ketään meistä kolmesta odottaessa "muita oireita kuin iso maha", joten yritän olla olematta huolissani oireiden vähyydestä. Oon kyllä ollut huomaavinani, että mahassa on karvoja, joita ei ole ennen näkynyt! Tai sit ne on muuttunu tummemmiksi, ja sen takia oon ne nyt huomannut. Maha pullottaa komeasti, vaikka kohtu ei olekaan vielä oikein noussut esiin. Linea negrasta ei myöskään ole mitään merkkiä.

Meilläkin olis pojalle jo valmis nimi, tytölle liian monta vaihtoehtoa :)
 
Jännä jotenkin ajatella, että ihmisillä voi olla aavistuksia vauvan sukupuolen suhteen. Itsellä ei ole (ainakaan vielä) minkäänlaista "oloa", eli mahtaako tulla myöhemmin... Rakenneultraan on omalla kohdallani kuitenkin aikaa vielä 5 viikkoa, eli siihen asti aikaa spekuloida sukupuolta. Olen kokeillut tehdä niitä sukupuoli tyttö-poika testejä, mutta ovat tuntuneet liian hankalilta itselle. Vatsa on kyllä jo kasvanut selkeästi, mutta muodosta en osaa sanoa mitään. Karvat alkoivat kasvamaan heti ensimmäisiltä viikoilta alkaen mutta nyt viime viikkojen aikana tuntuu karvojen lisääntyneen entisestään! Paljon yhteistä täälläkin siis, Sssgi :) Oma raskauteni on ollut alusta asti oireeton, vain lievää huonoa oloa oli silloin tällöin. Minulla ei vielä lisäksi ole ollut mitään outoja ruokahimoja tai muutakaan, josta voisin sukupuolta päätellä.

Ehkäpä tässä viikkojen aikana vauva alkaa tuntumaan enemmän jommalta kummalta sukupuolelta. Tällä hetkellä tosiaan rv 16+3. Meillä suvuissa paljon tyttöjä kummallakin puolella, paitsi viimeiset 3 puolenvuoden sisään syntynyttä vauvaa, ovat kaikki olleet poikia! Vauvoja katsellessa en vieläkään osaa ajatella heitä poikina, kun ei ole vanhempia lapsia mallina. Näin ainakin itse ajattelen. Ehkäpä siksi automaattisesti ajattelen omankin lapseni tyttönä. Tytölle olisi kyllä jo hyviä nimiehdotuksia mietittynä, toisin kuin pojalle. Mukavaa, kun saa selville oman lapsen sukupuolen, sitä odotelleessa ja omia tuntemuksia kuunnellessa :)
 
PoIKA! Meistä tuntuu kyllä että poika se on. En tiedä miksi. Olen nähnyt poikaunia ja nimi meillä olisi muttei tytölle keksitty ainuttakaan! Ultraa odotellessa eletään näissä aavistuksissa. :D
 
meillä on taas niin ett minä veikkaan poikaa ja ukko varmaa tyttöä,sit on taas tytölle on nimi ehotuksia monta mut pojalle ei oikeestaan oo sopivaa löyttnyt ... 14.10 meillä ois ultra jaa siihen it venata se 3vko,mut toisaalta ihan kiva vähän jännittääkkin kumpi sil on :) tosin kyseinen mies lääkäri joka meillä siellä sen ultran tekee ei oikein mukavaa kuvaa antanut itsestään kun menin ekaan ultraan! rupesi kyselemään oonko ihan varma tahdonko pitää tämän ja olenko nyt miettinyt ihan loppuun asti tätä raskautta?!!! wtf? ikää mulla on 26,joten omasta mielestäni en ainakaan liian nuori ole :O sysäsin sit vaan sivuun ne sen ukon höpinät ja koitin keksittyä ekaan kuvaan vaavstamme :Heartred kaikki oli siellä hyvin mikä oli pääasia.
 
Kiitos vastanneille.
Kiva että löytyy myös muita keillä on vähän samantapasta odotusaikaa :)

Kyllä juu odottelua se tässä on että rakenneultra koittais.
Meillä siihen on noin 3 viikkoa ja mulla ihan alkuraskaudessa kans oli tollasta että jotku lääkärit kävi kyselemään et "ootteko varmoja et haluutte pitää tän" oon ite siis vasta 20 :D mut ei se ikä mielestäni sitä kato.
Tyytyväinen ja onnellinen odottaja olen ollut alusta asti ja se myös pitää :wink
Toiset läkärit nyt vaan on mitä on :eek:
Pojalle meillä taas on nimiehdotuksia valmiina ja jopa ehkä enmmän vaatteita, Onhan se söpöö et sitten jos kuitenkin tyttö öis tulossa vois ostaa pienelle prinsessalle kaikkea kivaa :love017
 
ei vielä olla ukonkaa ostettu mitään suurempaa esim vaunuja ym,pian on muutto isompaan kämppään kuitenkin edessä niin, turha niitä roudaa ees taas kämpäst toiseen ,mikään hirmu kiire niitä kuitenkaan oo vielä hankkia vaikkakin tunnsutan käyväny katselemassa valmiiksi.:) mulla ei kauheesti mahaa näy kun on sellanen taaksepäin kallistunu kohtu,mut eiköhän se pikku hiljaa siit pyöristy :)
 
Alusta asti on ollut sellainen olo, että poika sieltä tulee. Tuo ei sinänsä ole itselleni erityinen toive, mutta siltä se vaan tuntuu. Poikaunia olen myös nähnyt. Vähän hirvittääkin, miten osaa vaihtaa moodia, jos tulokas onkin tyttö! Rakenneultraa odotan kieli pitkällä siitäkin syystä, että haluaisin evidenssiä sukupuolesta, oli se sitten suuntaan tai toiseen.
 
Minäkin näin viimeyönä ensimmäistä kertaa unta masuasukista ja kyllä mä pienen pientä tyttöä sylissä pidin :)
 
Tyttöä veikkaan... Näin viikko takaperin unta, että ultrassa paljastui tulossa olevan poika, josta olin aivan ihmeissäni. Että ei voi olla, kun olin aivan varma että on tyttö! No, kahden viikon päästä saa 4d ultrasta ehkä vähän varmemman veikkauksen ;-)

Pojalle olis kyllä nimi valmiina, tytölle hankalampi valita...
 
Sukupuolta on veikattu joka taholta pojaksi, mutta tyttöhän siellä on (99% varmuudella kuulemma).. :wink

Itellä ei ollut mitään aavistuksia.. Unet on olleet poikaunia ennen raskauden alkamista. Pari yötä sitten näin unen, et neuvolassa täti sanoi, että noniin ja teillehän on siis tulossa se tyttö.
 
Itse olen huomannut, että ne kenellä on itsellään tyttö veikkaavat tyttöä ja joilla poika veikkaavat poikaa :D

Viimeksti tänään kaveri kenellä on tyttö veikkasi uuden tulokkaan olevan tyttö. Myös esikoisesta oli varma, että olisi tyttö vaikka poika tuli. Tosin nyt sanoi, että nyt oikeasti hänen mielestään mahani on erinäköinen jne... :D
 
Takaisin
Top