Sitä sun tätä..

Pistämpä nyt pienen ajatuksen, vaikkakin tosi ajoissa kun ei vielä olla turvallisilla vesillä.. (ikävä fakta mutta esikoista yrittäessäni tänne yhdellä plussa kerralla ilmottautuneista melkeen neljännes meni kesken, omani mukaan lukien. Toistui kohdallani Vielä kahdesti, se on kyllä ihan syvältä koko touhu mutta minkäs teet..) no siis anyways, esikoisen synnytysvalmennuksessa kätilö kertoi että älkää hyvät naiset treenatko lantionpohjalihaksia liikaa! Haittaa silloin vain synnyttäessä kun eivät veny ja jousta kunnolla. Sanoi, että jos on hyvä yleiskunto ja pissa ei karkaile ym niin se riittää, silloin on ihan riittävän hyvä tilanne. Uudelleen synnyttävillä on eri juttu, silloin pitää vähän töitä tehdä että saa ne palautuun entiselleen.. mutta että tämmöinen vinkki vitonen :)
 
kiitos tiedosta mimael, iha kiva tietää noi asiat. saapi nähä miten täällä toimitaan. huomenna eka lääkäri ja sit onki vähä tietosempi missä mennään ku oireet on kadonnu muutaman viime päivän aikana lähes kokonaan.
 
täällä ollaan aikas pyörällä vielä toissa päivänä tehdystä plussauksesta! meillä on sellainen tilanne, et on 3v tyttö, 9kk poika ja nyt siis kolmas tulossa. meidän poika ku synty viime kesänä niin podin aikasmoista vauvakuumetta lähes heti pojan syntymän jälkeen ja sitä kesti vielä siihen asti ku poika oli reilut 9kk...mut nyt viimeiset pari-kolme viikkoo olen alkanut tykkäämään nykytilanteesta, että olis vaan nää kaks lasta ja on ollut ihanaa saada itelleni aikaa, kun en imetä ja sain aloitettuu sali harrastuksenki. ehkäsyä ei käytetty ja siis tottakai tietoinen riski otettiin, ku pelkällä keskeytyksellä mentiin. menkkoja ei alkanu kuulumaan ja pelkäsin jotenki ihan sikana et jos oonki raskaana ja niinhän täs nyt sit ollaan. toisaalta olen intopiukeena kun saan vielä kerran kokea kaiken ja ku kolme lasta olen/olemme halunneetkin, mutta tää pien ikäero vähän mietityttää ja taas se arki pienen vauvan kanssa, ku nyt meillä menee yöt tosi hyvin ym.ym. olen kuitenki ylpee itsestäni että olen sit saanut kolme lasta enkä ole vielä edes 30v :D tunteet on älytöntä vuoristorataa....ääh, en tiiä, tajuaako kukaan, mitä ajan takaa :wink mut pakko oli nyt vähän avautua.....
 
Mulla olis kans ihan hirmuinen vauvakuume, kun esikoinen syntyi! Ja siis heti syntymän jälkeen.
Ja oli niin kova ikävä sitä vauvamasua.

Mulla on viime päivinä ollut hermot jostain syystä todella kireellä. Johtuakko sitten hormoneista...?
En tiedä, mutta alkaa jo itseäkin ärsyttää. Tuntuu että hermot menee ihan pienistä turhistakin asioista :sad001
 
mä jotenki yhdistän tuon vauvakuumeen imetykseen...vasta äskettäin lopeteltiin pojan kaa imetys kokonaan (oli enää viime aikoina kerran päivässä), ku ei siitä meinannu tulla enää mitään, ku toinen ei halua ja puri noilla neljällä hampaallaan! eli ku imetys loppui niin loppui mun vauvakuumeki...mut kai tässä kohta taas kuumeillaan ku ajatukseen totuttelen :wink
 
heh huomaa kyllä että on raskaana kun alkaa pieninkin asia itkettämään. Juuri luin uutisista siitä kun sen lapsen synttäreille ei kukaan tullut. Tuli niin pahamieli lukea sitä juttua että ihan kyyneleet valu silmistä :sad001
 
Yks juttu mikä mm edellisen raskauden aikana sai itkemään oli se, että mies ei tuonut kaupasta mun lempikarkkia! :D
 
mulla taas se et mies avaa suunsa vääräl taval tai jompi kumpi (esikko tai ukko) ottaa jotai mitä haluun syödä ja se loppuu enkä saa. äske ku sanoin et ei ole nälkä ni totes et no sulla ku on tuota extra...ni ennen ku jatko olin raivon partaal jo ja melkei itkin. oli sanoos muka energiaa ni mä käänsin läskiks ennen ku ukko ehti sanoo mitää..
 
älä muuta sano enya, hyvä etten ottan kisra pannua kätee ja lähten ajaa ukkoo takaa. oon pari kertaa sitäki tehny ku saanu mut raivostuu kunnol.
 
Auts, ukko parka, mutta toisaalta ansaitsee kaiken minkä saa kun on niin ajattelematon :grin
 
en mä kertaakaa sitä ol viel humauttan sil mut näyttän et nyt riitti ku ei sanat riitä... se kun on sellai pari kiloo painava pannu millä paistetaa leipää ni vois vähä sattuu. :)
 
Kun kerta sana on vapaa...

Lähiaikoina on tullut nähtyä raskauteen liittyviä unia. Toissayönä näin unta, jossa sovitin mekkoa siskoni häihin, mutta rinnat oli kasvaneet niin hurjasti, etteivät ne mahtuneet mekon alle vierekkäin, vaan ne piti laittaa päällekkäin -> 8

Viime yönä olin unessa kolmannella kuulla ja yhtäkkiä synnytys alkoi. Unessa lapsi olisi syntynyt täysikasvuisena ja synnytyksen alkamisessa ei ollut mitään outoa, kunnes "muistin" unessa, ettei lapsen kuulu vielä syntyä ja synnytys jäi kuukausiksi tauolle.

Ihan alkuraskaudesta tuli nähtyä unta keskenmenosta, se ei ollutkaan niin mukavaa.
 
Kiva kuulla, että muutkin näkee outoja unia :)
Mäkin näin yksi yö unta että synnytin pojan. Siinä se tissiä söi ja ihmeteltiin, että onpa potra poika, 5050g(!!!) vaikka syntyi puolivuotta liian aikaisin.
Se oli sellainen todella pullea iso-ja kaljupäinen vauva. Mietin vielä siinä unessa, että tämä ei kyllä omalta tunnu, mutta näillä mennään :wink


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Minäkin näin viimeyönä unta että poika tuli. Unessa katsoin synnytyksen jälkeen äitiyskorttia jossa oli merkintä, että synnytys alkoi 9.12 ja lapsi syntyi 10.12. Klo: 00.xx. Tai 01.xx. En herättyäni muistanut enää kellonaikaa. Katsotaan aikanaan pitääkö uni paikkansa :)


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Mä oon nähnyt unta että tyttö tuli :). Sain sen vatsalle ihan mönjän peitossa ja ite vielä pyyhkäisin alakerrasta sitä pois että nään kumpi se on, tyttö tosiaan oli. Muuten synnytys ja vauva ym unessa oli suht normaalia
 
Minä taas olen nähnyt usein unia, joissa jätän vauvan vaan oman onnensa nojaan, nukkumaan sängyn viereen lattialle tai johonkin muuhun yhtä järjettömään paikkaan :sad001 olen unohtanut antaa sille ruokaa tai pukea oikein. Eli ilmeisesti alitajuisesti suurin huolenaiheeni on, miten osaan hoitaa vauvaa, ensimmäinen lapseni kun on. Kamalaa..
 
Mulla ongelma. En osaa kertoo raskaudesta kenellekkään. Äitille ja siskolle laitoin kuvan raskaustestistä tekstiviestinä ja paras kaveri oli paikalla kun tein testin, mutta en osaa sanoin siitä kertoa. "Oon raskaana" kuulostaa tyhmältä. Miten sen voi sanoa sillai normaalisti ilman mitään lässytyksiä?


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Takaisin
Top