Sokerirasitus ja raskausdiabetes

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Siten sais mielelle rauhan. Meillä onneks voi laittaa myös sähköpostia, niin ei tartte jonottaa puhelimessa soittoaikoina.

Soita vaan ja kysäise, niin ei jää ainakaan vaivaamaan. Jos kerta taipumustakin hajamielisyyteen, niin saattoihan se olla että unohti jo puhelun aikana mitä piti katsoa...

Mä soittelisin kanssa uusiksi.. Ei tarvis jäädä arpomaan ja pohtimaan tuloksia :)

Varmempaahan tuo olisi. On vaan ollut aina yhden työpäivän homma, että saa sieltä neuvolasta jonkun kiinni soittopyyntöä varten ja sen jälkeen vielä odottelee sitä terkan soittoa. Nyt ei todellakaan olisi töissä aikaa roikkua puhelimessa. Toi sähköposti olisi kyllä todella kätevä, harmi kun ei täällä ole käytössä!

Tuo on kyllä niin turhauttavaa, kun helpolla ei saa soitettua vaan siihen oikeasti menee koko päivä :/ sähköposti kyllä kuulostaisi kovin kätevälle!

Soittelin nyt sitten tänään uudelleen tuloksista. Koko aamupäivähän siihen taas meni, että sai terkkarin puhelimen päähän... Mutta tulokset oli normaalit, joten saa huokaista helpotuksesta nyt ainakin muutamaksi viikoksi. Joskus rv 25 otetaan sitten uusiksi.

Tiistaina olis aika äitiyspolille. Jännittää vähän. Onneksi luultavasti siellä ultrataan niin pääsee näkemään pikkuisen taas. Toisaalta se diabetes tuomio on todennäköistä.

Mulla on nyt eka mittausjakso takana. Viisi päivää, 30 mittausta, kaikki arvot hyviä. Jes! Kelpaa näyttää ens viikolla neuvolalääkärille. Ens kuussa seuraavat mittaukset. :)

• Tykkään
Reaktiot: aBu
Huippua miuk kun arvot pysyy kurissa. Minkälaisia sulla on aamun arvot ennen aamupalaa? Mulla niissä aina yli raja-arvojen.

Juu, esikoista odottaessa harvoin oli aamupaasto alle 5, yleensä oli just ja just alle rajan eli tyyliin 5.4. Mut tässä on vielä niin pitkä aika mittauksia edessä, että oon varautunut siihen et ne alkaa nousta. Kurja juttu tuo insuliini, mutta täytyy yrittää ajatella niin, että se on vauvan parhaaksi ja sä oot tehnyt sen minkä voit, eli syönyt ohjeiden mukaan. :)

Näinhän se on. Onneksi tähän on lääkkeet. Ja pistäminen ei onneks tunnu pahalle menee jo rutiinilla.

Tabletti kuulostaa aika paljon paremmalle kuin pistäminen :)

Itsehän en nyt joudu sokerirasitukseen lainkaan ellei nyt tule syytä epäillä radia erikseen :)

12h paaston jälkeen käyty "aamupalalla" keskussairaalassa ja ihan oli yhtä pahaa vadelmalitkua mitä muistelinkin, yöks. Eli sokerirasitus takana. Onneks ei tullu huono olo.. Maanantaina sit saa soitella neuvolasta tulokset et tuliko RD leima vai pääseekö uusimaan tämän "aamupalan" loppuraskaudesta.

Minkäs makusia sokeriliemiä muilla on ollu? Oon kuullu et, jossain on kolan ja appelsiininki makusta sokerilitkua.

Täällä oli appelsiinin makuista silloin ku edellisessä raskaudessa kävin..ja se oli kyl tosi pahaa..pitkään aikaan ei sen jälkeen tehny mieli mitään appelsiinijuttua

Jotenkin ajattelis, et appelsiini vois olla sellasta "raikasta" tuossa tarkoituksessa, verrattuna vadelmaan tai kolaan, mutta... yök. Ei se taida ihan aitoa vastapuristettua appelsiinimehua olla :P Yök!

Takaisin