Sitä sun tätä..

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Muikkis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Toove, mekin mietittiin viikonloppuna ihan samaa ja savolaisina keksimme seuraavat ilmaisut:

"Nyt on kulkeee käynynnä niin että palo pohjaan"
"Kun meillä näkkyy ruppee nuo joukot lisimään"
"Perheen lisäästä tuntus oleva tulossa"
"Mahhoo on ruvettu kasvattelemaan"

Joku tarjoaa alkoholia tai tupakkaa:
"Kiitos, mutta en nyt käytä kun alkoholi/tupakka on vaaraksi sikiön kehitykselle"

Huumorin kautta :)

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Se on kyllä vaikeeta! Me ollaan vaan sanottu että meillä on vähän kerrottavaa ja läväytetty suoraan että meille tulee joulukuussa vauva/tuleville isovanhemmille että susta tulee mummo tms.

Ihana idea OLento :Heartred
Karyam noi on kyllä hauskoja :grin
Meillä kans samaan tapaan Nanouk.
Jotain kivaa ois kyllä voinu keksiä mut jotenkin ei tullu mitään mieleen.Aiempien keskenmenojen takia on niin varovainen ettei uskalla hehkuttaakaan vaikka mieli tekis.Jotenkin kyllä tuntu hölmöltä vaan todeta et ai niin,miä oon muuten raskaana :cool:

Mun äidille mä kerroin suoraan ja äiti sitten kertoi veljelleni ja mummolleni. Myös kavereilleni ja työkavereilleni mä olen kertonut asian ihan suoraan. Mutta miehen vanhemmille mä askartelin kortin, jossa luki "Onnea" ja sydämen muotoisen läpän alla "tuleville isovanhemmille". Meidän oli tarkoitus käyttää tää kortti-idea jouluna - silloin se olis sopinut jotenkin paremmin - mutta raskaus ehti mennä kesken.

ihania ideoita, ite oon kerton suoraan.

karyam noi lauseet on mahtavii, miksen ite muistan noit. mun suku on muuten savosta kans. ite tosin en siellä syntyn mutta se murre on juuttun jonki verra ku ollu sukulaisten kans tekemisis ja muutenki. :)

felia aivan ihana idea tuo kortti :)

tänää mulla alko asiasta kolmantee pyörii mieles synnytys, on tosi aikasta mut ilmeisesti koska yks pitkäaikanen kuumeilukaveri lähestyy LA:ta ni sia sit minutki aatteleen mitä haluan. ite tekis mieli kysästä sit ku on ajankohtast ni mun gynelt joka hoitaa synnytyksiäki et miten se on töissä koska mä ite haluisin mieluummi et se vaikka auttaa synnytykses kuin että menisin tuonne yliopistolliseen ku sieltä ei ol yhtää hyviä muistoja, hyvä ettei henki menny siellä parii otteeseen. kerran hoitaja laitto tiputukseen lääkkeen mukana ilmaa, onneks meni tippa rikki just ennen ku ilmakupla ois päässy kanyyliin ja toinen oli se 3kk häränkurkku vuoto mikä oli sairaalan aikaansaannosta kans.

mulla menee hermo naapurin kans. Aattelin huomen käyä poliisi asemalla nostaa syytteen kotirauhan häirinnästä ja kunnian loukkauksesta. Naapuri Semmonen yli 60v mummo huutelee mulle tuossa pihalla tupakoinnista ja valehdellut pitkin kyliä että me poltetaan sisällä tupakkaa.. Ikinä emme ole sisällä tupakoineet koska emme hyväksy sisällä tupakointia varsinkaan jos asunnossa asuu lapsiakin. Ja muutenkin jäähän Se haisemaan aivan kauhealle.. Itse lopettanut tupakan polton noin kuukausi sitten ja mies yhä käy takapihalla röökillä. Tää muori on mm. Tehnyt terveydensuojelu virastoon meistä ilmoituksen. Onko kenelläkään muulla vastaavanlaisia kokemuksia.. Oikeesti hermo menee. En tiiä mitä me on tehty tolle naapurille ku Se meistä nuin kovasti haluaa eroon. :'(

Surullinen keiju: Valitettavasti tiedän kaksi vastaavaa tapausta/tilannetta ja molemmissa syyttömät joutuivat muuttamaan. Omasta tahdosta tosin, heille kävi sietämättömäksi elämä. Noissa jutuissa valitukset otettiin aina vakavemmin kuin syyttömyyden todistelua, mummoa ja toisessa tapauksessa naapuriperhettä uskottiin aina enempi. Molemmat taisitvat vuoden pari sitkutella mutta luovuttivat sitten.
toivottavasti joku muu tietää erilaisia tarinoita tai että teidän tapauksessa olisi jotenkin näytettävissä mummon valheet ja ahdistelu tms! Kurja ettei minust ollut lohduttamaan tai toivoa antamaan..! Jaksamista!

no itseasiassa meidän tapauksessa isännöitsiä uskoo meitä eikä naapurin mummo. Ja se/ne terveys viranomaiset oli käyny ton muorin kämpillä ku sielä kuulemma haisee tupakka niin ei siel kukaan mitään tupakan hajua haistanu ja sit soitin sinne terveysvirastoon niin Se nainen siel sano että niin hän vähän arveliki että tässä ei vaan henkilö kemiat kohtaa siksi hänkään ei ruvennu mihinkään isompiin toimiin.. Ja isännöitsiä oli sille eukolle kuulemma sanonu että "jos sulla on niin paha asua siinä niin voit purkaa oman vuokrasopimuksen ilman sitä kuukauden irtisanomis aikaa.. Että on tässä tapauksessa sentään jotain hyvääki :)

saas nyt nähä minkälainen sota tästä tulee.. Poliisit aiko käydä jututtamassa tuota mun naapurin vanhaa nuoria.. Toivotaan että lopettaa ton tyhjän paskan lässyttämisen.

juu no meillähä on naapurit kans iha painajainen mut nyt ku sai ruotuu ne ni ollaa saatu olla rauhas, jos ne tulee muurin yli vielä ni otetaa kuva ja tehää ilmotus poliisille niistä, ollaa kärsitty niistä sen verra kauan et eiköhä kunnon tuntuva sakko saa ne rauhottumaan sitte. ne ku tulee hulluks jos ei tiedä kaikkea mein elämästä ja tiedä mitkä vaatteet on päällä ja mihi aikaa herätää ja mitä syödää ja mitä puhutaa, miten on hiukset, mitä istutettu jne. elokuuta ja n. 3m korkusen muurin rakentamist odotellessa...

Nonni, retiisit, pavut ja herneet istutettu, samoin kesäkukat. Seuraavaksi maahan pääsee perunat, porkkanat, ruusukaalit ja maissi.
Nyt voi ja saa kesä tulla!!!
Mahtava fiilis, kun on pitkästä aikaa saanut jotain aikaiseksi :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Minäkin olen tänään väsymystä uhmaten touhunnut ihan poikkeuksellisen paljon ulkohommia. Aika tallivoittoisia nämä minun juttuni, kun sain tallipihan haravoitua ja hevosille vedettyä aidan että pääsevät syömään vihreätä. Nyt tosin sitten vaan tekee mieli maata.. ja syödä, erityisesti jäätelöä!

meillä on basilika alkan nyt nousta mut minttu ei ol sittenkää, onkoha muurahaiset kaivan siemenet ylös ja vieny, pitää istuttaa esikasvatusruukkuihi tällä kertaa ja pistää pelkkää mustaa multaa jos vaik alkas toimii paremmin :) mä ku oon vuodelevos ni en saa tehä pihahommia ni istuttelut jääny ja osa vihanneksist kuten herneet, porkkana ja retiisi jääny istuttamatta ja mies ku istutti paljo kurkkua, vesi- ja hunajamelonia ni vie sit vettä ja tääl tuli lakimuutos vetee liittyenki ni pitää olla varovainen.

Ja nyt mä sitten kärsin ihan järkyttävästä päänsärystä! Liekö olin liian pitkään auringossa vai mistähän johtuu? Jänniä tuntemuksia ollut muutenkin pitkin iltaa. Ensin puutui kielen oikea reuna, sitten puutui verhojen vaihdon jälkeen oikea käsi niin, että pystyin kyllä tekemään kädellä kaikkea mutta tunto ei kunnolla pelannut... Ja nyt sitten tosiana päänsärky, johon ei tunnu Panadol auttavan. Ei kiva! Josko uni auttaa?

Voisko olla ettet muists juoda tarpeeksi? Mä olen itse huomannut, että raskausaikana nestetarve on suuri. Ja päätä todella jyskyttää jos ei muista tankata nestettä.
Mulla puutuu varpaat vasemmasta jalasta..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Täysin mahdollista on että tulee juotua liian vähän. Siihen tarvii panostaa enemmän. Ja otin illan kyllä aika rauhallsesti, isäntä itseasiassa taisi hoitaa koko illan Elliä, vaikka ei tuossa nyt niin kamalasti ole hoidettavaa. Mutta iltapala ja nukkumaanmeno nyt kuitenkin!

Päätin että nyt loppui väsymys tässä talossa ja ostin eilen uudet lenkkarit :D Ei ne ehkä itse väsymykseen auta mutta jos auttaisivat pääsemään pois sängyn pohjalta ja jääkaapilta niin hyvä olisi, en ole koskaan tuntenut itseäni näin löllöksi ja saamattomaksi talleroksi. Kylläpä toi parin kilon lihoaminen oli traaginen tapahtuma mulle kun en koskaan ole ollut niin painava kuin nyt :D

Takaisin