Sektiot

Mä oon varmaan joku Ihmenainen kun mua ei satu enää yhtään edes yskiminen. Leikkaushaavan sidos otettiin tänää pois ja haava oli tosi siisti! Tänään pääsin myös suihkussa käymään. Vuotoa tulee tosi vähän ja toiveissa olis päästä huomenna kotiin. Tänään tehtiin vauvalle lääkärintarkastus ja kaikki oli hyvin :cool: leikkauksesta nyt kaks päivää.
 
Oliskohan niin, että hätäsektioissa tulee enemmän jälkivaivaa..kun on kiireessä toimittu. En tiedä, mutta mietin vaan.
 
Se voi olla hyvinkin mahdollista. Ja tietty ihmiset on erilaisia kokeman kipua ja parantuminen on yksilöllistä :rolleyes:
 
Luulen että olisin säästynyt mahan kaasuuntumiselta ja viiden päivån totaaliummetukselta sekä tulehdukselta jos olis ollu suunniteltu sektio eikä hätä. Siinähän ruokavalio edellisenä päivånä tietynlainen ja peräruiskeella toimitetaan maha.

Tänään yllättäin alkoi aamupäivällä vihlomaan alamahaa ja aattelin että jälkijälkisuppareita. Mutta nyt pakottaa arven kohdalta ja enempi oikealle viiltäen ja selkään saakka. Jatkuva kipu. Voi raivo jos taas joku tulehdus!
 
Mikä ruokavalio ja mikä peräruiske? :woot: Ei mulla ainakaan ollut muuta kuin, että olin edellisestä ilta kahdestatoista saakka syömättä ja juomatta, eikä mahaakaan tyhjennetty mitenkään. Eli periaatteessa jäi vain aamupala syömättä ennen suunniteltua sektiota. Oli mullakin ummetusta viitisen päivää.

Selvisikö Kia jo, että oliko tulehdus? :eek:

Mulla on vähän jäänyt vaivaamaan toi haava tai paremminkin ne alempana olleet tikit, jotka mulla tulehtuikin. Välillä kun käy pidemmällä lenkillä tai joutuu paljon liikkumaan poju sylissä niin rupeaa vihlomaan tietystä kohtaa oikealta, joka oli kaikista kipein paikka silloin tulehtuessakin. Nooh, jälkitarkastus on pian niin kyselee siellä tuosta.
 
Edeölispäivä pitäis olla liemiruoalla ja peräruiskeella suoli vielä tyhjentää. Sektiossahan suolet käytetään ulkona, huuhdellaan ja tarkastetaan ettei oo tullu suolen pintaan vauriota leikkausveitsestä. Sektion jälkeen ilmavaivat ja ummetus siksi tosi yleisiä.

Mahakipu rauhoittui aamuyöstä. En käyny vielä lekurissa kun aattelin että jos oon vaan nostanut epähuomiossa liian painavaa. Nyt ip juilinta alkoi taas. Entiedä käyttäytyykö tulehdus näin. Kipu oikealla.
 
Mulla oli pitkään kans kovempi kipu oikealla yhdessä ja samassa kohtaa... Edelleen rasituksessa (autolla ajo, vaunujen tuonti sisälle rappuja..) jälkeen tulee sellainen kipeä "vanne" navan alapuolelle. Kohta seitsemän viikkoa takana. Herkkänä on vatsanseutu.

Ihan tuskaa on yrittää kantaa turvakaukaloa vauvan kanssa.
 
Mun mahakipu rauhoittunut. Johtui siis varmaan siitä, että oon jollain tapaa väärin rehkinyt ja vatsalihakset kuormittuneet siinä.
 
Kiireellinen sektio 32+4, itte nousin ylös ja kipuja ei ollu. Kipulääkkeet jätin pois kun pääsin 5pv kuluttua kotiin. Vauva oli keskolassa 3vk joten sain "levätä", hyppäsin päivittäin sairaalalla. Tosi positiivinen olo, sektio meni leikanneen lääkärin mukaan niinkuin oppikirjassa ja raskausmyrkytyksen pahimmat oireet hävisi leikkaussalissa. 5vk olin rauhassa mutta sen jälkeen oon elelly ihan kuin ennenkin, nyt tulee 4kk sektiosta ja pystyhaava on parantunut hyvin jopa kohdun haava näyttää hyvältä lääkärin mukaan. Vähän pettynyt olo on välillä kun en mielestäni ole synnyttänyt mutta pääasia että vauva voi hyvin ja minä voin hyvin, siinä kun oli jo vähän kiire mun voinnin vuoksi ja olisi voinut käydä huonostikkin.
 
Miten te ootte sektiosta selvinneet? Mulle tehtiin hätäsektio josta sain myös tulehduksen ja se hoidettiin antibiootilla. Nyt vieläkin kun yski. tai varsinkin jos aivastan, sattuu oikeelle puolen alavatsaa aina nivuseen saakka tosi kovaa. Kipu jää juilimaan muutamaksi minuutiksi. Kipu tuntuu myös vasemmall muttei niin terävänä kuin tuolla oikeella nivusessa. Onkohan tää normaalia?
 
Takaisin
Top