Seulontakuulumiset

Olive

Tietävä tietäjä
Tammikuiset 2023
Helmikuiset 2023
Tänne voitaisiin kertoa seulontakuulumisia ja listata seulontapäiviä :)

En tiedä onko se verikokeen päivä niin mainitsemisen arvoinen, tulokset voi toki kertoa tänne. Kopioikaa alla oleva lista ja lisätkää omat päivänne

NT-ultrapäivät:
21.7 Olive
 
Mekin varattiin jo, vaikka aika on vasta elokuussa. Mies on niin työreissuissa kiinni, ettei pääse mukaan kuin tuona yhtenä päivänä 😄

NT-ultrapäivät:
21.7 Olive
5.8. HennaJ
 
Nt-ultra varattu tänään, kuten myös verikoeaika. 😊 Just ehtii kesäloma loppua ennen tuota aikaa, mutta saa ainakin työviikon keskelle jotain jännättävää...

NT-ultrapäivät:
21.7 Olive
3.8. valkyrie
5.8. HennaJ
 
Verikokeissa kävin tänään, ja ajattelin että pidätän passaa sen 4 tuntia aamulla jo, muttei pystynyt. Pakko sitten aamuyöstä se ottaa 😁


NT-ultrapäivät:
21.7 Olive
3.8. valkyrie
5.8. HennaJ
10.8 Tanita
 
NT-ultrapäivät:
21.7 Olive
1.8. Fuksia
3.8. valkyrie, Iltatäht1
5.8. HennaJ
10.8 Tanita
 
Unohtui tänne ihan päivittää seulonnan tulokset! Sekä Down että trisomia18 riski 1:100000, eli hyvin pieni eikä jatkotutkimuksiin tarvetta ☺️ Niskaturvotus oli 0,8mm
 
NT-ultrapäivät:
21.7 Olive
1.8. Fuksia
3.8. valkyrie, Iltatäht1
5.8. HennaJ
10.8 Tanita, Helpsuli
 
NT-ultrapäivät:
21.7 Olive
1.8. Fuksia
2.8 summerlemon
3.8. valkyrie, Iltatäht1
5.8. HennaJ
10.8 Tanita, Helpsuli
 
NT-ultrapäivät:
21.7 Olive
1.8. Fuksia
2.8 summerlemon
3.8. valkyrie, Iltatäht1
5.8. HennaJ
10.8 Tanita, Helpsuli
12.8. Misa
 
NT-ultrapäivät:
21.7 Olive
1.8. Fuksia
2.8 summerlemon
3.8. valkyrie, Iltatäht1
5.8. HennaJ
10.8 Tanita, Helpsuli
11.8. Hamalisko
12.8. Misa
 
Unohtui tänne ihan päivittää seulonnan tulokset! Sekä Down että trisomia18 riski 1:100000, eli hyvin pieni eikä jatkotutkimuksiin tarvetta ☺️ Niskaturvotus oli 0,8mm
Oi että! Ihania uutisia!
Olipas mukavaa ne täältä huomata!
Kuinkas pieni liikkui vai oltiinkohan teillä päikkäreillä... Toivottavasti sait kuvia mukaasi;
Ainakin minulle ultrahetket ovat kuin osin aikaansa pysähtyneinä ja se näkymä ruudulla on kuin irrallaan minusta.
 
Unohtui tänne ihan päivittää seulonnan tulokset! Sekä Down että trisomia18 riski 1:100000, eli hyvin pieni eikä jatkotutkimuksiin tarvetta ☺️ Niskaturvotus oli 0,8mm
Kuinkas nopeasti sait tulokset? Entäs kysyttiinkö sulta haluatko tietää sukupuolen? Tuosta verikokeestahan näkyisi 🤔
 
Oi että! Ihania uutisia!
Olipas mukavaa ne täältä huomata!
Kuinkas pieni liikkui vai oltiinkohan teillä päikkäreillä... Toivottavasti sait kuvia mukaasi;
Ainakin minulle ultrahetket ovat kuin osin aikaansa pysähtyneinä ja se näkymä ruudulla on kuin irrallaan minusta.

Oli oikein liikkuvainen ja eloisa, oli aamusta ja olin syönyt (vinkki: syöminen ennen saattaa auttaa herättämään vauvan). Kuvia saatiin kahdeksan mukaan.

Kuinkas nopeasti sait tulokset? Entäs kysyttiinkö sulta haluatko tietää sukupuolen? Tuosta verikokeestahan näkyisi 🤔

Samana päivänä tuli omapostiin kirje (kannattaa hommata se jos ei nyt ole), OmaKantaan seuraavana aamuna. Ei kai normiseulonnan verikokeesta sukupuoli näy? Niptillähän se vaan selviää eikä se kuulu normiseuloihin.
 
Oli oikein liikkuvainen ja eloisa, oli aamusta ja olin syönyt (vinkki: syöminen ennen saattaa auttaa herättämään vauvan). Kuvia saatiin kahdeksan mukaan.



Samana päivänä tuli omapostiin kirje (kannattaa hommata se jos ei nyt ole), OmaKantaan seuraavana aamuna. Ei kai normiseulonnan verikokeesta sukupuoli näy? Niptillähän se vaan selviää eikä se kuulu normiseuloihin.
Aa joo sitähän mä tarkoitin, mulla se, ku täytän joulukuussa 40..
 
Aa joo sitähän mä tarkoitin, mulla se, ku täytän joulukuussa 40..
Joo, on kyllä kiva kun jotkut saavat senkin kunnallisesti jos tarve. Kyllä me sitä harkittiin että olisi käynyt yksityisellä, mutta ei sitten raaskittu. Toki se yhdistelmäseulonta on ”vaan” 85% tarkka. Varmaan vielä joskus NIPT on se mitä kaikille tarjotaan kunnallisesti, kunhan saavat sitä tehokkaammaksi ja näin helpommin kustannettavaksi.
 
Tänään varattu Nipt-testi Tallinnaan, kun siellä puolet halvempi. Sanoivat että maanantaina verikoe ja vastaus tulee pe! Ihanaa ettei kauaa tartte sitä jännittää.

Meillä taustalla chromosomideleetio yhdellä lapsella. Jos meille tarjotaan sitä Suomessa (sike tekee asiasta päätöksen lääkäreiden kanssa kun saavat pojalta suostumuksen hänen terveystietoihin (on aikuinen)) niin sit perutaan tuo yksityinen. Varmaan halutaan myös sukupuoli tietää jos on mahdollista 😊

NT-ultrapäivät:
21.7 Olive
1.8. Fuksia
2.8 summerlemon
3.8. valkyrie, Iltatäht1
5.8. HennaJ
10.8 Tanita, Helpsuli
11.8. Hamalisko
12.8. Misa

NIPT
22.8 Finjojo
 
Tänään varattu Nipt-testi Tallinnaan, kun siellä puolet halvempi. Sanoivat että maanantaina verikoe ja vastaus tulee pe! Ihanaa ettei kauaa tartte sitä jännittää.

Meillä taustalla chromosomideleetio yhdellä lapsella. Jos meille tarjotaan sitä Suomessa (sike tekee asiasta päätöksen lääkäreiden kanssa kun saavat pojalta suostumuksen hänen terveystietoihin (on aikuinen)) niin sit perutaan tuo yksityinen. Varmaan halutaan myös sukupuoli tietää jos on mahdollista 😊

NT-ultrapäivät:
21.7 Olive
1.8. Fuksia
2.8 summerlemon
3.8. valkyrie, Iltatäht1
5.8. HennaJ
10.8 Tanita, Helpsuli
11.8. Hamalisko
12.8. Misa

NIPT
22.8 Finjojo

Kuinka laaja tuo Tallinnassa tehtävä on?
 
Meillä oli NT-ultra eilen ja nyt vasta uskon ja luotan olevani raskaana. Siksi liityin tännekin vasta tänään. Taustalla keskenmeno ja pelotti kauheasti, ettei ultrassa löydy elävää tyyppiä, mutta siellä sätki pieni terveenoloinen otus ❤

NT-ultrapäivät:
21.7 Olive
29.7. Tiiiu
1.8. Fuksia
2.8 summerlemon
3.8. valkyrie, Iltatäht1
5.8. HennaJ
10.8 Tanita, Helpsuli
11.8. Hamalisko
12.8. Misa

NIPT
22.8 Finjojo
 
Takaisin
Top