Mulla ollut vaikeita selkäongelmia ennen raskautta ja vaikka on tottunut elämään selän ehdoilla, niin kyllähän se ketuttaa, kun alkaa tulla takaisin sellaisia vaivoja, joita sai jo kuriin.
Oon pohtinut käyntiä kiropraktikolla, kun nikamien virheasennot on vaan pahentuneet. Auttais jumppakin paremmin, kun saisi selkärankaa suoraksi. Onko joku käynyt raskaana ollessa? Fyssari sanoi, ettei voi tehdä nikamakäsittelyjä raskaana olevalle, mutta tiedän ihmisiä, jotka käyneet kiropraktikolla.
Vuodelepoa en kyllä kellekään selkä kivun takia suosittele. Tiedän hyvin sen tunteen, kun kaikki sattuuu ihan hirveästi ja tuntuu, ettei pysty mihinkään, mutta kyllä täyslepo vaan pahentaa. Täsmäjumpat sen verran ku pystyy, vaikka se tarkoittais kolmea toistoa kerralla ja ihan pienet kävelyt, ensin vaikka talon tai korttelin ympäri. Vesijuoksu on hyvä ja jos se tekee liian kipeetä niin lilluntaa ja random liikettä vedessä. Tärkeintä varmaan, että erottaa hyvän ja pahan kivun.
Kuulostaa nyt saarnaamiselta, vaikka oon iteki ihan tuskastuneena selkäni kanssa.