Soseet ja vellit, kiinteiden aloitus!

Kananmunaa ja avokadoa kokeiltu. Molemmat maistuu alkuhämmästelyn jälkeen. Avokaadoa mennyt enemmänki kerralla. Kananmunaa annoin tänään ekaa kertaa pikkusen

Kananmunaa ja avokadoa kokeiltu. Molemmat maistuu alkuhämmästelyn jälkeen. Avokaadoa mennyt enemmänki kerralla. Kananmunaa annoin tänään ekaa kertaa pikkusen

missä muodossa kananmuna? keitetty ja muussattu? mietin ku omasta mielestä kananmuna haiseeki jo niin pahalle että jösses voisko vauva muka tykätä.. :D no voihan se tykätä hitto vaik ite ei tykkääkkään :woot:

Kananmunaa saa paistaa mut ei sais tummuu, eli kokkeliiki jos tekee ni (itelleki teen semmosta), ettei ihan ole hyytyny ku ottaa levyltä pois (hyytyy kyl pannulla loppuun) .. Ja mikrossa pystyy tekemää paistettujaki

Tuota kokkelia teen itellekki. Sitä oon ihan pikku hitusia antanu pojalle ku en uskaltanu enempää antaa. Mut hyvä tietää jatkossa!

Maissisose oli ihan hirveen makusta :wtf: mutta kun laittoi puolet hedelmää ni meni alas :P

Miten hoksaa lievän allergisen reaktion? Tytöllä oli just maissipäivänä pientä punasta pistettä vaipan alle jäävällä iholla, mutta se kyllä katosi kun kylvetin ja kuivatin. Voiks tää ny olla ihan vaan jotain muuta? Se ku ne näppylät ei kauaa ollu ni saatto tulla vaikka vaipastaki eikä mistään ruuasta?

Kiinteistä lisää: nyt tiedostaen yritän nostaa taas kiinteiden määriä kun maitoa menee litra päivässä eli siis todella lisääntyy se määrä vaikka periaatteessa maidon määrä sais lähtee hiljakseen vähenemään:joyful: kirjotinkohan tästä jo aiemmin.. No nyt tuli uusiksi sitte:shy:

Hei oliko joku valmistanut kanaa , miten ? Uunissa vai keittämällä vaivai..? Entäs jauhelihaa kannattaako tehdä vai pitääkö olla paistia tai filettä vaivai? Oon tosi huono näissä lihajutuissa kun en tykkää muutenkaan kokkaamisesta.. :D

Minä keitin ihan kanan filesuikaleita laiskana tyttönä :D ja sitten ne sauvasekottimella mössöksi...

Käykö kellään muulla puuron kanssa niin, että sitä kieltäydytään syömästä, lusikka otetaan väkisin omaan käteen ja heitetään kohta kokonaan pois, ja sitten uppodutaan kyynärpäitä myöten puurokulhoon läiskyttelemään, niin että lopulta koko vauva ja puoli keittiötä on puurossa mutta tippaakaan sitä ei oo nielty? :D Nimimerkillä pysytään sormiruokailussa, puuroepisodin jälkeen tarjotut kurkkutikut syötiin kyllä hyvällä halulla.

Tei kanan samoin kuin illu, mutta possun ja naudan oon tehnyt keittämällä jauhelihaa ja sössäämällä.

Mää oon keittäny sekä kanan että jauhelihan ja mössänny sauvasekottimella.

Meillä puuro maistuu lähes aina tosi hyvin. Minä syötän ja poika odottaa suu auki valmiina :D ihan sama kyllä kaikkien muidenkin ruokien kans! Meillä menis varmaan soseita yhdellä ruokailukerralla jo yli purkillinen jos vaan antais. Semmonen rohmu! Ei päristele yhtään. Ja viis ruokaa menee päivässä. 6kk tulee ens viikolla täyteen.

Käykö kellään muulla puuron kanssa niin, että sitä kieltäydytään syömästä, lusikka otetaan väkisin omaan käteen ja heitetään kohta kokonaan pois, ja sitten uppodutaan kyynärpäitä myöten puurokulhoon läiskyttelemään, niin että lopulta koko vauva ja puoli keittiötä on puurossa mutta tippaakaan sitä ei oo nielty? :D Nimimerkillä pysytään sormiruokailussa, puuroepisodin jälkeen tarjotut kurkkutikut syötiin kyllä hyvällä halulla.
anna vaa syyä puuroki sit sorminee, tekee vaa vähä tiukempaa siitä.. :D meillä välillä työnnetää lusikasta ite se suuhu ku lusikkaa pitää saada pitää kädessä.. suosittelen semmosta hihallista ruokalappua ;)

Puuroa on kokeiltu jämäkämpänäkin jo, mutta ei menny suuhun sorminkaan. Neiti ei vaan taida olla puuron ystävä... Apinaevästä just uunissa, jos siinä muodossa kaura menis alas. Ja hihallisia ruokaessuja on pyydetty anopilta, kunhan tulee taas kylään. ;)

Minä just eilen ostin prismasta söpön violetin jossa vaaleanpunaisia norsuja hihallisen ruokalapun kun alko oleen sitä että sosetta oli hihoissa ja kyljissä.. :D

siis onko ruokalappuja hihallisinakin! :eek: huippua! meille kyllä tarttis ruokalappuhaalarin, viimeeks eilen syötön yhteydessä pikkumuija repäs iteltä sukan jalasta ja pyyhki siihen suunsa :woot:

lisäys; nii että voitte varmaan kuvitella miltä se (valkoinen) sukka sitten näytti ..

Joo ei taida Naksilla olla puuron ystävä ainakaa vielä.. Voihan olla et myöhemmin menee.. Vaan eipä tuo niin tarpeellista olekaa.. Antaa viljat sit muute

Mä ostin valmiiksi joitain piltin lihakasvis soseita niin saa parin viikon päästä niitä antaa. Ajattelin että olis liian vaivalloista tehä ite, mutta nyt kun tarkemmin mietin niin samahan se on mitä keittää ja soosaa.. Sama homma o_O
Tuleekohan se halvemmaksi tehä ite?

Takaisin