Sukupuolen näkyminen ultrassa. Varma tieto?

ite en suoraa kysyny.. sanoin et "jos sukupuoli näkyy nii saa kertoa" :grin Luulis kyllä että aina saa kysyä.. eri asia sit että näkyykö, mut luulis kyllä rv 30 näkyvän hyvinkin selvästi :) Outoa kyllä ettei ees kysyny asiasta ku nykyään kuitenkii suurin osa haluaa tietää.. Eli ilmaise halukkuutesi tietää sukupuoli :)
 
Mie kyl kysyin koska ultraaja ei mitään sanonu, mut ei varmaan sekään sanonu siitä ku ei nähny mitään.. Saa sen kysyä, ehkä joskus ollu toisin. Eri asia on, näkyykö mitään..
 
Meillä meni ainakin rakenneultrassa niin että kun vaikutti siltä, että kätilö oli kaiken tarvittavan tarkistanu (siihen asti oli aktiivisesti kertonut että mitä tarkistaa missäkin kohdassa jne.) niin kysyin sitten hyvin varovasti, että näkyyköhän siitä että kumpi sieltä olis tulossa. Ei siis tarjonnu itse mahdollisuutta tarkistaa sukupuoli, mutta heti kyllä sen mielellään vielä sitten kattoi ja kertoi kumpi olis tulossa.

Varmistus sukupuolelle saatiin sitten neuvolalääkärillä viime viikolla, muuten vaan teki semmosen pikaultrauksen ja hän itse ensin kysyi että kumpi on tulossa (ei ees niin että tiietäänkö, oletti että tiietään. :D) niin sitten kun kerrottiin mitä aiemmin oli veikattu ja sanottiin, että saa kattoa onko samaa mieltä niin sitten tarkisti senkin ja sama veikkaus tuli kuin aiemmin. :)

Eli etkohän sie uskalla kysyä. :)
 
Kyllä mekin kysyttiin ihan suoraan :) ja lopuksi lääkäri sitten katsoi haarojen väliin :)
 
Tais mies kysästä että kumpi se on :D innoissaan odotteli vaan sitä ku ei saanu mitään selkoa niistä mittauksista (kertoi jälkikäteen ettei tajunnut mitään sisäelimistä yms) :D
 
Meillä kätilö kysyi ultrattuaan kaiken mitä pitikin, että oisko vielä jotain mitä haluatte tietää. Selkeästi tarkoitti että tsekataanko sukupuolta, ja kyllähän me se haluttiin tietää. :) ekassa raskaudessa jouduin käymään radin takia äitiyspolilla ja siellä pyysin pariin kertaan lääkäriä tarkistamaan että onko se oikeesti tyttö, aina suostui vilkaisemaan oisko kuitenkin pienelle pippeli kasvanu. :)
 
Meillä mies sano heti ekana että saa kertoa kumpi tuloo jos näkyy :grin ensinmäisenä sitten tsekattiin haarojen väliin :grin itse olisin odottanut että saa katsottua kaikki tätkeimmät ja sitten kysynyt :grin
 
Oonaaa, meiltä rakenneultraa tehnyt hoitaja kysyi etukäteen, halutaanko tietää sukupuoli jos se näkyy. Käytännöt varmaan vaihtelee paikasta ja ultraajasta riippuen, näin Mikkelissä.
 
Oho, oliko Siflu epävarma veikkaus vai semivarma lupaus?

Mihin mä tunnen kaikki vaaleenpunaset kamat, jos tuleekin poika :D?

No Suomen puolella se ultraaja vaan "veikkasi" tyttöä, täällä pk-seudulla kun vedetään nykyään linjaa, ettei mitään lupauksia anneta. Kuulin muutenkin juttua, että ainoastaan Jorvissa enää saisi edes minkäänlaista arvausta, kättäri ja nkl ovat pistäneet suut suppuun :eek: Tiedä häntä pitääkö paikkansa. Virossa sitten oli ihan toinen ääni kellossa ja ultraaja melkein suuttui kun tivasin että "Are you sure?" :D Hän oli siis ihan varma että poika tulee. Saapi nähdä :p
 
No Suomen puolella se ultraaja vaan "veikkasi" tyttöä, täällä pk-seudulla kun vedetään nykyään linjaa, ettei mitään lupauksia anneta. Kuulin muutenkin juttua, että ainoastaan Jorvissa enää saisi edes minkäänlaista arvausta, kättäri ja nkl ovat pistäneet suut suppuun :eek: Tiedä häntä pitääkö paikkansa. Virossa sitten oli ihan toinen ääni kellossa ja ultraaja melkein suuttui kun tivasin että "Are you sure?" :D Hän oli siis ihan varma että poika tulee. Saapi nähdä :p

Kyllä ainakin meillä Kättärin ultraava kätilö kysyi melkein heti, halutaanko sukupuolta tietää, jos se näkyy. Sitten kun jalkojen välistä pippeli löytyi, niin hän kyllä hyvin selkeästi kertoi, näytti ja otti siitä vielä kuvankin meille muistoksi :grin
 
Meilläkin kättärillä kysyttiin, että halutaanko tietää sen jälkeen kun kaikki mitat ym.oli otettu. Haluttiin, mutta ei sit näkynyt.
 
Ai niin ...tuosta sukupuolen paikkaansa pitävyydestä...

Meille kävi viimesyksynä:

Jouduin synnyttämään enkelipienokaisen siis ja kaikista ulkoisista seikoista ilmoitettiin että hän olisi poika.. Kaiken maailman tapahtumien jälkeen siunasimme hänet poikana isoisäni hautaan...Mutta kun tuli kuolinsyyn tutkimus tulokset siinä lukikin että pienokainen olikin tyttö :eek: Tuntui pahalta...pappi siunas poikana haudanlepoon meijän prinsessan :oops:...eli kun joku tuolla mainitsi et tuskin poika muuttuu tytöksi nii mulla on kuitehi kaksi kertaa niin käynny...Tytöllä saattaa olla vehkeet turvoksissa silleen et näyttää pippeliltä...:angel7
 
Otan osaa Mansuliini, Oman lapsen hautaaminen, on kauhein asia mitä maailmassa voi tapahtua. Saanko kysyä mikä oli kuolinsyynä? Itse olen alusta asti pelkänyt ensiksi keskenmenoa, kohtukuolemaa....
 
Kiitos Libero :Heartred Olen tänne aijemmin jo laittanutkin johki viesti ketjuun vaan en millään muista mihin (mammamuisti on niin super ihana :grin ) mutta meidän pienellä todettiin trisonomia 18 eli vaikea kehityshäiriö...Huonot elin ennusteet...Hyvällä tuurilla olisi selvinnyt synnytykseen asti ja ehkäpä saattanut elääkkin jopa 2 viikkoa mutta pienen sydän ei enää kestänyt loppu matkaan nii jouduin synnyttämään hänet rv 18...Tammikuun 17 päivä olisi ollut laskettuaika :sad001:sad015 ...
 
voi ei, olen lukenut tuosta kehityshäiriöstä. Huonot ennusteet aina ovat olleet... onneksi ovat harvinaisia, eivätkä perinnöllisiä, niin kuin meidän geenivirhe :/.. Mutta voin vain kuvitella kuinka raskasta teillä on ollut :Heartred:Heartred Nuo lasketut ajat ovat aina vaikeeta aikaa, itsellä yksi keskenmeno takana, vaikka pienistä viikoista olikin kyse, miettii aina, laskettua aikaa ja kuinka iso lapsi nyt olisi..
 
Voi Mansuliini :Heartred:crybaby2 Keskenmeno on aina kamala ja myöhäisillä viikoilla vieläkin vaikeampi käsittää :sad001 Pieni veljeni syntyi aikanaan (90-luvun lopussa) rv 16-17, hänellä oli myös vaikeita vammoja ja äitini on edelleen välillä surullinen ja puhuu asiasta. Lämmin halaus kaikille menetyksen kokeneille :smiley-angelic003
 
Kiitos Libero ja Zeni :Heartred:Heartred ..Ei siittä koskaan pääse yli..ei..Onneksi on paikka missä voi käydä moikkaamassa kun siltä tuntuu ..
 
voi ei tein sen virheen,että etsin kuvia trisomia 18-ja 13.. :sad001 itkettää lasten kohtalo.... mutta kovasti voimia eteenpäin Mansuliini!.. Ja jostain onneksi luin, että sinulla on muitakin lapsia jo... Lapset ovat se elämän suola, ja he jos ketkä auttavat jaksamaan eteenpäin...
 
Takaisin
Top