sikainfluenssarokote

Joo, suomessa kyllä kerätään tietoa ja on taitoa,
MUTTA suomalaiset lääketieteen "asiantuntijat" on niin..hmm.. mikähän olis loistava sana kuvaamaankaan, että kukaan ei myönnä virhettään jos semmoisen huomataan tapahtuneen.

Mutta enivei..

Mun mielipide nyt muutenkin näitä flunssia ja influenssia kohtaan on, että parempi ne on vaan sairastaa ja kärsiä, koska ainakin jos sairastaa influenssan niin se antaa vastustuskykyä pitkäksi aikaa,
ja mitä jos nyt kohta rokotetaan jo jokaista yskänpuuskaakin kohtaan (ettei kenenkään vaan tarvitse sairastaa) niin 50vuoden kuluttua ihmiset on niin täyteen pumpattu kaikenmaailman rokotteita että ilman niitä on jokaisella henki pois, näin kärjistettynä.

Sikalenssu perusterveelle ihmiselle ei ole sen vaarallisempi kuin influenssakaan, enkä näe mitään järkeä siinä, miksi suomessa rokotetaan myös raskaana olevat naiset kun muissa maissa se on jopa ehdottomasti kielletty raskaana olevilta naisilta.
 
Eli taidanpa nyt olla fiksu ja jättää tuon tutkimuksen lukematta, aine kun jo virtaa suonissain! :D
 
Mua vain ärsyttää nämä ylihuomionhakuiset artikkelit niin suuntaan kuin toiseen. Eli yhtä paljon nuo ylläolevan kaltaiset artikkelit, kuin sekin (mihin tuolla jossain artikkelissa viitattiin), että jenkit oli käskeneet raskaana olevia ottamaan sikainfluenssarokotuksen, koska 30 raskaana olevaa oli (siihen mennessä) kullut sikainfluenssaan tai sen jälkitauteihin. Eli ärsyttää, kun ihmiset pelotellaan tekemään päätöksiä.

Jokainen päättää tosiaan itse rokottaako itseään (millään rokotteella) tai lastaan. Eihän tosiaan (lasten)neuvolassa lapsille annettavat rokotteetkaan pakollisia ole. Itse olen antanut rokottaa oman lapseni nykyisen rokotusohjelman mukaisesti ja aion antaa rokottaa tämän tulevan lapsenikin. Esim. 2009 uutena rokotusohjelmaan on tullut rokote rotavirusta vastaan. Rota aiheuttaa vatsatautia, joka etenkin vauvoilla on usein niin rankka, että vaatii sairaalahoitoa. Kuolemanriski ei käsittääkseni kovin suuri ole (jos lainkaan?). Silti otimme tuon rokotteen ja aiomme ottaa seuraavallekin.


 
Juu kyllä mäkin annan lapsille laittaa noi mitkä yleisessä rokotus-ohjelmassa on olleet ikuisuudet ja siellä on oikeasti vakaviakin sairauksia joukossa.
Mutta ylimääräset jää laittamatta.
 
Mä en ainakaan ota mitään flunssarokotteita enään ikinä... pari kolme vuotta sitten otin ja tulin tosi kipeeksi ennen sitä ei ollut mitään ja olin ollut terve vuosia ilman minkäänlaisia flunssia ja sen jälkeen oon ollu jatkuvasti sairaana.. Nuo sika rokotteet ja kaikkee ihme touhuja joka tulee on vaan tapa taas rahastaa ihmisiä.. Pelotellaan ne eka piikitetään sitten ja annetaan lisä lääkkeitä ku piikinottaja sairastuu ja jotkut saanu vakaviakin ongelmia rokotteen oton jälkeen....
 
En määkään yleensä ole ottanut mitään influenssarokotteita enkä ole sairastanut vaikka mies on varuskunnassa töissä. Nyt vaan tuntui että en ole valmis ottamaan sitä riskiä että sairastun,  nyt on jo kasarmilla ekat tapaukset.

Yleisen rokotusohjelman (poliot, rokot sun muut) noudattaminen on musta yleinen kansalaisvelvollisuus, sillä sen avulla on saatu jopa hävitettyä sairauksia maailmasta kun on olemassa tarpeeksi suuri vaste populaatiossa. Ja musta on myös hyvä idea heikoimmille lykätä myös noita rokotteita millä (todennäköisesti) välttää rankat taudit, ja kun jälkitaudeistakaan ei aina tiedä.

Mut suurin ongelma minusta on media, joka levittää ja painottaa vääriä asioita ja täten just pelottelee paniikkiin ja se, että et saa mistään yksiselitteistä tietoa ja joutuu tekemään vajaalla päätöksiä. Musta tuntuu että raskaus on vaan siirtymistä paniikista toiseen... emoticon

Nyt ihme kyllä ei ole päällänsä mikään paniikki. Paitsi neljän tunnin päästä oleva tentti vähän jänskättää. :D
 
Sori, että jatkan samasta asiasta. Mut mä keksin vihdoin, mistä toi joissakin ollut 700% lisäys on saatu! Eli rokotuksista aiheutuneet keskenmenot (lukumäärä) oli lisääntyneet 700%:lla. Eivät tosin kertoneet kuinka paljon rokotusten määrä oli lisääntynyt. Enkä tiedä mistä voidaan todeta keskenmenon aiheutuneen juuri rokotteesta.

Jos ajatellaan tuota "uusinta" lisäystä rokotusohjelmaan, eli rotavirusrokotetta, niin sehän ei ole 'tappava tauti'. Mutta löysin jostain tiedon, että 50% pienistä lapsista(?) tarvitsisi sairaalahoitoa. Joten on kansantaloudellisesti kannattavaa rokottaa kaikki, kun sairaalahoito on kallista (+vanhemmat poissa palkkatöistä). Aiemmin tuo vissiin maksoi jotain 160 e, jos sen halusi, mut heinäkuusta -09 (tai siis tuon jälkeen syntyneet) sen on saanut rokotusohjelman mukana.

Sofi, tsemppiä tenttiin!
 
Kiitti! En tiedä miten meni mutta nyt alkoi joulu! :D

Tervettä joulua kaikille!
 
Piiitkän entrailun päätteeksi kävin eilen piikitettävänä. Tottakai jännittää ja pelottaa, sehän on selvä. Piikin ottaminen on kuitenkin raskaanaoleville suositeltavaa, ja jos influenssan sairastamalla saisin sikiölle tuhoa aikaiseksi, niin en kyllä sitäkään itselleni anteeksi antaisi. Olen siis tehnyt niin, kuten henk.koht järkeväksi koin nykytiedon valossa. Aika näyttää, kuin käy.
 

Kävin viime tiistaina neuvolassa ja otin samalla reissulla tämän uuden sikainfluenssapiikin jossa on mukana se kausirokote. Alunperin mulla ei ollut tarkoitus ottaa rokotetta, mutta neuvolatäti kovasti kannusti ottamaan piikin ja kehui sitä joten otin.Kipeeksi en ole (ainakaan vielä) tullut. Mietityttää että oliko rokotteesta kuitenkaan mitää hyötyä, mutta ehkäpä se neuvolatäti tietää mistä puhuu kun sitä niin kovaa suositteli..
 
Joo mut toi on se viimevuotinen - tämänvuotinen on kausi-influenssarokote mikä on eri asia, vaikka siinä onkin myös sika mukana.
 
En mä sitä siltikään ottaisi... ens vuona ihan vissiin on siittäkin jotain haitta juttuja.. Mut se tietenkin on kaikkien oma asia mitä ne tekee ottaako vai ei mut mä en uskalla...
 
Mä en ottanu tuota rokotetta, koska arvelen pärjääväni hyvin ilmankin. Asun vieläpä niin pienellä kylällä, et ei kauheesti pöpöt tuu tänne ja mun työssä oon tekemisissä eläinten kanssa ja harvoin tulee oltua niin lähellä toista ihmistä siellä, et olis edes pisaratartunnan vaaraa... tässä oon just sellasessa kohteessa töissä, missä perhe on mahataudissa, mut ei oo muhun tarttunu.
 
Minä otin tuon rokotteen (kausiflunssa) n. kk sitten. Ja ainakin vielä on kaksos pojilla masussa kaikki ok.

Suosittelen muillekkin.emoticon
 
Takaisin
Top