Selkäkipu

Mulle sano tohtori panacodista että varovasti sen kans jos jatkuvasti syö aiheuttaa lapselle riippuvuutta :/ otin yhtenä päivänä ja sen jälkeen en oo koskenu :D mut olinkin sit jo sairaalassa ja ne hoiti lääkityksen... litalginia lihakseen

Mulla on selkäkipuja aina välillä, kun huono ryhtikin saanut helpommin menemään oikkuilevaks. Varsinkin aamulla mulla saattaa olla kipeänä selkä, tai sitten jalka. :o

Mä jäin jo viikko sitten sairaslomalle hoitoalalta selän takia ja ensin oli järjettömän vaikeaa edes mennä lääkärille kun tuntu että pitävät lintsarina(oon pöhkö)!! mutta selkä ei enää kestä vanhusten hoitoa ja se vain hyväksyttävä....nyt siis laskettuun vielä rapiat 3kk että aikaa on vaikka kuinka paljon!! Kävelyille vie joka päivä mun reipas eskarilainen ja ne eivät selkää vielä rasita...LONKAT huutaa hooasiannaa joka ikinen aamu!:bookworm:

Lääkkeettömyyteen oon pyrkinyt ja kieltäytynyt antibiootti ja kipulääkekuureista täysin ja nytkin korva tulehtunut mutta en vain aio antibiootteihin kajota!

Mulle sano tohtori panacodista että varovasti sen kans jos jatkuvasti syö aiheuttaa lapselle riippuvuutta :/ otin yhtenä päivänä ja sen jälkeen en oo koskenu :D mut olinkin sit jo sairaalassa ja ne hoiti lääkityksen... litalginia lihakseen
Litalgini on vatsa kipuihin tarkoitettu lääke. Panacod ainoampanadolin lisäksi mikämon turvallinen raskauden aikana. Aiheuttaa se panacod myös aikuiselle riippuvuutta jos sitä, syö kuin karkkia. Itse olen hoitoalan ihmisenä suhteellisen lääkekielteinen, mutta jos tuskat kovat jollakin tavalla niitä on helpotetava. Mulle sanoin Jorvin äitiyspolinnlääköri lapsen hyvin vointi lähtee siitä kun lapsi voi hyvin. Kunnon lääkehoidon lisäksi hieronta auttaa kun siellä käy viikottain.

Panacodissakin oleva kodeiini (muuttuu morfiiniksi elimistössä) on kyllä arveluttava sikiölle eikä sitä enää niin suositakaan.. Olen kyllä itse pari niitä ottanut kauheimpaan päänsärkyyn.
Litalgin relaksoi muutakin kuin vatsaa, varsinkin lihaksessa kipulääkkeenä, mutta sitä ei kyllä raskausaikana suositella

Mullakin ollut litalginia ennen raskautta vaikeisiin refluksikipukohtauksiin ja migreeniinkin saanut sillä kuriin, jos oon ajoissa ottanut, mutta sanottiin ettei sitä saa raskaana ottaa. Lihasrelaksantteja ja alkoholia oon kaivannut välillä, kun selkä oikeen huutaa hoosiannaa. Panacodia ottanut nyt raskauden aikana pari kertaa, mutta molemmilla kerroilla oksentanut sen heti pois. Ei normaalistikaan oikein sovi mun mahalle. Tarkoitus ois selvitä ilman ylimääräsiä lääkkeitä, mutta tiedän millaseks tää selkä voi mennä. Nyt tosiaan mietin kiropraktikkoa, kun selkänikamat alkaa taas olla entistäkin vääremmässä asennossa. Kaipa hyvä kiropraktikko tietä, mikä on soveliasta hoitoa raskaana olevalle.

Kun kävin yksityisellä tossa sunnuntaina kovien selkäkipujen kanssa, niin sanoi että äippäpolin kautta kiireesti orttopedille, kun kerta aika kahden viikon kuluttua sinne niin mahdollisuus saada suoraan ortopedin konsultaatio samana päivänä, samasta talosta. Synnytyksen jälkeen neurologille ja magneettiin.

Tiedän että kofeiini muuttuu morfiiniksi kehossa, mutta se on kumminkin huomattu jonkinlainen hoitovaste lääkkeellä. En todellakaan syö lääkkeitä kuin karkkia.

Joudun varmaan sektioon, selän oireiden takia kun synnytys lähenee

Tiedän että kofeiini muuttuu morfiiniksi kehossa, mutta se on kumminkin huomattu jonkinlainen hoitovaste lääkkeellä.
lähinnä tuohon turvallisuuteen vastasinkin, morkku tuskin sikiölle on turvallinen (vaikkei kehityshäiriöitä aiheutakaan) toisin kuin se paracetamoli. Kuten sanoin, olen itsekin pari panacodia ottanut kun oli 1/3 päänsärkyä

Hei, olen elokuisten puolelta; olen käynyt ennen raskautta ja raskauden aikana kiropraktikolla, mulla menee kroonisesti si-nivel paikoiltaan ja kipeyttää näin ollen koko selän. Sitä aika-ajoin oijotaan ja ainoa lääkkeetön tapa kipuilun lopettamiseen. Turvallista on mutta kallista. Kannattaa valita myös joku lisensiaatti - ei jäsenkorjaajaa (huom,koulutus, vakuutukset ym). Itse helsinkiläisenä käytän Finnkiroa itiksessä. Myös raskaus vaivoihin on auttanut; kipeät lonkat ja käsien puutuminen helpottanut.

Panacodista sain ohjeen lopettaa se tyyliin viikolla 36, varsinkin jos on käytössä "peruslääkkeenä", et sit vauvalla ei oo syntyessään siihen sitä riippuvuutta. Ite siis otan migreenikohtauksiin, jotka nyt on (kopkop) pysyneet hetken poissa...

Frosty, kiitti vastauksesta. Mullakin menee si-nivel aina paikoiltaan. Lisäks lantio ja selkäranka väärässä asennossa. Kukaan ei oikein osaa päättää onko mun toinen jalka lyhyempi, ehkä johtuu siitä tuo vinous.

Hirvee vihlonta si-nivelen kohdalla ja selän vasen puoli ja vasen jalka koko ajan jumissa. Ja vasen lonkka särkee.

Niin ja pörtsä, kyllähän niitä lääkkeitä välillä joutuu ottamaan. Ei sille mitään voi. Ja mä ainakin oon sellasessa käsityksessä,että se kodeiini on jopa turvallisemoaa ku parasetamoli.

Mua ärsyttää raskauden ulkopuolellakin, että kaikkiin lihasrelaksantteihin ja vahvempiin särkylääkkeihin tungetaan usein parasetamolia. Varsinkin kun en voi muutenkaan syödä tulehduskipulääkkeitä niin parasetamolia määrätään joka vaivaan.

Kun oli toi selkä oikein pahana lääkärit valitti koko ajan, että en syö tarpeeks kipulääkkeitä.

Kirahvi: mulla kanssa vetää si-nivelen sijoiltaanmeno vasemman jalan lyhyemmäksi ja kinkauttaa lantion myös eteen vinoon (vai taakse..) no joo mutta kiropraktikko saa sen pituuseron sieltä pois! Synnynnäinen jalkojen pituusero on äärimmäisen harvinaista. Yleensä se vika löytyy juuri noista si-nivelistä.. Tsempit sinne kanssa!

Rohkeesti siis vain aikaa varaamaan. Sainkin jo suositusta yhestä kiropraktikosta täällä päin. Kallistahan se on, mutta sen oon tässä parin vuoden sisällä oppinut, että selän kuntoon on kyllä valmis satsaamaan myös rahaa. Säästän sitten muusta.

Taas sellainen päivä, et tää muori ei taivu mihinkään suuntaan .... vielä pitäis siivota, kun remppa loppu. et saa tavarat paikoille

Takaisin