Sokerirasitus-/Labrakokemukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Viima
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi Kunusiini, yritä odottaa soittoa jännittelemättä liikoja. Toivotaan ettei mitään vakavaa kyseessä. Mutta hyvä että sullakin sokerit oli ok, yksi ressi vähemmän.

Siis tuosta litkusta. Niitä taitaa olla kahen laista. Nimittäin sillon ekassa neste oli semmosta kirkasta niinku Kunusiini kuvailit, mutta nyt jälkimmäisessä se oli sitä ruskeaa, paksua mönjää. Tässä jälkimmäisessä mietin, että miten voin näinkin väärin muistaa millaista neste oli, mutta tämä taitaa selvittää asian, enkä olekkaan tullut ihan hulluksi :D:D

Hephep. Mä kävin lipittämässä glukoosia tuossa kesäkuun alussa ja täällä ( Oulun kupeessa) litku oli suht siedettävää, laimean colan makuista jääkylmää juotavaa. Ei mitään paksua liisteriä siis. :) Helpostihan tuo alas meni ja teki vaan hyvää siinä helteessä :D

Itse sain ainakin valita kahdesta litkusta, toinen oli colanmakuista ja toinen lievästi sitruunaista makeaa.

Minä menin ainakin heti aamupalan sokerirasituksen jälkeen syötyäni töihin eikä siinä mitään ongelmaa ollut, normaali olo ja normaali työpäivä :)

Mun litku oli ihan kuin vadelmafunlight tiivistettä. Melko äklöä. Ja se veti niin väsyneeksi eetä en kyennyt koko päivänä mihinkään. Mutta tulos oli normaali, jee!

• Tykkään
Reaktiot: Wow
Kanusiinille tsemppiä!
Mulla on nyt sit tänään se toinen sokerirasitus. En yhtään haluis mennä sinne :(
Niskasta kiinni vaan että selkäranka suoristuu ja menoks :D

• Tykkään
Reaktiot: Wow
Täällä hieman jo helpottuneena mutta sitte vähä pelollaki kun eivät vielä ainakaan ole käskeneet sokerirasitukseen ja siitä nyt tietysti helpottuneena.. Juhannuksen jälkeen neuvola eli voivat vielä käskeä mennäkkin. Sanoin jo miehelle että sitte ei saa muistuttaa millää tavalla sokerirasituksesta ettei vain passita mua sinne..
Mitä sitte jos tulee niin pahaolo että oksentaa? Pitääkö ottaa uudestansa joku toinen kerta? Itse oon aika herkkä sitte oksentaan jos tekee pahaa tai oon kipeä.. :/

Kuudes: Tsemppiä, hyvin se menee!! :)

hento: Mielestäni nykyään passittavat sokerirasitustestiin pääsääntöisesti kaikki, ainoastaan alle 25-vuotiaat normaalipainoiset ensisynnyttäjät jätetään rauhaan. Voi tietenkin olla että tääkin käytäntö vaihtelee paikkakunnittain. Minulle ainakin sanottiin kun jännittelin sitä pahaa oloani että tärkeintä on saada paastoarvo, että jos en saa pidettyä sisällä niin en joudu uudestaan koska en kuulu riskiryhmiin.

Meillä oli ainakin, että viikoilla 24-28 pitäis käydä. Ja Hento sulla kyllä noi viikot näyttäis jo siltä, ettet kyllä noilla viikoilla ainakaan ehtis, jos jussin jälkeen seuraava neuvola..? En sitte tiedä onko tuo 24-28 viikot joku sääntö vaan vain meidän neuvolan juttuja..?

Neuvolasta ei soittoa tullut siitä virtsanäytteestä, jossa oli jotain huonosti. Niinpä soitin itse tänään. Ei ole tullu tuloksia, mutta sanoivat, että jokin antibiootti on nyt kuitenkin aloitettava, koska viikonloppu edessä. Ilmeisesti jokin bakteeritulehdus siis on, muttei tiedetä tarkemmin. Maanantaina tai tiistaina pitää soitta ja kysyä, onko antibiootti tulosten mukaan sitten oikea vai vaihdetaanko. Ja sitten on luvassa kontrolleja yms. Huoh :(

No hitto, ärsyttävää kun noin epämääräisiä ovat, Kunusiini. Varmasti vain jokin harmiton bakteeri kyseessä! Mutta yks raukka siellä miettii varmaan kaikkia kuolemansairauksia... :(

Sokerirasitus ja kaikki muukin neuvolatoiminta on vapaaehtoista. Kukaan ei voi ihmistä pakottaa yhteenkään tai testiin tai kokeeseen johon ei halua.

Mä olin sokerirasituksessa maanantaina ja se oli aika lälly. Litku on kirkasta hiukan makeeta,ihan helposti sain alas. Verikokeidet välit istuttiin seuraneitini kanssa ulkona ja aika meni äkkiä. Tuloksista paastoarvo oli koholla, muut arvot oli erinomaiset. Seurantaan olisivat laittaneet (veriarvo mittarit yms kotiin)mutten suostunut. En jaksa alkaa mittailemaan mitään arvoja ja joka välissä ottamaan verinäytettä joten päätin ainakin toistaiseksi antaa olla.

Oma painoni ei ole noussut alkupyrähdyksen jälkeen grammaakaan ja lapsenkin mitat on normaalit. Samoin pissa ja muut näytteet on puhtaat. Aloin syömään hiukan terveellisemmin niin eiköhän se siitä.

Liikaa neuvolassa voohkataan likipitäen kaikesta ja olenkin mennyt maalaisjärjellä tähän asti ja niin myös jatkossa.

Kunusiini, minullakin oli virtsassa valkosoluja joten sain antibiottikuurin ja joudun ensi viikolla kontrolliin... Minulla oli oireita (kävin tosi usein vessassa ja maha oli tosi kipeä) joten itse hakeuduin lääkäriin ja halusin että ne ottaisi virtsakokeen.. Ja hyvä niin kun ne löysi sieltä jotain, nyt alkaa olo jo olla vähän parempi :) Täytyy kehua meidän työpaikkalääkäriä koska hän oli tosi mukava ja oli huolissaan voinnistani ja kysyi että haluanko sairaslomaa ym. En ottanut sairaslomaa koska mielestäni oli kuitenkin niin hyvä olo että jaksaa olla töissä :) Sitten lääkäri vielä soitti minulle tänään ja kysyi että onko minulla parempi olo ja että miten olen jaksanut :) Ihanaa kun on tämmöisiä lääkäreitä <3

TerhiJii: No toki ei mihinkään voida pakottaa, kyse on suosituksista... :)

Takaisin