Sektiosta palautuminen

Mä menin salille heti suoraan jälkitarkastuksesta,lääkäri ei osannu sanoo mitään että saako mennä vai ei( sanoi että kyllä arvet jo kestää).Kuuntelin omaa kroppaa ja aloitin treenaa hiljalleen.Uinti oli tosi jees ja melkeen heti aloitin kans kevyet vatsalihastreenit.7vk sektioista persona ltrainer teki ohjelman jota aloin tekemään ja hyvältä tuntui.
Vatsalihaksia ei kandee repiä heti että ehtii palautua kohilleen mut zumbaan voit mun mielestä hyvin mennä! :)
Olisin jo halunnut mennä ratsastaa 4vk sektiosta mut päätin odottaa jälkitarkastukseen mut olisin olon puolesta voinut kyllä.
 
Ens viikolla jälkitarkastus, synnytyksestä jo 7 viikkoa ja värkki vuotelee vieläkin joinakin kertoina viikossa? Kai sen sit kuuluukin.
 
Mä ainakin kävin jo lauantaina reeneissä (eli sen 4kk liian aikaisin :) ). Jälkitarkastuksen tehnyt lekuri onkin mun omalääkäri ja tarkistin, niin on yleislääketieteen erikoislääkäri, ei siis mikään synnytysopin asiantuntija... Luotin siis kroppaani ja ainakaan toistaiseksi ei ole mitään komplikaatioita ilmaantunut! Toki varoin tiettyjä liikkeitä ihan sen takia, että raskaus itsessään löystyttää nivelsiteitä ja yritin ottaa rauhallisesti. Vie vaan hiukan iloa pois tekemisestä, kun joutuu tarkkailemaan tuntojaan. Hiukan on ehkä nyt parina päivänä nipistellyt mahassa ja pieni flunssa iski päälle sunnuntaina, mut niin mulle useinkin käy jos on pidempi tauko urheilusta (aika pitkä tauko tässä olikin, 10kk, eli siksikin oli jo malttamaton olo). Aion kyllä mennä reenailemaan taas ensi lauantaina jossei ihmeitä satu :) Eli nyt sit odotellaan, et mitä hirveyksiä tästä omapäisyydestä seuraa :wink
 
Tänään ois zumbaan mahdollista päästä, uskaltautuiskohan kokeilee?! :) Olo on kyllä tuntunu jo tovin aikaa niin hyvältä että ois voinu vaikka juoksulenkin repästä :wink Ehkä sitä pitää lähteä zumbailee... jos vaan reenivaatteet löytyy jotka mahtuu päälle!
 
Kätilö nkl oli sanonu just mun ystävälle, että jos pystyt hyppimään x hyppyjä 5 kpl eikä mihinkään satu,saat ratsastaa kai se pätee kaikkeen liikuntaan :D
 
Onko sektiolaisten mahat jo parantuneet? Itsellä edelleen alavatsalla vihlontaa kipua ja tunnotonta kohtaa. Haava on siisti. Lääkäri kun vain sanoi että kattellaan...
 
On,joo tunnoton mullakin mut mitäs se haittaa :D vaan se haavan alue. Liikkunut paljon ja treenannu vatsoja,kuulema hyvin on lähentyneet vatsalihakset niin uskaltaa treenata.
 
Joo, leikkausarven ympärillä tunnotonta, mut silti "tuntuu" jos koskee. Arpi on siisti, lähes huomaamaton. Välillä vähän nipistää tai kevyesti ihan hetken juilii syvemmältäkin, mut ei mitenkään oo jokapäiväistä. Nyt kun kävin tunnin mittaisella vaunulenkillä pojan kans, niin vähän on tuntumaa.
 
Mul on täysin parantunut, ei sitä ainakaan huomaa edes treenatessa jne. Se oli kyllä jo n. kuukauden jälkeen ihan ok. Tunnoton se arpi kyllä on, mutta se ei tosiaan haittaa mitään.
 
Takaisin
Top