Sormiruokailu

Joo mun pitäis kans. Poika on tähän saakka syönyt ihan ok lusikasta, mutta nyt selkeästi syö mielummin sormin. Äitiä ei vaan yhtään kiinnostaisi keksiä koko ajan jotakin uutta kivaa syötävää. Onneksi meillä toistaiseksi tuntuu riittävän, että on myös sormiruokaa tarjolla.
 
Kuluuko apinaevään olla minkälaista koostumukseltaan? Rapsakkaa vai lötköä? Tämän päivän satsi jäi lötköksi ja ei oiken toiminu meidän vauvalle. Esikoinen kyllä söi mielellään.
 
Mä sanoisin, että lähempänä lötköä kuin rapsakkaa. Mä aina vähän testailen erimallisia pötköjä: pidempiä, lyhyempiä, paksumpia, ohuempia. Koitan testata, mitkä pysyisi nyrkissä ehjänä, mutta kuitenkin saisi ikenillä jotain irti. Esikoinen meilläkin niitä on sit lopulta enemmän syöny. Nyt alko hiljattain uppoamaan vauvalle puuro, ni ovat molemmat saaneet syödä sitä, enkä oo vähään aikaan tehny apinaevästä.
 
Mä tein nyt ekan kerran jonkun ohjeen mukaan jossa oli n. 1,5dl kaurahiutaleita, 1tl öljyä ja ripaus ceylonkanelia. Niistä tuli rapsakampia kyllä, kun jäähtyivät.
 
Takaisin
Top