Sisarusten ikäero

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bambu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on uusioperhe eli isoilla eri isä kuin masuvauvalla. Ikäeroa tulee aika paljon, esikoisen kanssa 14v ja tosikoisen kanssa 10v.

Meillä vasta ensimmäinen tulossa, mutta itsellä pari vuotta nuorempi pikkuveli, joka on aina ollut se paras kaveri (olin kylläkin kunnon poikatyttö). Pikkusiskoon ikäeroa sitten moninkertaisesti ja läheisiä ollaan oltu aina, mutta sellainen todellinen kaveruus alkoi hänen päästyään johonkin teini-ikään. Mäkin olin jo siihen mennessä varmaan oppinut sitten jotain tyttöjen juttuja. :p Samoja fiiliksiä toivoisin omille lapsille, sisarukset on aarre.

Meillä uusioperhe. Minulla pojat 9v ja 7v ja miehellä pojat 9v ja 5v. Hieman pääsee ikäeroa tulemaan tulokkaan kanssa, mutta ompa isoveljiä pitämässä huolta

Jos kaikki menee putkeen, niin ikäeroa tulee esikoiseen 2v 2kk. Ja toivon, että tää on just hyvä ikäero :D Täydellistä ikäeroa tuskin onkaan. Vielä isommalla ikäerolla isosisaruksista varmasti olisi jo apuakin vauvan kanssa. Nyt on kuitenkin vielä kaksi aika pientä.

Jos kaikki menee hyvin niin meidän lapsilla ikäeroa tulee 1 v 5 kk. Melko nopealla tahdilla nämä tulivat ja yllätyin kuinka nopeasti tämä toinenkin taas tärppäsi. Varmasti rankkaa on, mutta näin on hyvä :) Sopivaa ikäeroa ei ole ja siihen vaikuttaa niin monta asia.

Meillä myös tulee ikäeroa 1v 5kk jos kaikki menee hyvin. Kyllä vähän pelottaa kun ei tämä ihan suunniteltu ollut, esikoista yritettiin 1,5v ja hormoneilla tulin raskaaksi. Nyt tämä oli täysi yllätys, tietenkin aivan ihana sellainen :love7

Näillä näkymin meidän lapsille tulee ikäeroa 1v 5kk. Esikoinen ollut ns helppo vauva ja toivon että toinenkin ois samanlainen. :D sehän sitten selviää aikanaan mutta varmasti ensimmäinen vuosi tulee olemaan rankka. Mutta mielestäni parempi pieni ikäero kuin iso. Minulla ja viljellä 9vuotta ikäeroa eikä olla ikinä oltu läheisiä. Miehellä ja veljellään ikäeroa taas vajaa 3 vuotta ja ovat edelleen aikuisiällä kovin läheisiä ja paljon tekemisissä. :) ja olen ajatellut muutenkin että lapset nuorena ja luulen että meidän lapsiluku on täynnä tämän odotuksen päätteeksi. :)

Meillä tuloo ikäeroa 3v. lapsille, mikä on omasta mielestä ihan hyvä, ei huoleta.
Oon kans sitä mieltä että piänempi ikäero on parempi, ihan omista kokekemuksista: Kaksi vanhempaa veljeä, toinen 6 vuotta itseä vanhempi ja ei mitään yhteistä vaan kiusasi ja pilkkasi sen minkä kerkesi. Kun taas toinen veli, jonka kanssa ikäeroa 1,5v. oltiin kuin paita ja perse! Nykyisinkin se nuorempi veli on se läheisempi.

Mutta toisilla toki toimii se isompikin ikäero, mutta muistan vaan kuinka tärkeää itselle oli, kun oli liki samanikäinen sisarus, jonka kanssa sai riehua menemään. :)

Esikoinen olisi laskettuun aikaan katsottuna 1v6kk ja itse ajattelen juuri nyt, että erittäin sopiva. Ei tosin olisi haitannut, vaikka olisi tullut pienemmälläkin välillä. Ihana lukea kuinka usealla on nuita lyhyempiäkin välejä! Siinä on oma rikkautensa. :) Tsemppiä kaikille sellaisille onnellisille äideille. <3

Meillä ikäeroksi tulee 1v3kk. Pientä ikäeroa toivottiinkin, mutta toinen raskaus tuli kuitenkin vähän liiankin pian. Olisi edes kesän yli voinut odottaa :)

Mä olen itse asiassa tyytyväinen, että syntyy maaliskuussa. Jos syntyisi vaikka kesäkuussa ja olisi todella kuuma kesä, en halua tietää kuinka kamala olis hautoa alapäätä synnytyksen jälkeen.

Meillä maaliskuussa esikoinen on 8v1kk. Neiti on 5v2kk ja nuorin 2v8kk. Meillä on aikahyvin menneet nuo ikäerot. Esikko oli 2v11kk kun toinen synty ja toinen oli 2v6kk kun kolmas synty ja kolmas on nyt 2v8kk kun neljäs syntyy.

Kuinka moni aikoo hankkia tuplavaunut. Meidän lapsille tulee ikäeroa 2 vuotta ja 7 kuukautta ja mietin et pärjäsiköhän sitä ilman tuplia..

Meidän on pakko hankkii tuplavaunut ku esikoinen on maaliskuussa vasta 1v10kk. Ollaa katottu Britaxin ja Emman vaunuja, mutta pitää viel miettii et kummat olis paremmat.

Meidän on pakko hankkia tuplat kun kuopus on maaliskuussa vasta 1v3kk ja esikoiselle joka on silloin 2v9kk aattelin laittaa seidomalaudan

Meillä vähän isommat ikäerot. :-) Esikoisen kanssa 16v ja kuopuksen kanssa 14v. Vauva on minun toiselta kierrokselta, joten siinä syy isoon ikäeroon. Toivottavasti hoitoapua luvassa.... ;-)

Vastailempas minäkin nyt tänne kun yritän lueskella teidän muiden juttuja ja harjoitella koko forumin käyttöä :D

Meillä on uusioperhe. Edellisestä suhteesta minulla on 11v, 8v ja 7v pojat (asuvat kanssani ja käyvät isänsä luona joka toinen vkl). Miehelle tämä tulokas on ensimmäinen ja siis ensimmäinen yhteisemme :) ollaankin kotona puhuttu, että saadaan kunnon lellipentu sakkiin kun kaikki on niin hullaantuneita jo nyt :D

Takaisin