Sektio vai alatiesynnytys

Itse elokuussa rv 18 umpisuolileikkauksessa käyneenä en todella haluasi enää mihinkään leikkaukseen missä mahaa avataan. Ei minua oltu aiemmin leikattu joten en osannut odottaa mitään, mutta koko rumba nukutuksineen, lääkepöhnineen, heräämöineen jossa viereisessä pedissä olleella miehellä tuli joku hässäkkä ja sydän pysähtyi ja itse jouduit vaan makaamaan liikumatta kauheissa kivuissa katselemassa.. Ei kiitos! Vaikka sairaalahenkilökunta oli ihanan ammattitaitoista, sai tuo kokemus minussakin heräämään pienoista sairaalakammoa. En tiedä mitä umpparileikkauksen kivut ovat sektioon verrattuna, pienemmät vai suuremmat mutta ainakin itse olin aivan tuskaisen kipeä.
 
Mä toivoisin synnyttäväni alateitse. Se tuntuu jotenkin luonnollisemmalta vaihtoehdolta. En haluaisi leikkaushaavaa mahaan..,,
 
Leikkaushaavaa juu, mutta se paranemisaika (ja kivut) monesti ihan toista luokkaa kun alateitse.
 
Nojaa, mulla sektion jälkeen fyysinen toipuminen oli varmaan yhtä nopea ku alatiesynnytyksen, mut henkisesti kesti kauemmin. Mut se nyt ei johtunut pelkästään sektiosta (siihen joutuminen oli jopa helpotus kaiken kivun ym jälkeen). Asiaan liittyi myös paljon raskauden ja synnytyksen ulkopuolisia asioita, että ilman niitä oisin varmaan ollut mieleltänikin nopeammin tolkuissani :) mut se on niin yksilöllistä!
 
Takaisin
Top