Sikiön liikkeet..

Vielä ei ole varsinaisesti tuntunut liikkeitä. Parin viime viikon aikana olen kuitenkin muutaman kerran huomannut, että jommalla kummalla puolella alavatsaa tuntuu sellainen golfpallon kokoinen kova kohouma, joka sitten häviää, kun sitä silittelee. Olen ajatellut, että voisiko olla vauva? Sattumalta nuo on tullut huomattua, kun muuten ei ole mitään tuntunut. Viikot nyt 15+1, joten en sinällään vielä ole odottanutkaan, että tuntuisi. Vaikka tunnustellut kyllä ajoittain olenkin :shy: Ultrassa ja neuvolassa sydänääniä kuunnellessa liikettä on kyllä kuulemma ollut reippaasti, joten odotellaan...

Liikkeitä en ole minäkään vielä tuntenut, nyt mennään 14+6. En ole vielä odottanutkaan liikkeiden tuntemista, kun nimenomaan sanotaan ensiodottajien tuntevan liikkeet vasta puolivälin paikkeilla. Joten sitä odotellessa....Mutta olisihan se tosi hienoa, jos liikkeitä alkaisi jo pian tuntea!! :Heartbigred

Itsekin olen jo tovin malttamattomana odotellut liikkeitä. Nyt olen kahtena edellisyönä herännyt kun mahassani myllertää :D Päivisin en ole tuntenut vielä kovin paljon liikkeitä, tänään yhden kerran. Pari viikkoa kun vielä malttaa niin eiköhän ne jo tunnu kunnolla. Viikot nyt 15 + 3.

On jännää miten ensimmäinen ja toinen raskaus eroaa ainakin mulla tosi paljon! Esikoisen liikkeet tuntui about viikolla 20 ja tämän jo tuntunut viikosta 17 :)

Mulla tuntu ekasta paljon selkeemmin liikkeet näillä viikoilla. Sillon istukka takaseinässä ja nyt en tiiä missä kohtaa mahtaa olla että johtuuko siitä että ei niin selkeesti tunnu.

Mä aloin tuntemaan rv 15 liikkeitä ja rv 17 lähtien on tuntunu jo mahan päältä ja ihan kunnon myllerrystä! On kyl jännä miten tosiaan eroaa raskaudet. Molemmista ollu nyt istukka etuseinämässä ja esikoisesta tunsin liikkeitä rv 20 ja mahan päältä joskus sen jälkeen vissiin reilustikkin.

Mulla on nyt 18+5 ja tänään on ollut muita päiviä vilkkaampi päivä masussa <3 olen tuntenut liikkeitä 14+... Mut tänään niitä tuli tasaisesti pitkin päivää ja tuntui kunnon muksahduksia. Mulla oli niin kova ikävä jo juuri noita kunnollisia potkuja esikoisen syntymän jälkeen, että olin ihan onneni kukkuloilla kun tänään niitä tuli entistä selkeämpinä. Istukka on takaseinämässä. Vauvaan saa ihan uudella tavalla yhteyden ja rakkaus alkaa pulpahtelemaan vahvasti pintaan. <3

Mä tunsin esikoisesta vasta viikolla 19. Nyt odottelen tuntuisiko aiemmin.

Mullakin alkoi nyt rv15 tuntumaan liikkeitä. Sellaisia kunnon muljahduksia ja toisinaan pieniä terävämpiä potkaisuja. Samoin tänään alkoi supistelemaan mikä ei sit ookkaan niin kivaa...vaik kuuluukin asiaan.

Tuota miekin ootan et liikkeet alkas kunnolla tuntua!

Täälläkin odotellaan, että liikkeet alkais tuntua kunnolla... ei malttais oottaa, vaikka tietää että kohta ne jo tuntuu. ❤

Yleensä tää on aika hissuksii tuolla mut eilen oli illasta kyllä sellane mylläkkä käynnissä että ihan hirvitti! Tuntu potku ekaa kertaa myös selässä ja siitä en kyllä liioin välittäny:'D

Neuvolalääkäri ultrasi tiistaina pikaisesti ja sanoi, että istukka näyttäisi taas olevan edessä, joten siksi liikkeitä ei vielä tunnu kamalasti.

19+2

Mulla jännästi tuntuu aina välillä, että ihan kuin joku yrittäisi tulla esim. kyljestä läpi. Tuntuu siis, että ihan kuin mahan sisällä joku kauheasti pönkäisi ulospäin milloin mistäkin kohtaa. Edellisestä raskaudesta muistan tälläiset tuntemukset paaljon myöhemmin. Silloin istukka oli edessä ja nyt takana.Potkuja ja myllerryksiä tuntuu myös välillä, mutya tuo pönkääminen jotenkin selvimmin tuntuu.. Onko kellään muulla samanlaisia tuntemuksia? RV 17+6 menossa.

Voi ihanaa! Viime yönä kun en saanut nukuttua tunsin potkun ylävatsalla ja sen jälkeen hipellystä alavatsan seudulla, nämä olivat ensimmäiset täysin selkeät ja voimakkaammat liikkeet :Heartpink tätä ennen on tuntunut kuplintaa ja mönkimistä ja hentoisempia tökkäsyjä.
Äidin kulta se sielä kasvaa ja vahvistuu:Heartpink
Rv18

Tuntuuko muilla toisina päivinä liikkeitä enemmän ku toisina? Täällä ei joinakin päivinä tunnu liikkeitä ollenkaan ja toisina päivinä on vähä aktiivisempaa. Muutenkin liikkeet tositosi hentosia. Välillä jo pistää huolettaa että onko kaikki hyvin :/ viikkoja nyt 16+2.

Sikurina, mulla ainakin samanlaista...toisinaan tuntuu enemmän hipaisuja/kutittelua ja toisinaan voi mennä päiväkin ettei mitään. :-/ mulla on onneksi toi doppleri, jolla voi kuunnella jos kovin käy huolettaa. Mutta uskoisin, että se on ihan normaalia vielä tässä vaiheessa ettei liikkeitä tunnu hirveän usein.. puolen välin tienoilla saattaa olla jo päivittäistä. ❤
Muoks. viikkoja mulla 17+1

Takaisin