Sektion jälkeen kuumeilevat

Minulle leikkaava lääkäri suositteli 1v päästä sektiosta voi alkaa yrittämään, mutta oma lääkäri sanoi ettei haittaa vaikka tulisi airmmin raskaaksi..
Kovasti haluttaisiin toinen lapsi, itselle olisi 3 lapsi. Meidän vaavi on nyt vajaa 5,5kk. Kyllä kuitenkin ajattelin odottaa kesään asti ennen kuin alkaa yrittämään...
 
Moikka kaikki!
Seuraileeko kukaan aktiivisesti tätä ketjua?:happy::happy:

Todella mielenkiintoista lukea muiden tilanteista.
Itse tässä nyt odotan aikaa että voisi antaa luvan tulla.
Siihen kyllä vielä vajaa vuosi.. Kiva kumminkin lukea erilaisista kokemuksista:angelic:

Meillä piti olla jo lapsiluku täynnä, mutta synnytin enkelivauvan syksyllä ja syli on niin tyhjä.:oops:

Lääkäri ei oikein enää suositellut raskauksia mutta jälkitarkastuksessa toinen lääkäri sanoi että jos vielä haluaa lapsen niin synnytysten väliksi 2v.
Aion vielä olla yhteydessä leikanneeseen lääkäriin ja kysellä tarkemmin kunhan tästä surusta pääsee vähän nousemaan.

Mulla kohturepesi vanhasta leikkaushaavasta ja vauva valitettavasti menehtyi välittömästi rv 37. (Edellisestä raskaudesta 10 vuotta. Mutta se oli isompi sektio kuin normaalisti). Näinkin voi käydä...
 
Meillä piti olla jo lapsiluku täynnä, mutta synnytin enkelivauvan syksyllä ja syli on niin tyhjä.:oops:

Lääkäri ei oikein enää suositellut raskauksia mutta jälkitarkastuksessa toinen lääkäri sanoi että jos vielä haluaa lapsen niin synnytysten väliksi 2v.
Aion vielä olla yhteydessä leikanneeseen lääkäriin ja kysellä tarkemmin kunhan tästä surusta pääsee vähän nousemaan.

Mulla kohturepesi vanhasta leikkaushaavasta ja vauva valitettavasti menehtyi välittömästi rv 37. (Edellisestä raskaudesta 10 vuotta. Mutta se oli isompi sektio kuin normaalisti). Näinkin voi käydä...

Otan osaa suruun. Tuossa tilanteessa, kun kohtu on revennyt kannattaa varmasti kuunnella lääkäreitä. Toivottavasti saisitte vielä vauvan syliin. Paljon voimia koko perheelle. :Heartred

Nyt 5-vuotias poikani syntyi kiireellisellä sektiolla. Lääkäri sanoi tuolloin että vuosi tulisi olla väliä ennen seuraavaa raskautta. No surkeiden sattumusten vuoksi sitä väliä on jo aika paljon enemmän ja toista parhaillaan yritetään.
 
Meillä tulee Heinäkuussa vuosi täyteen edellistä sektiosta. Vähän kyllä mietityttää miten reagoi arpi vai tuleeko edes mitään tuntemuksia..
 
Otan osaa suruun. Tuossa tilanteessa, kun kohtu on revennyt kannattaa varmasti kuunnella lääkäreitä. Toivottavasti saisitte vielä vauvan syliin. Paljon voimia koko perheelle. :Heartred

Nyt 5-vuotias poikani syntyi kiireellisellä sektiolla. Lääkäri sanoi tuolloin että vuosi tulisi olla väliä ennen seuraavaa raskautta. No surkeiden sattumusten vuoksi sitä väliä on jo aika paljon enemmän ja toista parhaillaan yritetään.

Kiitos osanotosta ja toivottavasti pian raskaudut:dummy1:
Onko sinulla ollut jotain ongelmia raskaaksi tulossa vai haluatko edes avata sen enempää?
 
Moikka kaikki!
Seuraileeko kukaan aktiivisesti tätä ketjua?:happy::happy:

Todella mielenkiintoista lukea muiden tilanteista.
Itse tässä nyt odotan aikaa että voisi antaa luvan tulla.
Siihen kyllä vielä vajaa vuosi.. Kiva kumminkin lukea erilaisista kokemuksista:angelic:

Meillä piti olla jo lapsiluku täynnä, mutta synnytin enkelivauvan syksyllä ja syli on niin tyhjä.:oops:

Lääkäri ei oikein enää suositellut raskauksia mutta jälkitarkastuksessa toinen lääkäri sanoi että jos vielä haluaa lapsen niin synnytysten väliksi 2v.
Aion vielä olla yhteydessä leikanneeseen lääkäriin ja kysellä tarkemmin kunhan tästä surusta pääsee vähän nousemaan.

Mulla kohturepesi vanhasta leikkaushaavasta ja vauva valitettavasti menehtyi välittömästi rv 37. (Edellisestä raskaudesta 10 vuotta. Mutta se oli isompi sektio kuin normaalisti). Näinkin voi käydä...
Aivan kamala tilanne. Osanotot suureen suruun.

Mulle on tehty kaksi sektiota hätä ja suunniteltu. Ekasta meni vedet 35+6 Ja lopulta hätäsektiolla syntyi kun sykkeet laski salissa. Vauva oli jalkatarjonnassa siksi aluksi suunnitelmana kiireellinen sektio.
Toinen leikattiin suunnitellusti 36+0, koska epäilivät ohutta kohtaa kohdussa. Eivätkä antaneet alkaa syntymään itekseen. Leikkaava lääkäri ei onneksi löytänyt mitään ohutta kohtaa ja lupa kolmannelle tuli. Nuorempi nyt 1v8kk ja kolmas hankinnan alla.
Jos kolmas vielä saadaan niin sektiolla hänkin syntyy. Alakautta en saa enää kokeilla.
 
Moikka kaikki!
Seuraileeko kukaan aktiivisesti tätä ketjua?:happy::happy:

Todella mielenkiintoista lukea muiden tilanteista.
Itse tässä nyt odotan aikaa että voisi antaa luvan tulla.
Siihen kyllä vielä vajaa vuosi.. Kiva kumminkin lukea erilaisista kokemuksista:angelic:

Meillä piti olla jo lapsiluku täynnä, mutta synnytin enkelivauvan syksyllä ja syli on niin tyhjä.:oops:

Lääkäri ei oikein enää suositellut raskauksia mutta jälkitarkastuksessa toinen lääkäri sanoi että jos vielä haluaa lapsen niin synnytysten väliksi 2v.
Aion vielä olla yhteydessä leikanneeseen lääkäriin ja kysellä tarkemmin kunhan tästä surusta pääsee vähän nousemaan.

Mulla kohturepesi vanhasta leikkaushaavasta ja vauva valitettavasti menehtyi välittömästi rv 37. (Edellisestä raskaudesta 10 vuotta. Mutta se oli isompi sektio kuin normaalisti). Näinkin voi käydä...

Osanotot suruun ja voimia :Heartred
 
Mulla takana viisi raskautta joista kaksi hätäsektiota ja yksi suunniteltu sektio sekä kaksi alatiesynnytystä.
Nyt viimeisin oli tosiaan suunniteltu sektio, kohtu oli lääkärin mukaan erittäin hyvässä kunnossa ja mitään estettä sen puolesta ei olisi uudelle raskaudelle. Tässä viimeisimmässä raskaudessa myös tutkittiin kohdun seinämän paksuutta aikaisempien sektioiden vuoksi ( minulla oli toive alatiesynnytyksestä) ja kohtu ei ollut ohentunut ja olisin saanut synnyttää vielä alateitse, mutta poika jäi perätilaan +epäily pahoista istukka ongelmista joten synnytys oli sitten suunniteltu sektio.

Lääkäri sanoi leikkauksen jälkeen että 6kk lepoa ja sen jälkeen kohtu kestää uuden raskauden.
 
Moikka kaikki!
Seuraileeko kukaan aktiivisesti tätä ketjua?:happy::happy:

Todella mielenkiintoista lukea muiden tilanteista.
Itse tässä nyt odotan aikaa että voisi antaa luvan tulla.
Siihen kyllä vielä vajaa vuosi.. Kiva kumminkin lukea erilaisista kokemuksista:angelic:

Meillä piti olla jo lapsiluku täynnä, mutta synnytin enkelivauvan syksyllä ja syli on niin tyhjä.:oops:

Lääkäri ei oikein enää suositellut raskauksia mutta jälkitarkastuksessa toinen lääkäri sanoi että jos vielä haluaa lapsen niin synnytysten väliksi 2v.
Aion vielä olla yhteydessä leikanneeseen lääkäriin ja kysellä tarkemmin kunhan tästä surusta pääsee vähän nousemaan.

Mulla kohturepesi vanhasta leikkaushaavasta ja vauva valitettavasti menehtyi välittömästi rv 37. (Edellisestä raskaudesta 10 vuotta. Mutta se oli isompi sektio kuin normaalisti). Näinkin voi käydä...
Olen pahoillani :sad001 :Heartred

Meillä suunniteltu sektio 1/17 synnytyspelon vuoksi ja sairaalalla sanottiin että 6kk tulisi odottaa ennen seuraavaa raskautta. Neuvolan jälkitarkastuksessa sanottiin että vuosi. Nyt on toinen tulossa ja lasten ikäeroksi 3v2kk. Jännityksellä odotan mitä leikkurissa sanotaan kohdun kunnosta ja saako raskautua uudestaan.
 
Kiitos osanotosta ja toivottavasti pian raskaudut:dummy1:
Onko sinulla ollut jotain ongelmia raskaaksi tulossa vai haluatko edes avata sen enempää?

Elämä päätti että me ei ihan heti toista lasta tehdä. Näin tiivistettynä meidän viimeiset nelisen vuotta: Miehelläni todettiin syöpä, kun poika oli n. puolitoista vuotias (keväällä 2016). Seurasi leikkaus ja sytostaattihoidot. Hoitojen lakattua pitää odottaa puoli vuotta ennen kun voi yrittää raskautta, jotta myrkyt ehtii poistua. Ennen kun näiden hoitojen jälkeen ehdittiin kunnolla aloittaa yritys löydettiin uusi syöpä ja homma alkoi alusta. Niiden jälkeen ei meidän psyykkinen jaksaminen sitten ollutkaan sillä tasolla että olisi ollut mieltä lähteä tekemään toista lasta. Sille toiselle lapselle annettiin lopulta lupa tulla viime syksynä. :) Ensimmäistäkin kyllä yritettiin yli vuosi ennen kun sai alkunsa, joten en elättele suuria toiveita että tämäkään tulisi helpolla.
 
Elämä päätti että me ei ihan heti toista lasta tehdä. Näin tiivistettynä meidän viimeiset nelisen vuotta: Miehelläni todettiin syöpä, kun poika oli n. puolitoista vuotias (keväällä 2016). Seurasi leikkaus ja sytostaattihoidot. Hoitojen lakattua pitää odottaa puoli vuotta ennen kun voi yrittää raskautta, jotta myrkyt ehtii poistua. Ennen kun näiden hoitojen jälkeen ehdittiin kunnolla aloittaa yritys löydettiin uusi syöpä ja homma alkoi alusta. Niiden jälkeen ei meidän psyykkinen jaksaminen sitten ollutkaan sillä tasolla että olisi ollut mieltä lähteä tekemään toista lasta. Sille toiselle lapselle annettiin lopulta lupa tulla viime syksynä. :) Ensimmäistäkin kyllä yritettiin yli vuosi ennen kun sai alkunsa, joten en elättele suuria toiveita että tämäkään tulisi helpolla.

Pahoittelut myös teille vaikaista koettelemuksista ja supervoimia tulevaisuuteen:angelic:
 
Mulla on takana 4 sektiota joista siis edellinen todella suuri ja haasteellinen leikkaus ja tämä viimeinen repeäminen.
Tästä repeämä sektiosta parannuin kyllä tosi hyvin, se kaksi viikkoa kipuja mitä ollut muissakin.

Mullakin on henkinen jaksaminen aika lopussa..
Ennen viimeisintä raskautta koin keskenmenon ja sitten kun vihdoin päästiin loppumetreille niin menetin kaiken kun kastejuhla vaihtui hautajaisiin..

Onnistunutta raskautta yritettiin 3 vuotta. Kun aika koittaa että uskaltaa alkaa yrittää niin pelottaa jo valmiiksi kauan menee ennen kun saa plussan testiin:sorry:
 
Kiitos :Heartred

Ei ole mikään ihme jos jaksaminen on lopussa teidän koettelemusten jälkeen. Antakaa itsellenne aikaa. Jos ette ole saaneet keskusteluapua, sen pyytämistä kannattaa harkita. Sen tarve ei olisi mikään ihme kokemanne jälkeen.
 
Apua, uskaltaako tänne jo tulla? :hilarious: Mulla pian esikoinen 2kk, joka syntyi kiireellisellä/suunnitellulla sektiolla marraskuussa. Nyt sitten mietityttää se, ettei kukaan puhunut siitä milloin seuraavaa lasta saisi alkaa yrittämään. Vuoden olen mielessäni ajatellut, mutta.. kiinnostaisi kyllä ennen seuraavan yritystä tietää mihin kuntoon kohtu ja arpi jäivät. Tarkistetaanko näitä vai onkohan käytävä yksityisellä.

Alunperin ajattelin että tekisin toisen lapsen heti perään, mutta tää sektio luonnollisesti muutti ne suunnitelmat.
 
Apua, uskaltaako tänne jo tulla? :hilarious: Mulla pian esikoinen 2kk, joka syntyi kiireellisellä/suunnitellulla sektiolla marraskuussa. Nyt sitten mietityttää se, ettei kukaan puhunut siitä milloin seuraavaa lasta saisi alkaa yrittämään. Vuoden olen mielessäni ajatellut, mutta.. kiinnostaisi kyllä ennen seuraavan yritystä tietää mihin kuntoon kohtu ja arpi jäivät. Tarkistetaanko näitä vai onkohan käytävä yksityisellä.

Alunperin ajattelin että tekisin toisen lapsen heti perään, mutta tää sektio luonnollisesti muutti ne suunnitelmat.
Mulle ainakin hätäsektion jäljiltä sanoivat, että 1v, mutta mulla kylläkin taustalla keskosen syntymä ja kohdunrepeäminen+kohtutulehdus ennen hätäsektiota totaali vuodelepo. Mitään kohdun kuntotarkastusta ei tule tarkastavat jälkitarkastuksessa mitä tarkastavat kaikilta jos haluaa tarkemmin niin yksityinen.
 
Kiitos kaikille osanotoista. Oon tää kyllä rankkaa aikaa. Luonnotonta oli olla äitiyslomalla ilman sitä vauvaa..


On sullakin Heitsu1996 ollut kaikenlaista,huh!

Hipshops, eihän kohdun tilannetta voi ikinä varmuudella tietää paitsi leikkauksessa mutta se toimenpide missä ruiskutetaan nestättä kohtuun voisi jotain kertoa. Mutta kannattaa varmasti jonkun verran odotella niinkuin sanoitkin:)
 
Kiitos :Heartred

Ei ole mikään ihme jos jaksaminen on lopussa teidän koettelemusten jälkeen. Antakaa itsellenne aikaa. Jos ette ole saaneet keskusteluapua, sen pyytämistä kannattaa harkita. Sen tarve ei olisi mikään ihme kokemanne jälkeen.

Ollaan saatu apua ja tukea,onneksi!

Tällä hetkellä joudun olemaan sairauslomalla äitiysloman jälkeen eikä tietoa koska olisin työkykyinen:sad001
 
Ristiriitaisia tunteita seuraavan kuumeilusta. Vielä yhteen, kolmanteen lapseen tuli synnäriltä lupa. Leikkaava lääkäri sanoi, että yleensä suositus raskauksien välillä on vuosi. Kätilö sanoi, että kolmannen sektion jälkeen ei enää raskauksia/sektioita suositella.

Toinen vauva on siis juuri syntynyt sektiolla, eikä kaikki mennyt ihan nappiin, joten tuli jo vannottua never again.. Silti sitä miettii että entäs se kolmas lapsi.. Hullua!
 
Mä en ole kyllä ikinä kuullut tuollaisesta, ettei kolmannen sektion jälkeen enää saisi tulla raskaaksi. Siis jos kohdun ja arven kunto on kuitenkin ihan ok. :wideyed: Varmistaisin vielä leikkaavalta lääkäriltä, jos kolmas tulisi ja yhtään epäilyttäisi että nelonen saattaisi myöhemmin alkaa kiinnostaa.

Itse olen näillä näkymin menossa kolmanteen sektioon, mutta meille lapsi jää ikä- ja lapsilukutoivesyistä muutenkin viimeiseksi. Steri tarkoitus tehdä samassa leikkauksessa.
 
Mä en ole kyllä ikinä kuullut tuollaisesta, ettei kolmannen sektion jälkeen enää saisi tulla raskaaksi. Siis jos kohdun ja arven kunto on kuitenkin ihan ok. :wideyed: Varmistaisin vielä leikkaavalta lääkäriltä, jos kolmas tulisi ja yhtään epäilyttäisi että nelonen saattaisi myöhemmin alkaa kiinnostaa.

Itse olen näillä näkymin menossa kolmanteen sektioon, mutta meille lapsi jää ikä- ja lapsilukutoivesyistä muutenkin viimeiseksi. Steri tarkoitus tehdä samassa leikkauksessa.
Joo en mäkään oo aiemmin kuullut. Tämä kätilö vaan sanoi että kolmen sektion jälkeen ei enää suositella raskautta/ neljättä sektiota, tiedä sitten mihin perusti tuon.
 
Takaisin
Top