Sikiön liikkeet..

Mulla on etuistukka, ja liikkeitä tuntuu vielä tosi vähän. Rv 22+4, Aamulla herätessä alavatsa on kova, ja pinkeä. Tänään jatkoin vesijuoksuharrastusta pitkäksi venyneen kesätauon jälkeen ja juostessakin meni maha pinkeäksi. Ei ollut kipeä, mutta hieman epämukavan tuntuinen. Tälle on kai joku nimikin olemassa?
Jep, supistus :) Tai oikeastaan harjoitussupistus/Braxton Hicks. Vaaratonta kunhan ei muutu kipeäksi :)

Niin ne oikeet sitten onkin :) Harkkarit on vaan tommosta kovettumista ja tuntuu (jos tuntuu) epämiellyttävälle. Toiset ei huomaa niitä ollenkaan.

Mulla on nyt kun oon maannut sohvalla varmaan jo tunnin,niin supistuksia.... uin aamulla kilometrin, siis pitkästä aikaa. Mutta nyt oon ihan levossa ja tulee noita harkkoja.. ei varmaan kannata huolestua? Ihmettelen sitä vaan kun olen levossa ja rauhassa...

Mulla on etuistukka, ja liikkeitä tuntuu vielä tosi vähän. Rv 22+4, Aamulla herätessä alavatsa on kova, ja pinkeä. Tänään jatkoin vesijuoksuharrastusta pitkäksi venyneen kesätauon jälkeen ja juostessakin meni maha pinkeäksi. Ei ollut kipeä, mutta hieman epämukavan tuntuinen. Tälle on kai joku nimikin olemassa?
Oisko ollu harkkasupistus?

Kyllä nyt möyritään! Meidän vauvoilla on selkeästi hiljaisia päiviä ja sit aktiivisia päiviä. Tänään B-vauva (eli kauempana synnytyskanavasta oleva) puskee ja möyrii heti niin hulluna. Vatsalihaksia kiristää ja tuntuu että hän tulee kohta vatsanahasta läpi :dance018

A-vauva sit taas möyrii alavatsalla. Tuntuu että pitäis maata selällään että tätä kestäis, mutta kun sitäkään ei sais tehdä :dance011

Enää maks 11,5 viikkoa!! :D

Onneks täällä masuasukki on edelleen väärinpäin, koska onnistuin saamaan kylkivälilihasrevähdyksen kovan yskän vuoksi. Potkut siis tuntuu vain alas eikä lainkaan ylös.

Phuuh!! Nyt vauva kääntynyt pää alaspäin ja illalla sain ekat mojovat polkaisut kylkiluihin! :wtf: Olin aivan järkyttynyt miten yök-tunne se oli, aivan kuin pikkulady olis yrittänyt vääntää niitä enempi auki:eek:
Muuten on vatsa hellänä jatkuvasti kun kääntyillään vaikka tilaa ei oikeastaan enää ole. Mut hyvä on et liikkuu eikä tarvi huolestuneena tarkkailla masua:Heartred

Ollaan huomattu muuten että vauva rauhoittuu ihan mahtavasti aina kun mies laittaa käden mun vatsalle! Neuvolatäti sanoi että on kuullut vastaavasta aiemminkin, kuulemma vauva jo tunnistaa isän :love017
Hoksattiin kun sanoin usein miehelle että koita miten lapsesi mesoaa taas, ja hän kiltisti koitti ja vauva olikin ihan hiljaa:hilarious: ihan mahtava homma iltaisin kun yrittää nukahtaa mut vauva vaan pyörii! mun omalla kädellä ei sitä vastoin oo mitään vaukutusta, tuntuu et temmeltää kahta kauheammin:rolleyes:

Meillä ihan sama, mut mua päinvastoin ärsyttää, koska olis kiva kun iskäkin saisi tuntea enemmän liikkeitä.

Meillä ihan sama, mut mua päinvastoin ärsyttää, koska olis kiva kun iskäkin saisi tuntea enemmän liikkeitä.

Ootteko koittaneet muuten kuin kädellä vatsaa? Meillä vauva ei nukahda samalla tavalla jos mies esimerkiksi kuuntelee korva kiinni masussa (ja saa mojovia potkuja samalla:)). Kiva hänenkin tuntea pikkuisen liikkeet!

Joo, ollaan toki. Ja säännöllisesti kyllä tuntee, mutta kädellä usein rauhoittava vaikutus. On vaan niin helppo olla miehen kainalossa ja siinä samalla miehen pidellä vatsalla kättä.

Käsivarsi vatsan yli/ vatsaa vasten ei rauhoita samalla tavalla.

Nykyään liikkeet enemmän muljuamista, kuin selkeitä potkuja. Eipä siellä olekaan enään paljoo tilaa rv 31.

Täällä kans on masussa välillä semmosta mesoamista, että tuntuu vatsanahasta tulevan läpi, varsinkin silloin kun vauveli tuntuu oikein venyttelevän. On kuitenkin laskeutunut jo lantioon, ettei ahista enää niin paljoo. Mun mielestä aikasemmin oli kans niin, ett kun isi laittoi käden vatsalle, niin rauhottui kummasti, mutta enää ei rauhotu läheskään samalla tavalla. Meinaa kai, että kyllä sitä iskällekin uskaltaa riehua.

Onko kellään muulla kuulunu napsetta mahasta? Miulla joskus 27-28viikoilla kuulu, ni jotkut sanoo että vauvan nivelet napsuu. On vaan niin jännän kuulosta.

Onko kellään muulla kuulunu napsetta mahasta? Miulla joskus 27-28viikoilla kuulu, ni jotkut sanoo että vauvan nivelet napsuu. On vaan niin jännän kuulosta.

Mä oon kuullu et se napsuminen/poksuminen tulis kalvoista ku vauva leikkii

Mäkin luulisin, et ennemmin kuuluu kalvoista kun vauva leikkii/ näprää/ potkii niitä... :-)

Takaisin