Minkälaisia määriä teidän muiden vajaa 5kk syö? Tyttö tulee juhannuksena 5kk ja oon tähän mennessä antanu kasvissosetta 3tl kerran päivässä ja saman verran hedelmäsosetta. Nyt viime päivinä on alkanut vaatimalla vaatimaan lisää..tässä sitten mietin lisätäkö määriä vai kertoja, kenties molempia?
Meillä poika tulee myös juhannuksena sen 5 kk, mutta mehän ollaan täysin korvikkeella. Tänään ekaa kertaa nieli aika hyvin, vain vähän sylki pois, jee! Selitin miehelle, että johtui siitä kun meillä oli väkeä syömässä ja poika näki kun ihmiset syö ruokailuvälineillä
Olen vaipunut taas siihen "kokeillaanpa vähän tätä ja tota" -metodiin, kun ne näppylät iholla eivät uusiutuneet. Mutta annan kahdesti päivässä, kolme todella kukkurallista teelusikallista sosetta. Lopuksi annan yhden teelusikallisen hedelmäsosetta, ehkä siksi että oppisi happamiinkin makuihin. Makeitahan ne on myös, mutta haluaisin pojan oppivan syömään kaikkea.
Ja sitten muuten aiheesta:
Välillä olen laiska ja annan Pilttejä tai Bonaa tm., mutta toisaalta noi pakastekuutiot alkaa olla aivan liian pieniä. Kukkurallinen teelusikka on ehkä kaksi tuollaista jääpalaa, ja kerralla pystyy pakastamaan aika vähän kun on vain yksi jääpalamuotti. Niinpä ajattelin ottaa ne muffinivuoat käyttöön, eihän sitä koko muottia tarvi kerralla täyttää, pohja vain.
Huh, tulee pitkä tarina!
Termoksessa keitetty vesi pysyy kauan kuumana. Olen onnistunut polttamaan haarovälinikin autossa termarin kanssa säheltäessä. Omistan myös matkavedenkeittimen, joka joskus päätyi isälleni kun en itse sitä tarvinnut. Jos on kunnossa, niin olisi ihan kiva saada se itselle käyttöön. Ei vie paljon tilaa.
Onko kukaan hienontanut puurohiutaleita sauvasekoittimella? Vai pitääkö vasta valmis puuro hienontaa?