Sokerirasitus ja raskausdiabetes

Radi sieltä paukahti, paasto oli 5.9. 1h arvo 8.1 ja 2h arvo oli 5.5, et tuosta paastosta napsahti. Muistan että esikoisesta napsahti myös paastosta.
 
Tsemppiä alinah! Toivottavasti ruokavalio tepsis. Mulla kans tulee melkei 100% varmuudella taas radi-diagnoosi.
 
Äsken omakannasta kun katselin verikokeiden tuloksia yms, ja kävin kurkkaamassa samalla ekassa neuvolassa kirjoitetut jutut, että sinne on kirjoitettu terveydenhoitosuunitelma:sokerirasitus :eek: Miksi se ei siellä sanonut mulle mitää :bored:
 
Mun pitää käydä molemmissa sokerirasituksissa. :arghh: Ekassa raskaudessa ei radia, tokassa joku arvo oli _yhden_desimaalin_ yli viitearvon ja jopas poksahti diagnoosi. Kotona mittaukset aina ok, samoin vauvan sokerit synnytyksen jälkeen. Nyt sitten kolmas tulossa ja joudun kahdesti käymään edellisen diagnoosin vuoksi. :shifty: Mulla kaikista varmin keino saada oksu kylään on tässä raskaudessa ollut nesteen juominen tyhjään vatsaan joten odotukset kokeen onnistumisen suhteen ei oo erityisen korkealla. Yritän nyt varata ajan ihan sinne viimeisille mahdollisille päiville ja toivoa sormet ja varpaat ristissä et pahoinvointi helpottais siihen mennessä.
 
Näin minullekin terkka sanoi, että sitten varailee ihan sinne viikolle 16 sokerirasituksen, ja toivoo, että pahoinvointi loppuisi siihen mennessä. Aikaikkuna kun on viikot 12-16.
 
Täällä istutaan sokerirasituksessa. Hyi olkoon et toi litku on pahaa :hungover: Mittasin kotimittarilla aamulla ni oli 4.6 mut saa nähä mikä on sit lopullinen paastoarvo
 
Täällä istutaan sokerirasituksessa. Täytyy sanoa ettei oo viikkoihin etonu enää juuri mikään, mutta tuo sokerilitku :hungover: Hyi! Ja ihan hirveetä närästys tuon jälkeen. Toivottavasti tästä saadaan hyvät tulokset!
 
Onpa huojentunut olo, että sokerirasituksen arvot oli ok! :woot: Kyllä vähän mietin, et jättäiskö seuraavan käymättä, kun esikoisesta molemissa oli ok ja nytkin. Mut jos alan kiloja älyttömästi kerryttää, ni sit ehkä vois mennä. Jotenkin huomaa, et ton rasituksen jälkeen koko päivä menee ihan heikolla ololla, ni ei haluais sen takia turhaan uudestaan mennä. Onneks seuraavaan on kuitenkin vielä aikaa.
 
Sokerirasitus käynnissä ja pitkälleen piti päästä ko tuli niin huono olo siitä juomasta. Saapa nähdä miten käy..
 
Kävin eilen sokerirasituskokeessa ja tänään oli tullut neuvolasta viesti että paastoarvo oli koholla. Oma kannasta katoin että 5,5. Huomenna vasta pystyn soittaan sinne niin vähän jännittää mitä ohjeita sieltä annetaan. Ekassa raskaudessa oli arvot ok niin uutta tämä mulle.
 
Mä en aatellu mennä ollenkaan ensimmäiseen sokerirasitukseen, koska mulla on niin pahat närästykset ja pelkään että ne pahenee. Neuvolalääkärin mukaan 2 sokerirasitus on tärkeämpi niin meen vasta sitten. Muutenkin oon suht laiha ja ikää 25. Lähete tuli sokerirasitukseen sen takia kun suvussa on 2 tyypin diapetes.
 
Änkeän myös tähän ketjuun! Mulla oli siis jo valmiina 2-tyypin diabetes (bmi normaali, ollut aina ja olen aina ollut epätyypillinen kakkostyyppiläinen! ) , mikä suurimmalla todennäköisyydellä johtaa radiin. Ihan raskauden alussa sokerit pomppi niin ylös, että metformiinia nostettiin n. 2 viikoksi. Sitten se taas laski, jolloin koko metformiini poistettiin. Oli pois käytöstä about 7vkoa, jolloin mulla ei ollut mitään dm-lääkitystä. Vkolla 20 alkoi aterianjälkeiset sokerit olemaan korkealla, että aloitettiin insuliini. Ateriaasiat mulla on aina ollut kunnossa. Vatsa ei kestä metformiinia. Nyt ei ole toistaiseksi tarvittu inskaa muutakuin pieni annos (Protaphane 8ky) ennen nukkumaan menoa. Se on vaikuttanut tasoittavasti seuraavan päivän aterinjälkeisiin arvoihin. Olen huomannut suurta virkistymistä sokereiden tasoituttua :happy7Tää sopii mulle hyvin.
 
Mää selvisin ilman radia, testi oli rv29-30. Pelkäsin kyllä, et se paukahtais.
 
Takaisin
Top