Sikiön liikkeet..

Eilen kesken kiireisen työpäivän havahduin johonkin "muksahdukseen" vatsassa. En ole sellaista ennen tuntenut, joten tuli mieleen josko olisi ollut sikiön liikettä...! Viikkoja kuitenkin vasta 14+1, joten liekö mahdollista.

Mulla nyt 15+2 enkä tosiaan mitään liikkeisiin viittaavaakaan vielä tuntenut :D istukkakin kuulemma edessä ja vähän rasvakerrostakin niin en ees usko että vielä hetkeen tuntuu mut jospa vaikka jo kuukauden päästä!

Voiko sikiön liikkeet olla ääniä? Mulla tuntuu aina samassa kohtaa pientä poksuntaa. Toki se voi olla myös suoliääniä ;)

Oon melko varma että illalla tuntu liikkeitä kun kuulostelin.. :) mulla ilmeisesti istukka edessä vaimentamassa liikkeitä. Esikoisesta istukka oli takana ja liikkeet tuntu jo noin rv 14

Tunsin eilen ehkä jotain liikettä tai muljuntaa, kun nukutin kuopusta ja nojasin linkkuna. Varmaksi en uskalla sanoa, jotenkin vaikea uskoa, että näillä viikoilla (eilen siis 13+0) voi sellaisia liikkeitä tuntua... Mulla ei siis ole mitenkään liikkeille herkkä kohtu, kolmosestakin kävin joskus 36+ liikehälytyksessä sairaalalla, kun ei muka tuntunut liikkeitä, käyrälle kyllä tuli, mutta mä en niitä sitten tuntenut.

Kolmas lapsi ja liikkeitä tuntunut 2vkoa nyt rv15+5. Ensimmäisestä tuntui rv14 ja näkyi vastsanpäältä neukkutädille rv16, toisesta rv 13 ja näkyi vatsanpäältä rv 17. Alkuun liikkeet tuntui harvakseltaan, useimmiten kun itse rauhoittui istumaan tai makaamaan.
Neuvolassa sanoivat että jos ohuet vatsanpeitteet näkyy helpommin ja kohdun+ istukan paikka vaikuttaa myös..

Täällä kanssa muutaman kerran viikon sisään tuntunut pieniä muljahduksia.. En kyllä ihan sata varma ole, että ne liikkeitä ovat. Nyt rv 15+0. Ja tosiaan toinen raskaus. En löytänyt esikoisen odotusajan päiväkirjaa, niin en voinut hänen kohdaltaan viikkoja tarkistaa.

Jotenkin tosi vahva tunne välillä, et tiedän milloin tuo lapsi on hereillä ja touhuilee, jos oon itse liikkumatta. Myös tänään tuntunut pari tosi vahvan oloista liikettä ja toinen niin, et kuulin sen dopplerista ja samalla tunsin. Kuitenkin viikot vasta 13+0. Epäilyttää, et ehkä kuvittelen vaan :D

Takaisin