Shoppailut

Tässä kun mies vaihtunut välissä, niin tuli hävitettyä kaikki vauvakamat, koska eihän mun pitänyt lisääntyä kun yhden miehen kanssa, jepjep! :wacky: Kantoliina meille on jäänyt pyörimään, että sitä ei tarvitse nyt ostaa :rabbit

Vaunuiksi meille tulee emmaljungan city crossit, käytettynä meinattiin ostaa heti kun hyvät ja edulliset osuu kohdalle.

Pinnasänky saattaa jäädä tälläkin kertaa turhakkeeksi, mutta se saatiin takaisin kun ollut kavereilla kierrossa.

Turvakaukalo ostettiin käytettynä kun edullisesti saatiin, oli siinäkin miettiminen, että mikä kaukalo saadaan telakan kanssa vaan lantiovyöllä kiinni vaniin... Sama ongelma oli kyllä isompienkin istuimien kanssa, mutta ne sai onneks köytettyä istuiminen kiinnitysliinoilla penkkirivin runkoon kiinni. Helevetin jenkit! :biggrin

Vaatteet pitää kaikki tietysti ostaa, kirppareita meinasin kierrellä ja vähitellen hankkia kaiken, niin ei tule kerralla niin iso potti. Ja onhan se ihana hypistellä niitä pikkuisia vaatteita :Heartred

Mitähän muuta... Varmaan rintapumppu ostettava, ne kivikovat jalkapallot maidon noustua olisi saatava jollain vähän tyhjemmiksi, kun olisi vauva ainakin aluksi hätää kärsimässä jos joutuis vaan itekseen tyhjentämisen hoitamaan... Sais tällä kertaa tuo imetys onnistua, ois se vaan niin paljon helpompaa kun se pullohelvetti...

Noista vaatemääristä tuli mieleen että itellä oli esikoisella n.10-15kpl kutaki vaatetta. Tämä määrä oli meille sopiva. En tykkää pestä vajaita koneellisia (huomioikaa muuten vähä värejä sit jos ootte tarkkoja pyykkäreitä! Siis että lajittelut on koneellisen kokosia :D Mulla oli esikoisen aikaan esim vaaleet pyykit ja kirkkaat (ts. punaset :D ) pyykit. Nyt kun on tyttö ja poika niin on lasten pyykissä ollut vaaleet, kirkkaat ja tummat..)

Meillä tosiaan paksumman pyykin kuivaaminen saattaa talvella kestää jopa kolme päivää niin oli oltava paljon vaatteita.

Ja harsoja oli n.20kpl, kaikki valkosia joista tuli näppärästi aina yks koneellinen jonka sai pestä kuumassa pesussa :) (Ruskovillan harsot on muuten parhaita! kestää ahkeraa pesua ja monta käyttäjää! Nyt jopa kolmannelle jää ruskovillan harsoja hyvässä kunnossa käyttöön!)

Aaaa niin täysin unohtui kommentoida tuohon vaatemäärään! 10-15kpl aina yhtä vaatetta riitti kovasti puklaavalle vauvallekin, pesukone pyöri päivittäin, koska meillä myös kestovaipat käytössä. Pukluharsoja tais olla joku melkeen 20kpl. Pyykit meillä pestään (edelleen) kaikki samassa ja 60 asteen ohjelmalla, laiska kun olen ja iho hiton tarkka pesuainejäämistä, vaikka on käytössä nestemäinen, zeoliititon ja hajusteeton pesuaine vaan puolikkaalla annostuksella..

Meidän esikoinen on noin 2v2kk pikkuisen syntyessä. Riippuu varmasti lapsesta, mutta millaisia kokemuksia teillä on arvon mammat, pärjääkö yhden lapsen vaunuilla + seisomalaudalla? Tai tietty isompi voi istua rattaissa ja pienempi olla kantoliinassa tai -repussa. Mutta jos talvella sattuu olemaan lumista ja liukasta, en ehkä uskalla kantaa pientä, ja toisaalta kulkeeko seisomalauta sohjossa?

Ai niin, pyykinpesusta. Meilläkin pestiin pikkuvauva-aikana pyykkiä joka päivä, koska kestovaippoja oli sen verran vähän, etteivät muuten olisi riittäneet. Ja meilläkin kaikki vauvan kamat pestiin väristä ja matskusta riippumatta 60 asteessa samassa koneessa.

Arviolta 60 kpl vaippoja maksaa kai joku 13€ (?) ja jos sanotaan, että vaippa vaihdetaan 6 kertaa päivässä, niin kuukausihinnaks tulee noin 40€. Varmaan vaippoja oikeasti menee enemmän, että ehkä 40-50€/kk.

Ykäriina meillä ekan ja toka välillä ikäeroa just 2v2kk ja ei kyllä oltais pärjätty ilman tuplia. Minä kyllä lenkkeilen lähes päivittäin, että sikäli tuplat oli ehdottomat, mutta kyllä varmaan muuten oltais pärjätty kantoliinalla/seisomalaudalla. Tuohon en kyllä osaa mitään sanoa, että miten seisomalauta kulkee sohjossa tai huonommassa maastossa... Meillä lisäksi polkupyörään peräkärry, joka toimii myös juoksurattaina, edelleen käytössä, vaikka muksut jo 4 ja 6 :happy:

Kiitos tiedosta Warheart! Täytyy varmaan odotella syksyyn ja katsoa kuinka reipas kävelijä esikoisesta kehkeytyy. Ja veikkaan että me hengaillaan pääasiassa pihassa ja lähipuistossa, mutta pitäähän sitä välillä pidemmällekin päästä. Meillä on kyllä matkarattaat tavallisten lisäksi, eli jos koko perhe on liikenteessä, voi ottaa kahdet rattaat. Mutta arkisin sitä on nimenomaan liikkeellä yksin kahden lapsen kanssa sitten. Myös muiden kokemukset tervetulleita!

Jes, eilinen kirppirkierros tuotti tulosta ja nyt on parit sopivat housut! Ei enää kiristäviä vyötäröitä eikä polvien tienoilla roikkuvia lökäpökiä! Kaveri lupasi kassillisen kestovaippoja, joten tämähän alkaa sujua.

Esikoisen vauvanvaatteet (poikaväriä tosin) on jemmassa ja siskolta saa ainakin toppahaalarit talvelle.

Pinnasänky hankitaan käytettynä, samoin turvakaukalo, Sitteri ja vaunut.

Uutena yritän ostaa vähänlaisesti mitään niin säästyy rahaa.

Esikoiselle ostettiin uutena vaan turvakaukalo, muut tarpeet silloinkin käytettynä. Tuttipullon ym tietysti uutena.

Vielä en ole ostanut mitään... Muutaman söpön pienen vaatteen kirpparilta ja Me&i haalarin uutena. :)

Meinaatteko ottaa äitiyspakkauksen? Ei ollut kauheen kivannäkösiä vaatteita, mutta haluan sen laatikon ja ne muut tarpeelliset tavarat :D talvivaatteet ei ainakaan ensi talvena ole sopivia... Puolesta ja vastaan keskustelua nyt! :D

Mä otan ehdottomasti äitiyspakkauksen!! ❤️ :) Esikoinen tulossa ja mun mielestä siellä oli niiiiin kivoja vaatteita! Ai että! Pöllökuosi varsinkin on niin mun lemppari :)

Ehottomasti otetaan äitiyspakkaus koska meillä esikoinen kyseessä :) ei olla ees mietitty semmosta vaihtoehtoa että jätettäis ottamatta :)

Me ei oteta pakkausta nyt, mutta esikoisesta otettiin. Melkein kaikki tavarat tuli käyttöönkin. Tämänvuotisen talvihaalarinhan saa makuupussiksi, joten ei haittaa vaikka se on vähän iso. Ja me käytettiin lokakuussa syntyneellä talvikamppeita melkein heti vaikka olivatkin liian suuria :).

Vaatteiden määrästä. Itse en kamalasti ostelis 50cm (asia erikseen jos tosi pieni vauva) ja 56cm en hamstrailis hirveesti varsinkin jos vauva on yli 50cm pitkä jo syntyessään. Meillä on vauvat olleet syntyessään 52cm ja 50cm. Vajaassa kolmessa viikossa oli esikoisella tullut noin 2cm lisää pituutta eli tosi nopsasti jäi pienimmät vaatteet pieniksi. Oon itse ostellut alkuunkin 62cm, koska ei ne ole pitkään reiluja. Lisäksi kannattaa kiinnittää huomiota merkkeihin, kun esim. Tuttaan verrattuna monet vaatteet on huomattavasti pienempiä. Jotkut merkit vastaavat jo valmiiksi kokoa pienempää.

Äitiyspakkausta tuskin otetaan. Esikoisen pakkauksesta vielä joitakin tavaroita/vaatteita jäljellä :)

Meillä 50cm vauva hukku 50cm vaatteisiin. Ja tykkäsin kyllä pukea enemmin oikeen kokosiin vaatteisiin ku yli suuriin. Ei niitä toki kauheeta määrää tartte kun sen viikon kaks menee mutta saa niitä vaihdella päivän aikana ku tulee pisu ohi tai puklu päälle.. 62cm ollu meillä hyvä vasta reilu 1kk ikäsellä

Haluan sanoa vielä, että vauvat on niin erikokoisia syntyessään pituudeltaan ja painoltaan, että minusta on hankala sanoa tarkkaa vaate määrää :)

Takaisin