Sokerirasitus

Ninni1986

Näppärä viestien naputtelija
Marrasmammat 2016
Onko täällä muita, jotka joutuu käymään kaks kertaa sokerirasituksessa? Mua oksettaa nyt jo, pelkkä ajatus..... hyi :dead: Esikoisestaki käyvin kaks kertaa sukurasitteen takia. Ei oo hääviä. Joko joku on ehtiny käymään? :)
 
Miun pitäis käyä sokerirasituksessa kaks kertaa kun ekassa raskaudessakii kävin, mut meinasin nyt kieltäytyy siitä ekasta. Miun isoisällä oli diabetes ja tää lasketaan sukurasitteeks et kaks kertaa tartteis käydä. Eka kerta ois viikon 16 tienoilla eli ei oo tainnu vielä kukaan marraskuinen käydä, onnea matkaan kuka ensimmäinen on :grin Muuten ei oo paha kokemus mutta jos pahoinvointi jatkuu pitkälle niinku miulla ekassa raskaudessa niin se aamulla liikkeelle lähteminen syömättä oli ihan kamalaa...
 
On sukurasitteena diabetes sillä isälläni ja hänen äidillään on.Itselläni ei mutta normaali verensokeri otettiin jo labrassa toissapäivänä. Sitä tullaan seurailemaan. Myöhemmin tulossa tuo 2 kertaa ainakin sokerirasitus ja tosiaan yököttää jo ajatuskin etukäteen.:sick009
 
Mun äidillä on diabetes ja aiemminkin olen joutunut sokerirasitukseen; ja molemmissa raskauksissa vain kerran ja silloin viikoilla 25+, jota ihmettelen. Nyt joudun rasitukseen jo rv16 eli sokerirasitus on 19.5. Ja todennäköisesti joudun sitten siihen toiseenkin kertaan.

Aiemmilla kerroilla ei ole ollut radia, toivottavasti ei ois nytkään. Mun mielestä se sokerirasitus ei ole ollut mikään kamalan paha. Siis toki aamulla ois mukavampi syödä aamupalaa ja silleen, mutta en ole ollut sen litkun juomisen jälkeen missään älyttömän huonossa kunnossa ja litkun oon saanut hyvin juotua.
 
Mulla ois edessä kaks kertaa sokerirasitus, sukurasitteen takia. Ällöttää jo valmiiksi koko juttu. Mulle on tuttu homma, kun kolmessa edellisessäkin oon joutunut käymään kaks kertaa.
 
Mulle tulee iän takia kerran toi rasitustesti, muistaakseni joskus 20. viikon jälkeen.
 
Kaikkien yli 25 vuotiaille pitää nykysin käydä sokerirasituksessa ja se on sillon joskus 25 viikon tienoilla. Eli miekii varmaan sen kerran uhraudun ja toivon että pahoinvointi ois jo helpottanu tuossa kohtaa raskautta.
 
2 kertaa joo täälläkin perhana. Mummolla diabetes ja itellä oli arvot koholla ed. raskaudessa, hoitui ruokavaliolla. Mulla taisi olla se eka rasitusaika joskus toukokuun lopulla :shifty: toisaalta siinä on se hyvä, että tietääpähän kiinnittää (ja pakostakin tulee kiinnitettyä) ruokavalioon huomiota, vaikka melkosta kyttäämistä/stressaamista se viime raskaudessa välillä oli, kun muuten esim. painon kanssa ei mitään ongelmia.
 
Mun pitää huomenna heti np-ultran jälkeen varata sokerirasitukseen aika. Mulle tehdään se aikasessa vaiheessa koska esikoisella on 1 tyypin diabetes. Neuvola täti ei kyllä puhunut että pitäis kahteen eri otteeseen käydä.
 
Kahteen kertaan joutuu käymään jos selviää ekasta puhtain paperein :grin Toisaalta hyvä jos arvot on hyvät ekalla kerralla mutta sit on inhottava kun joutuu uudestaan menee...
 
Eiköhän mullekkin ainakin yks sokerirasitus tule. Ekassa raskaudessa oli paastoarvo pikkusen koholla, kyllä harmitti kun muuten mittauksissa ei yhtään ylittävää arvoa!

Meillä eka sokerirasitus jo 12+ viikoilla. Pitäs siis varata sinne aika. Musta se ei oo paha rasti, eikä ällötä yhtään. Esikoisen odotusaikana menin ihan paniikissa sinne kun oli niin paljon siitä peloteltu, mutta eipä ollu kummonen juttu.
 
Täälläkin suvun vuoksi pitää käydä 2 kertaa. Rv 12-16 välillä. Varsinkin sen jo ja onkin 12+6 viikon päästä maanantaina.


11+6
 
Mulla myös edessä srasitus kahteen kertaan. Jotenkin kaikkein eniten tällä hetkellä asiassa ärsyttää se että pitäis olla aamupäivä pois töistä kun en millään haluais kertoa tästä raskaudesta töissä ennen kesää :sad001 maanantaina eka neuvola, sen jälkeen pitäis varata jo varmasti ensimmäinen rasitus muutamien viikkojen päähän..

LareS 9+0
 
Mä pitkitän niin myöhään ku mahollista, ei tällä ololla tee mieli sokerilitkuja :wtf:
 
Miulle sanottiin neuvolassa et ekan sokerirasituksen vois tehä jo 12. viikon jälkeen mut ei oo tapana kiusata niin aikasin kun monilla pahoinvointia, siks suosittelivat vasta lähempänä 16 viikkoa menemään. Mie harkitsen voinnin mukaan jätänkö ekan välistä, veikkaan et pahoinvointi jatkuu niinku esikoista oottaessa ni sillon meen vasta toiseen sokerirasitukseen 10 viikkoa myöhemmin.
 
Miulla 10.5 sokerirasitus. Sillon viikkoja näillä laskuilla 14+1..
Toisesta kerrasta ei puhunut mitään ja toivon todella, ettei toista kertaa tarvitse mennä!!! Tää ekakin ärsyttää jo.

Mileim rv 11+6
 
Mulla on ensimmäinen jo ensi viikon perjantaina (29.4 taisi olla). Vähän kuumottelen tässä että mitenköhän selviän kun tuo kombo vatsa tyhjänä ja sokerilitku ei oikein paranna ainakaan tätä olotilaa! Luultavasti myös pahentaa närästystä joten parin tunnin kärvistelyt on kyllä tiedossa :( .

Neuvolatäti tosin oli lohduttava ja kertoi ettei ole niin paha nykyään. Itseäni se piikittely kauhistuttaa ehkä enemmänkin kuin se litkun juominen (jos vaan sisällä pysyy ettei uusintaan joudu :sad001). Noissa ekoissa verikokeissakin olin ihan jännittynyt jo päiviä etukäteen ja tuntui että taju lähtee siellä kun mun numero iski taululle ja verikokeeseen piti mennä mars. Mitenköhän sitä nyt selvitään kun on peräti kolme verikoetta yhteen aamuun... :sour: Onko täällä muita piikki-/verikammoisia...?
 
Tarviiko käyä jos kävi esikoisen kohalla eikä mikään ollut vialla eikä suvussa ole diabetesta? Ikää on yli 25. Tosin ei haittaa vaikka joutuukin! Litku oli hyvää ja meillä oli miehen kanssa oikeen rattosat 2tuntia terkkulassa:p
 
Miulla on pieni piikkikammo, inhoon sitä tunnetta kun neula menee ensinnäkin tosta ihosta läpi.. vaikka tiedän, että se vaan vähän nipistää.. silti. Ja tässä sokerirasituksessa ärsyttävintä onkin juuri tuo pistäminen, kun kahdesti samasta kädestä ottaavat..
On se litkukin vähän kammottava, kun toiset on saanut sen alas vaan yökkien ja toisista se taas on hyvää. Ite en saa alas mitään pahanmakusta, joten innolla siis odottaen, lentääkö laatta maun takia..
Joku vertasi makua light coca colaan, miten en oikein usko, että niin hyvältä maistuisi :D

Ja piikkikammo sinänsä hauska, kun on lävistyksiä ja pari tatskaa, silti ne kammottaa :D
 
Takaisin
Top