Shoppailut

joulutonttu151215

Jostain jotain jo tietävä
Hei kerrotaanko täällä mitä tulee hankittua vauvalle / mitä suunnitelmissa? Ja koska uskallatte mitäkin ostaa?

Meillä aloitetaan siitä, että kirpparilta lähtee mukaan pieniä edullisia vaatteita. Pakko tunnustaa, että muutaman olen jo ostanut ennen plussausta Meillä ei isommilta lapsilta ole mitään juuri säästössä eli paaaaljon pitää hankkia! Vielä en jaksa alkaa perehtymään vaunuihin, kaukaloihin yms. Ehkä joskus rakenneultran jälkeen sitten on niiden aika.

Mä alotan kirppistelyn kesällä ja haalin vaatteita pikkuhiljaa. Isommat hankinnat sitten syksyllä. Kaikki joutuu ostaa kun olen laittanut jo kaikki vauvatavarat kiertoon ajat sitten.

Iso rahanmeno on täälläkin tiedossa kun vaan muutamia vaatteita on säästössä! Voi, miten maltat odottaa kesään saakka :D Mulla on pakko tehdä tätä asiaa todellisemmaksi pikku hiljaa pieniä vaatteita hankkimalla :)

Varmaa loppukesästä... Ehkä.vaatteita tms pientä. Ei oo juurikaan mitään jäänyt noilta edellisiltä.

No en mä millään malttaskaa mut koitan vältellä kaikkia mahollisia paikkoja jossa voi olla vauvavaatteita :D

Mä oon niin höntti että kävin jo heti plussauksen jälkeen ostaas -50% alennuksesta yhden pienen bodyn ja potkuhousut. Halusin jotenkin konkretisoida itelleni sen, että meille on vauva tulossa :) Äitiyspakkausta ihailen joka päivä Kelan sivuilta, että kun osaakin olla ihania vaatteita siinä. Aika isoja kokoja vaan näyttää olevan, vastasyntyneelle täytyy ostaa sit vaatteita enemmän. Mut toistaiseksi maltan nyt mieleni.

Ihanaa Cypress, että sinäkin teet asiaa todellisemmaksi pienillä hankinnoilla :):)

katselin juuri eilen illalla ekaa kertaa äpakkausta ja mietin, että pitäisikö kuitenkin ottaa rahana... Joulukuun vauvalle haalarit, villapuku on ainakin liian suuria ja seuraavana talvena jo liian pieniä! Ainoa, että haluaisin sen äippälaatikon kun tykkäisin tehdä siitä pesäkolon vauvalle aluksi :)

Mun pitäisi mennä kiertelemään kirppiksiltä mökkivaatteita esikoiselle, enkä kyllä millään usko pystyväni vastustamaan jos tulee ihania pieniä vaatteita vastaan. Pienimpiä kokoja on muutenkin liian vähän. Ajattelin ottaa kaiken ilon irti tästä raskaudesta, koska seuraavaa tuskin tulee kunhan kaikki menee nyt hyvin.Olin viimeksi niin kauhean varovainen ostamaan mitään ennen puoltaväliä raskautta.

Enpä muuten tullutkaan ajatelleeksi, että nyt ä-pakkauksen talvivaatteet jäävät turhiksi. Vähän harmi kun haalari on niin nätti (muistaakseni).

Onko muuten kukaan miettinyt jo äitiysvaatteita? Mun piti ostaa uudet farkut, mutten ehkä nyt viitsikään ja äitiysfarkkujen ostaminen saatika käyttäminen olisi vielä liioittelua. Jotkuthan menee ainakin puoleen väliin ihan perus vaatteilla, mutta mulla tuskin onnistuu.

Mulla ainakin normaali farkut kiristävät aika tavalla. Näytän siltä, kun oisin puolessä välissä raskaana :D Mulla muutenkin ammatti, jossa tulee paljon liikuttua ja täytyy olla omat siistit housut jalassa. Oli pakko tilata uusia housuja, vanhat alko ahdistamaan niin paljon.

Onko muuten kukaan miettinyt jo äitiysvaatteita? Mun piti ostaa uudet farkut, mutten ehkä nyt viitsikään ja äitiysfarkkujen ostaminen saatika käyttäminen olisi vielä liioittelua. Jotkuthan menee ainakin puoleen väliin ihan perus vaatteilla, mutta mulla tuskin onnistuu.
Mä varmaan joudun ostamaan äitiyshousuja mitkä sopii hyvin liikkuvassa työssä. Ja oon kattellu yksiä kivoja äitiysfarkkuja netistä. Mietin vielä ja tilaan jos tuntuu että ne haluan. :)

Vielä ei omat ahdista, mutta luulen että kuusi viikkoa eteenpäin niin alkaa jo ahdistaa :) Onneksi nykyään on kivoja äippävaatteita kohtuu hinnalla! Kesällä on myös kahdet isot juhlat niin jonkun nätin mekonkin tarvii.

Vatukka, minä myös aijon ottaa ilon irti ja uskaltaa nauttia tästä koko raskausajasta! Tämä voi jäädä viimeiseksi :) Ja jos nyt huonosti käy niin eipä ne pienet ostokset hukkaan mene, yritys ei lopu ennen kuin nyytti on sylissä <3

Kirppikseltä löytyi tänään kolmet pikkuiset haalarit (kahdet beiget ja yhdet punaiset), joita ei vain voinut jättää sinne. Lapsella on syntyessään varmaan kaappi täynnä vaatteita, kun aloitan jo tässä vaiheessa... : D

Munkin pitää tunnustaa et oon käyny jo kirpparilta ostamassa vähän vaatteita juuri sen takia niinkun jonku täällä jo sanokin et tää vauva konkretisoituu itselle paremmin! Se on vaan niin hassua hipelöidä vauvanvaatteita ja väkisin vilkuilee olan yli ettei vaan ketään tuttu nää :D haha! Lisäks mun äiti on ostanu jo jotain vaatteita, hänelle ensimmäinen lapsenlapsi tulossa niin on heti aivan sekaisin onnesta :) eikä mua haittaa yhtään! Me tarvitaan kuitenkin aivan kaikki kun esikoinen on, niin hyvä alottaa ajoissa ja pikkuhiljaa niin se rahanmenokaan ei tunnnu niin suurelta kun vähitellen ostaa eikä könttäsummana kaikkea :)

Meillä on esikoiselta jäljellä kaikki niin tuskin tarvitaan mitään kummempaa :) LIsäksi ollaan melko varmoja että poika tulee joten vaatteetkin on valmiita :P Tämä syntyy joulukuussa ja esikoinen synty helmikuussa eli saman vuodenajan vaatteetkin menee juuri oikeeseen aikaan.

Onko kokemuksia Brio Happy yhdistelmistä kovalla kantokopalla?? Ystävä myisi vm 2013, joita käytetty alle 15 kertaa eli kuin uudet. Joka tapauksessa ostetaan käytetyt vaunut niin mietin oliskohan nuo hyvät?

Mulla oli kirpparilla niin kiire, että jäi vauvan vaatteet hipelöimättä. Sen verran katsoin, että järkytyin kuinka paljon ihmiset pyytää äitiyspakkauksesta saamistaan vaatteista, esim 5e selvästi käytetystä bodysta. Onhan ne ihan laadukkaita vaatteita mutta silti. :woot:

Takaisin