Siirtyikö laskettu aika ultrassa?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Heittikö laskettu aika ultrassa siitä mitä se oli alunperin? Jos heitti niin minkä verran ja siirrettiinkö neuvolassa laskettua aikaa?

Mulla paljastui ultrassa viikkoa nuoremmaksi. Laskettu aika siirtyi sitten sen mukaiseksi.
 
Mulla ollut kaikissa ultrissa 1-2 viikkoa suurempi, koska tarkka ovulaatio/ yhdynnät tiedossa laskettuaika muutettiin vain vastaamaan ovulaatio ajankohtaa ei sikiön koon mukaan.
 
Mulla siirty np-ultrassa 1 päivällä eteenpäin. Tämä oli han odotettua kun oma kierto on aina ollut epäsäännöllinen. Mielenkiinnolla odotan rakenneultraa että siirtyykö vielä.
 
Sikiö vastasi nt-ultrassa 5 päivää nuorempaa kuin 28 päivän kierron mukaan laskettuna. Laskettua päivää ei kuitenkaan vaihdettu.
 
Mulla vaihdettiin laskettua aikaa eteenpäin 4 päivällä, sillä sikiö vastasi aina 4-6 päivää pienempää. Johtunee siitä että mulla on ovulaatio kp 18-20 ja kierrot 33 päivää pitkiä ja kierto missä tyttö tuli, pupuiltiin vain kerran kp18. :)
 
Minulla on olleet vauvat ultrissa kaksi päivää pienempiä yleensä. Ovulaatio on melko myöhään ja kierto on lyhyt = lyhyt luteaalivaihe. Laskettua aikaa ei ole sirretty.
 
Esikoisesta siirrettiin kahdella viikolla, kahdesta seuraavasta ei siirretty. Mainittiin kyllä, että alle viikon heittoja ei oteta huomioon.
 
Ei ole kertaakaan siirretty, vaikka sikiöt on olleet 3-6 päivää pienempiä. Silloin kun on ollut heittoa 3 päivää, on sanottu ettei alle neljän päivän heiton takia siirretä, ja silloin kun heittoa oli 6päivää, niin sanottiin ettei alle viikon heitosta siirretä :rolleyes: kahdessa vikassa raskaudessa olenkin sitten itse laskenut oikeat viikot ja ilmoittanut neuvolaan väärän kuukautisten alkamispäivän, että saan la:n oikein. Viime raskaudessakin ovis oli vasta kp 22 tjsp., kun neuvola laskee sen päivälle 14 ja ultrassa vastasi juuri tasan mun ilmoittamia viikkoja, sama tässä nykyisessä raskaudessa, menkkojen mukaan nyt olisi 39+0, mutta todelliset viikot on 37+6.
 
Siirrettiin 8.4 -» 13.4. Mulla pitkä kierto, niin osasin sanoa, että laskettu on laitettu liian varhaiseksi. Syntyikin sitten kymmenen päivää yli alkuperäisen lasketun.
 
Ei siirretty, taisi jossain ultrassa olla 1 päivä eroa, joten pysyi samana. Toki asiaa helpotti sekin, että tiedettiin PAS-päivä ja alkion ikä, niin oli varmaan helpompi laskea se huomioon ottaen.
 
Lasketuksi ajaksi arvioitiin ensin 30.7. Sitten ultrassa vähennettiin kaksi päivää (28.7) mutta päätettiinkin loppujen lopuksi kuitenkin pysyä siinä 30.7 :woot:
 
Heittihän se melkein kuukaudella, alkuperäinen laskettu aika oli menkkojen mukaan 19.11 ja siirrettiin 13.12. :grin
 
Np ultra oli tänään. :thumleft Mittojen mukaan voisi olla päivää aikaisemmin, mutta aikaa ei muutettu. Vaikka kävin varhaisultrassa niin kylläpä osas kuitenkin jännittää. Illasta nukutti, mutta 04 jälkeen alkoi pyöriminen ja ei enää unta.
 
Esikoisen la.pysy samana mitä nla antoi, kuopuksesta siirtyi 1 vai 2pvllä eteenpäin nt-ultrassa.
 
Varhaisultrassa la aikastu 7vrk. Nt-ultrassa se aikastu 4vrk lisää :wideyed: joskin tuo viimesin la vaan mietityttää että pitäneekö paikkansa, että onko tyyppi vaan tooosi pitkä ikäsekseen kun tarkoittaisi sitä että ovis olis ollu 5pvää menkoista o_O
Ennemmin se varhaisultran mukainen la pitää paikkansa kaiken seksin ja ovisoireiden mukaan :grin menkat ollu säännölliset ja luteaali pitkä.
 
Meillä oli ensin varhaisultrassa päivän jäljessä, NT-ultrassa päivän edellä, ja rakenneultrassa muutaman päivän jäljessä painoarvion perusteella ja pään perusteella päivän jäljessä. Eli niin vähissä heitoissa liikutaan ettei ole muutettu laskettua :)
 
Takaisin
Top