Sisarrusrattaat?

kk84

Jostain jotain jo tietävä
Hei, toista, komatta... odottavat. Ootteko miettinyt sisarrusrattaita? Mun esikoinen on ilmeisesti 2v5kk kun tämä syntyy ja pohdin kovasti ostanko sisarrusrattaat, ja jos ostan niin mitkä ostan. Kovasti tekisi mieli ostaa Phil & Teds rattaat. Tai jos teillä on ollut sisarrusrattaat niin paljon lapsilla on ollut ikäeroa?
 
Mä tutkailin pitkään noita erilaisia sisarusrattaita. Mulla oli kriteereinä sellaset että pitää mennä meidän gracon kaukalo, voi käyttää yhdellä tai kahdella lapsella ja kapeat. Päädyin baby jogger city selecteihin. Niissä on 16 eri yhdistelmää miten voi istuimet laittaa. Löyty vielä käytettynä läheltä niin oli helppo päätös. Sai kaikki esikoisen rattaat/vaunut hävittää, kun voi noita käyttää nyt yksin.. Phil&Tedseistä oon kuullu ettei olis lumella kovin hyvät? Tiedä sitten, mielipidekysymyksiä. Jos ei olis ollu tota kaukaloa valmiina niin sitte meille olis tullu mountain buggy duo/duet tai bumbleraidin indie twinit. Ikäeroa meille tulee 2v.
 
Me yritetään ensin pärjätä ilman sisarusrattaita. Siis hommataan vaan seisomalauta. Ikäeroa tulee 2v2kk. Ystävän lapsilla ikäero 1,5v ja jäi sisarusrattaat käyttämättä, kun vanhempi halus olla "iso" ja olla seisomalaudalla. Pitää miettiä sitten uusiksi, jos ruvetaan olemaan jatkuvasti liikenteessä päikkäriaikaan.
 
Meillä kun tulee tosiaan ikäeroa vain 1v1kk, niin sisarusrattaan on ihan must. Oon itse kans päätymässä noihin baby joggerin city selecteihin. Tykkäsin, kun siinä ei tarvi toisen istua ikään kuin siellä toisen alla ja että meidän britaxin kaukalon saa adapterilla niihin. Näistäkin toki kuulin, että kovin runsaassa lumessa eivät pelitä kovinkaan hyvin. Mutta luulen, etten ehkä sellasella kelillä ois millään rattailla kahden lapsen kanssa mihinkään lähdössä. Ei ehkä riittäis vaan voimat työntää :wink
 
Ooh! Googlettamalla löytyi sellanen seisomalauta, jossa voi myös istua (vähän niinkuin pyörän selässä)... Pitää ottaa vakavasti harkintaan. :)
 
Oho, mihinköhän rattaisiin se käy?! Kuulostaispa hyvältä. Meillä tuo 1v10kk ikäero on vähän turhan pieni pelkällä seisomalaudalla. Toisaalta harmittaa jättää ekan rattaat käyttämättä, kun niissä oli tosi kätsää autokopan kiinnitys suoraan vaunuihin..ei tarvinnu vauvaa nostella autosta vaunuihin ja takaisin vaan sai nukkua rauhassa autoon nukahtamisen jälkeen kaupassa ja kylässä. :)
 
Oli merkiltää bumbrider ja luulis käyvän useampaankin malliin. Brio smileissä on haasteena se, ettei niissä ole pyörien välistä akselia mihin valtaosa seisomalaudoista haluaa kiinnittyä. Löytämässäni vaihtoehdossa on ilmeisesti mahdollista kiinnittyä myös renkaista lähteviin pystyakseleihin. Alla kuva, minkä otin itselleni muistiin.
 

Liitteet

  • image.jpg
    image.jpg
    65.8 KB · Katsottu: 34
Meillä on Carenan double swingit, jotka on osoittautuneet hinta-laatusuhteeltaan erinomaiseksi hankinnaksi. Isot renkaat on meille pakolliset, sillä asutaan hiekkateiden ympäröimänä (lähimmälle asfaltoidulle tielle yli kilometri, pyörätielle vielä enemmän), kääntyvistä etupyöristä plussaa. Halusin sellaiset vierekkäin istuttavat rattaat, jossa molemmille on oma tila ja selkänojat säädettävissä erikseen. Nuo on myös kapeat sellaisiksi rattaiksi, joissa istutaan vierekkäin. Maksoi uutena 320e, eikä ole menneet kolmen vuoden käytössä miksikään. Nuo siis hankittu toisen lapsen syntyessä, ikäeroa esikoisella ja keskimmäisellä on 1v4kk.
 
Näyttäs kivalle tuo seisomalauta jossa voi istua, mutta onkohan hankala vaunuja sitten työntää...
 
Itse oon katsellu rattaita työntäessäni, että pitää jokatapauksessa ehkä katsoo askeleensa toisin, ettei asetele seisomalaudan päälle. Korkeussuunnassa näyttäs jäävän tilaa. Tuo istuinhan on ikäänkuin lisäosa, minkä saa pois jättäen tavallisen seisomalaudan.
 
En tehnyt vielä hintavertailua, mutta ainakin lekmer näytti myyvän noita.
 
Me meinataan ostaa ABC Designin Tandem tuplat. Ovat halvat eikä sitten harmita, jos jäävät vähälle käytölle. Miehen veljellä on noi ollu ja ovat toimineet oikein hyvin hinnasta huolimatta :)
 
Me käytiin nyt eilen sitten osstamassa ne Baby Joggerin city select-rattaat. Niistä tuli uutena aika hyvä tarjous tuolta Ozbaby-nettikaupassa ja sitä vastaan saatiin tingattua paikallisesta kivijalkamymälästä edukkaahko hinta. Ja kun tosiaan toimivat myös vain yhdelle lapselle ja kun menevät pienempään tilaan kuin meidän nykyiset vaunut, niin luulen, että noita tullaan käyttämään kesän aikana matkarattaiden asemasta. Matkarattaita kun ei oikein tässä tilanteessa kannata hommata meille ollenkaan.

Huvittaa jotenkin, kun nyt on tehty hankintoja (tai yksi hankinta) jo paljon ennemmin kuin esikoisellekaan aikoinaan. Mutta kyllä tuo 20 prosenttia noissa hinnoissa kuitenkin on isohko säästö.
 
Noi baby joggerit kyllä vei mun sydämen. Harmi kun asutaan aika peräkylillä eikä todellakaan asfalttiteiden varsilla niin en tiedä toimisko noi meillä sit kuitenkaan. Ikäeroa tulee näillä näkymin aika tasan vuosi, hieman alle.

Minkä kokoiset noi etupyörät ovat?
 
Noi baby joggerit kyllä vei mun sydämen. Harmi kun asutaan aika peräkylillä eikä todellakaan asfalttiteiden varsilla niin en tiedä toimisko noi meillä sit kuitenkaan. Ikäeroa tulee näillä näkymin aika tasan vuosi, hieman alle.

Minkä kokoiset noi etupyörät ovat?

Mittasin just omani ja etupyörän halkaisija on noin 20cm, takapyörän noin 30cm. Kyllä musta tuntuu hyvältä noi ja voisin kuvitella, että hienosti kulkee auratulla hiekkatielläkin. Ei kai millään rattailla lumihankeen mennä muutenkaan? :happy:
 
No ei kyllä lumihankeen, mutta tuo meidän kotitie tarjoaa haasteita ilman hankeakin :D Kiitos kun mittasit renkaat, eivät ne ihan pienet ole! Jeejee, ratasongelma on ehkä ratkaistu!
 
Hei siis Kertokaapa kokemuksia vierekkäin istuttavista tuplarattaista. Jotenki olis tonne farkun peräkonttiin haaveissa semmoset, ni meneeks ne oikeesti miten pieneen tilaan?

mietin myös sellasta phil&teds malliston rattaita missä vauva tulis sinne alas istumaan. Ne olis varmasti pieneen tilaan menevät mut jos joskus täällä kotona erehyttäis lähtee lenkille ni pieni varmaan hukkuis hiekkaan, ainakin noi meidän nykyset hartanit kerää kaiken roippeen tieltä mukaan jos erehtyy jättämään sen korin sinne alas.

Tehdään ens kuussa reissu Tampereelle ja käydään liikkeistä kurkkimassa ja koe ajamassa mieluisia tuplia, mut ostetaan ne kuitenkin varmaan käytettynä. Ihan vaan senkin vuoksi kun tiiä oikeesti tuleeko niitä miten paljon käytettyä. Ainakin kaupunki reissuilla ettei toi isompi vilperi ihan pääse karkuteille niin helposti.
 
Ystävällä on vierekkäin istuttavat tuplat ja muuten ovat toimineet hyvin, mutta ystävä valitti, että eivät mahdu kaikista ovista niillä sisään. Myös jotkut hissit, joissa ei ole liukuovia ovat olleet liian ahtaita.
 
Me päädyttiin lopulta phil&teds navigatoreihin. Ollaan käytetty niitä jo esikolla ja hyvin on toiminut! Serkku kun oli kylässä niin käytettiin myös tuplina, hyvin istui ainakin alakerrassa ja unikin maistui. :)
 
Takaisin
Top