Sektion jälkeen kuumeilevat

vaikuttaako teillä tämä? kokemuksia hakemassa!
itsellä suunniteltu sektio 1v4kk sitten ja vielä imetänkin ja ei meinaa nyt tärpätä.
nojoo, odotin varmaan et tää olis helppoa.
nyt vasta yk 3 (ja mies viikon reissussa jolloin ovulaatio ).
 
Turvonnut en usko että sektio vaikuttaa, todennäköisemmin imetys on se mistä kiikastaa. Tai sitten ei muuten vaan ole vielä tärpännyt jos vasta kolmatta kiertoa yritätte. :) Itse tulin raskaaksi 6 kk sektiosta yk 1 (oli tosin tuulimuna, mutta se taas ei liity sektioon vaan vialliseen munasoluun).
 
Itse kanssa veikkaan että imetys on se mistä kiikastaa eikä sektio :) Mulla raskaudet alkaneet kun sektiosta n. 1,5v ja 2,5v, molemmissa imetys kuvioissa yhä. Tosin eka päätyi varhaiseen keskenmenoon.
 
Itse kanssa veikkaan että imetys on se mistä kiikastaa eikä sektio :) Mulla raskaudet alkaneet kun sektiosta n. 1,5v ja 2,5v, molemmissa imetys kuvioissa yhä. Tosin eka päätyi varhaiseen keskenmenoon.
paljon imetit noissa vielä? ovulaatio on kyllä tuntunut selkeänä kierroissa ja menkat alkoivat jo 10kk sitten. arpapeliähän tämä lapsen saaminen on, et odotellaan ja yritetään, hah.
varmaan olis googlestakin jotain löytyny jos sektio olis syynä.
 
paljon imetit noissa vielä? ovulaatio on kyllä tuntunut selkeänä kierroissa ja menkat alkoivat jo 10kk sitten. arpapeliähän tämä lapsen saaminen on, et odotellaan ja yritetään, hah.
varmaan olis googlestakin jotain löytyny jos sektio olis syynä.
Imetystä erittäin runsaasti vielä, ihan vähintään 4 kertaa/vrk :wink Mulla alkoi ovulaatiot ja kierrot rullaamaan kun lapsi oli n.1v4kk muistaakseni.
Sektiossa voi tietty kiinnikkeitä tulla ja arven takia myös hankalaa jos esim. siihen hedelmöittynyt munasolu kiinnittyy. Nyt kun sanoit joskus muistan lukeneeni että sektion jälkeen voisi olla vaikeampi tulla raskaaksi, mutta mihin lie perustunut? Voi tietty olla että muistan väärin.
 
en kans muista oonko lukenut vai yrittivätkö lääkärit sillä(kin) pelotella, kun pysyin niin tiukkana sektiopäätöksestäni pt:n vuoksi. jostain jokatapauksessa olen kuullut. mut taitaa olla juurikin toi kiinnittymisasia tässä kyseessä. sais kyllä tärpätä pian!
 
Luin jostain netin syövereistä (ei mikään suomi24 kuitenkaan:grin) että sektiosta aiheutuvat kiinnikkeet voisi estää munasolun kulun kohtuun:oops: mene ja tiedä, en tutkinut asiaa enempää..
 
Itseasiassa mäkin muistelen, että jokin tilastollinen ero kyllä oli niin päin että sektion jälkeen riski hedelmättömyyteen on isompi, mutta mä muistelen ettei se hirveän suuri olisi kuitenkaan ollut. :wideyed:
 
Ootteko saaneet millaisia suosituksia kuinka pian sektion jälkeen saa alkaa yrittämään? Tuntuu olevan kovin eriäviä suosituksia mutta kiinnostaa silti.
 
Mulle on molemmilla kerroilla sanottu 1v sektiosta.
 
Mä sain ekan jälkeen erilaisia mielipiteitä puolesta vuodesta kahteen. Kun tulin 6 kk kohdalla raskaaksi, katsottiin mua tuulimunan tyhjennyksessä ensin vähän kieroon ja kyseltiin aionko nyt ehkäistä paremmin. Lääkäri joutui sitten muusta syystä konsultoimaan kokeneempaa gyneä, joka kävi ultraamassa ja antoi samalla luvan jatkaa yritystä heti kun raskaustesti on nega. Toisella kerralla muistin kysyä asiaa jo sektiopöydällä leikkaavalta lääkäriltä, siinähän sen varmimman arvion kohdun kunnosta voi antaa. Hän käski odottaa vuoden joka tulee ensi viikolla täyteen. Vähän varaslähtöä siis otettu, mutta eipä sillä väliä kun ei sieltä kukaan ole halunnut tulla.
 
Ootteko saaneet millaisia suosituksia kuinka pian sektion jälkeen saa alkaa yrittämään? Tuntuu olevan kovin eriäviä suosituksia mutta kiinnostaa silti.

Synnärillä sanoi lääkäri, että kunhan synnytyksien välissä on vuosi eli yrityksen ois saanut käynnistää tyyliin kun jälkivuoto on loppu :smiley-ashamed004 varmistin vielä, että ymmärsinkö oikein, juu ymmärsin:grin
 
Synnärillä sanoi lääkäri, että kunhan synnytyksien välissä on vuosi eli yrityksen ois saanut käynnistää tyyliin kun jälkivuoto on loppu :smiley-ashamed004 varmistin vielä, että ymmärsinkö oikein, juu ymmärsin:grin

Kuulostaa kyllä aika hurjalta. Muistaakseni on tosiaan niin, ettei yksiselitteistä tutkimusnäyttöä riittävästä varoajasta ole. Mutta sen perusteella mitä tiedän leikkaushaavan paranemisesta yleisesti, ja tiedän siitä aika paljon, en itse uskaltaisi parin kolmen kuukauden kohdalla lähteä vielä arpea venyttelemään. Kohturuptuura on kuitenkin hengenvaarallinen sekä sikiölle että äidille.
 
Joo mullekin sanottiin että leikkaushaava vahvistuu/lujittuu siihen puoleen vuoteen asti. Mutta suosittelivat silti tota vuotta.
 
Miulla on takana nyt 2 kiireellistä sektiota ja viimisimmästä nyt reilu 6kk ja sillon synnäriltä lähtiessä sanoivat et vuos taukoa. Mutta ajattelin käydä gynellä tarkistuttamassa et kaikki ois kolmannen yritykselle ok tossa vuoden vaihteessa ja jos lupa tulee niin jätetään kumit sillon pois.
 
Kuulostaa kyllä aika hurjalta. Muistaakseni on tosiaan niin, ettei yksiselitteistä tutkimusnäyttöä riittävästä varoajasta ole. Mutta sen perusteella mitä tiedän leikkaushaavan paranemisesta yleisesti, ja tiedän siitä aika paljon, en itse uskaltaisi parin kolmen kuukauden kohdalla lähteä vielä arpea venyttelemään. Kohturuptuura on kuitenkin hengenvaarallinen sekä sikiölle että äidille.

Muutenkaan tämän 1v10kk ikäeron omaavien lapsien äitinä en enää lähtisi tai suosittelisi näin pienellä ikäerolla lapsia tekemään jos yhtään haluaa "rentoutta" elämään.. :smiley-angelic006toki esikoisella kehitysviivettä n. 1-1,5v ymmärrystasolla niin tässähän on kahta henkisesti lähes samanikäistä kasvatettu 2 vuotta:rolleyes:
 
mulle sanottiin että puol vuotta. mutta tosiaan nyt kulunut kohta jo puoltoistavuotta. suunniteltu sektio oli kyseessä.
 
Takaisin
Top