Sikiön liikkeet..

Tänään ollu poitsulla oikein kunnon jumppapäivä! Neuvolan terkka kehu energiseksi pakkaukseksi, ku kuunteli sykettä ja vaaveli myllersi koko ajan! :) Meillä oli sen verran rankka viikonloppu, että eilen oli huilipäivä ja tänään mennään pitkin masua taas! :)

Miulla ultrassa selvis että istukka on siirtyny takaa eteen ylös, ni se selitti miks yhtäkkii loppu liikkeitten tunteminen. :)

Mulla on kyllä istukka edessä. Potkut tunnen vaan sivuilla ja sit alhaalla keskellä. Jospa mukelo on vaan jossain eri asennossa ja potkii istukkaa.

Voiko tuo istukka tosiaan siirtyä? Mulla oli neuvolalääkärin mukaan istukka etuseinässä vko 18+0 ja nyt rakenneulrassa vko 20+4 se onkin takaseinässä. Jäi vähän ihmetyttämään että missähän se nyt oikeen on :confused:

Mulla kyllä siis liikkeitä on tuntunu jostain vklta 17 mutta vieläkin välillä menee pitkään ettei taas tunnu mitään ja toisinaan tuntuu tosi vaimeasti.

Aika yleistä on että se liikkuu kohdunkasvun mukaan, mutta miun mielestä pitemmällä aikavälillä mitä siulla tuo 2viikkoa blueberry17.

Niijoo, onhan se tietysti ihan loogista että se voi siirtyä kun kohtu kasvaa. Vaikka onhan se 2 vkoa lyhyen tuntuinen aika... ehkä luotan enemmän siihen kätilöön joka teki viimeisimmäksi sen rakenneultran. Se neuvolalääkäri oli niin hätäinen ja epämääräinen muutenkin että jäi jotenkin epävarma olo siitä käynnistä. No mutta hyvä siis tietää että istukkakin liikkuu:D Tämä on kyllä pelkkää uuden oppimista tämä ensimmäisen odotus:)

Nii, kerran ultraaja on sanonu istukan paikan ni onhan sitä uskottava :D itekki koko ajan aattelin ettei se niin paljoo kuitenkaan liiku että pääsis takkaa etteen, mutta niin vaan oli liikkunu. Onneks ei itellä ennää oo kohdunsuun päällä, ku oli np-ultrassa. :)se on kyllä ekaa oottaessa ku joka suunnasta tulee uutta tietoa ni yritäpä muistaa :D

Liikkeet alkanut tuntua 16-17 viikosta alkaen ja nyt 22+0 liikkeet voimistuneet. Ihana tuntea pienen potkuja, joskus saisi vähän rauhoittua, mutta jos ei taas tunnu vähään aikaan rupeaa huolestuttamaan :D On tämä odottaminen ihanaa<3

Täällä liikkeet rupes tuntumaan oikeastaan vasta 20 viikolla, ja siitä eteenpäin onkin ollut ihan mukavasti vilskettä. Istukka takana joten senkin puolesta hyvin tuntuu läpi asti. Mieskin tykkää kun on päässyt iltaisin fiilistelemään vauvan liikkeitä :)

Mulla ei tunnu liikkeet vielä käteen :/ nyt jo 22+0, istukka on kylläkin edessä ja omaa vatsaakin löytyy.

Mulla on jo 25+0. Istukka edessä ja tunnen vain muljautuksia ja satunnaisia liikkeitä. Mutta vauva tutkimuksissa ainakin heiluu hyvin. Öisin myös heilutaan ja tykätään muljua.

Mullakin on istukka edessä. Ilmeisesti se vähän vaimentaa, mutta kyllä olen liikkeitä tuntenut jo viikkoja ihan kunnolla. Niitä tuntuu ihan joka puolella. On se kyllä ihanaa. Joskus tuntuu, että potkut on ihan selvää reagoimista ääniin.

Mulla on istukka edessä, mut paljon tuntuu liikkeitä. Viikot nyt 22+1, mutta ru:n mukaan vähän isompi kokoinen jäpikkä siellä oli ja todella vilkas tyyppi, niin potkiipa muuten napakasti ja paljon. Aina ei tietty malta itsekään kuulostella liikkeitä, mut heti kun istuu sohvalla, makaa sängyllä tai syö jotain, niin alkaa vilske käymään ja sen myös huomaa :) nyt vielä on ihan mukavia nuo liikkeet, mut sitä odotellessa, kun jalkaa survotaan kylkiluiden väliin.

Rv 22+ Liikkeet tuntuu sivuille. Käteen ei tunnu mitään. Istukka edessä, eli demppaa liikkeet vielä tehokkaasti.

Yö kolmesta asti oon ollut hereillä ja aamuks pitäis töihinki mennä :angelic: Nukuin tuohon asti hyvin levottomasti semmoset nelisen tuntia, kunnes päätin herätä. Ihmettelin, että mistä johtuu niin kamala levottomuus niin pikkunenhan se potkii :hilarious: Ei voi mitenkään päin olla ko tulee potkua ja nyrkkiä usein ja lujaa, sit vähä masussaki pyörähdetään että voidaan toisellekki puolelle antaa samalla mitalla :shifty: :hilarious:

Nyt menossa rv 24+2. Mutta onhan se ihanaa tuntea liikkeitä, mutta liikkuis päivisin silloinko yritän kuulostella eikä aina öisin :Dd

Mulla on etuistukka, ja liikkeitä tuntuu vielä tosi vähän. Rv 22+4, Aamulla herätessä alavatsa on kova, ja pinkeä. Tänään jatkoin vesijuoksuharrastusta pitkäksi venyneen kesätauon jälkeen ja juostessakin meni maha pinkeäksi. Ei ollut kipeä, mutta hieman epämukavan tuntuinen. Tälle on kai joku nimikin olemassa?

Takaisin