Eikä mitä touhua! Kyllähän pitäisi olla niin, että näillä terveydenhoitajakäynneillä raskauden seurannan osalta olisi merkitystä ja jos poikkeaa liikaa keskiarvosta (vaikka siis noiden käyrien osalta) niin se nimenomaan olisi syy selvittää tarkemmin. Eihän sitä nyt ihan vaan omaksi iloksi siellä käydä niitä harvoja kertoja vaan tarkoituksella! Enpä osannut kuvitella, että voisi olla noin omituista toimintaa. Toivon nyt ainakin, että täällä pk-seudulla kun meidän neuvolassa ei sitä ultralaitettakaan ole, niin arvioon pääsee automaatilla jos tarvetta on.
Tosin koska näitä käyntikertoja on niin vähän, niin ollessani kk sitten solerirasituksessa juttelin siellä kolmosta odottavan äidin kanssa, joka hörppi samat litkut raskausviikolla 39. Hänellä maha oli ollut iso näillä ainoalla kolmella mittauskerralla (rv 30, 36 ja 39) ja siksi oli saanut -vasta vikalla kerralla siis- äitipolille ajan seuraavalla päivälle, jossa oli tarkistettu että joo, taitaa olla iso lapsi, käynnistetään ylihuomenna, koska sun pitää hoitaa rasitus pois alta vielä varmuudeksi ennen käynnistystä.
Siksi mä kyllä haluaisin jo tämän kakkosmittauksen jälkeen tsekkiin, jos mittaus sille antaa aihetta. Vaikka tähän asti baby on ultrissa tulkittu hyvinkin keskikokoiseksi kasvultaan ja nuppi alaspäin pötköttäväksi.
Mut mulla tää mahan koko hieman korpeaa, koska miettikää - jopa oma raskaustakki, joka on mallia teltta ja ihan liian iso hartioista, on ratkennut sivusaumoistaan, kun siinä ei ole lainkaan mun mahan kokoista liikkumisvaraa tai istumisvaraa!