@vauvahaave36 olipa mielenkiintoista lukea kokemuksiasi T-viillosta ja kiinnikkeistä. En ole millään palstoilla pyöriessä törmännyt muihin T-viillolla sektioituihin. Mulla pitkittynyt synnytys v2021 ja 42 tunnin jälkeen kun kaikki epiduraalit (x7) ja muut kipupiikit oli käytetty ja vasta silloin lääkäri ultrasi ja totesi isokokoisen vauvan huonossa tarjonnassa olevan jumissa synnytyskanavassa ilman mitään mahdollisuutta syntyä alakautta. Olen ollut jälkikäteen vähän järkyttynyt miten kauan annettiin mennä ilman merkittävää edistymistä ja aukeamista. No kiireellinen sektio oli sit myös jokseenkin traumaattinen koska vauva oli porautunut lantioon tiukasti. Kätilöt huusivat ja vaihtoivat vuoroa kun kädet väsyivät, en tiedä mitä kaikkea siellä verhon takana tapahtui ja olin varma että vauva kuolee tai kärsii vähintään hapenpuutteesta.
Kaikki meni lopulta hyvin, vauva oli lähes kilon isompi kuin viikko ennen synnytystä tehdyn arvion mukaan ollen 4590g ja 56cm. T-viilto oli tehty kohtuun ja lääkäri kävi tätä mun kanssa läpi seuraavana päivänä että tarkoittaa jatkossa suunniteltua sektiota suoraan.
Nyt on toinen raskaus aluillaan ja 4v takaiset muistot pyörii mielessä. Ei mitään tietoa kiinnikkeistä tai kohdun arpikudoksesta. Toisaalta olen vaan helpottunut ettei enää tarvitse edes yrittää alakautta mutta jännittää myös moni asia suunniteltuun sektioon liittyen.
Kaikki meni lopulta hyvin, vauva oli lähes kilon isompi kuin viikko ennen synnytystä tehdyn arvion mukaan ollen 4590g ja 56cm. T-viilto oli tehty kohtuun ja lääkäri kävi tätä mun kanssa läpi seuraavana päivänä että tarkoittaa jatkossa suunniteltua sektiota suoraan.
Nyt on toinen raskaus aluillaan ja 4v takaiset muistot pyörii mielessä. Ei mitään tietoa kiinnikkeistä tai kohdun arpikudoksesta. Toisaalta olen vaan helpottunut ettei enää tarvitse edes yrittää alakautta mutta jännittää myös moni asia suunniteltuun sektioon liittyen.