Seksi raskauden jälkeen

mulla on synnytyksestä 12päivää aikaa ja vuotoa tulee,mut vährntynyt kyl reilusti.. tikkejä mulle ei tullut.. joten sen puoleen iha jees alottaa sekstaaminen ,mutta mua pelottaa etukäteen kuinka se sattuu jos sattuu edes... mieli tekis kummallakin mut kortsuja ei haluta käyttää ja pillereitä ei ole nytten.. ja jälkitarkastus on millo liekkää,ei oo mulle asti tieto tullu.. 
 
Meillä kans odotellaan et pieni nukahtaa. Ehkäsystä just eilen illalla valaisin miehelle et lääkäri lopputarkadtukses sanoi et täys imetyksen pitäisi antaa suoja puoleen vuoteen asti. Mutta se ei ole varma. Mulla on vieläpä PCO joka vähentää raskaaksitulon riskiä. Siis en tule välttämättä raskaaksi ilman hoitoja normaali tilassakaan. Mutta tämäkään ei ole varma. Mä en ite voi sietää kortsuja ku tuntuu et sen jälkeen haisee monta päivää kumille[:'(]. Mies ei sanonu mitään mut ihanaa sexiä sain silti.[:D] Ilma ehkäsyä.

Puolen vuoden kohdalla on tarkotus mennä hakemaan (siis maksaa ittensä kipeeks) hormonikierukka.
 
siis mua ei kiinnosta seksi sitten tippaakaan vieläkään. Kohta pitää mennä varmaan lääkäriin ja kysyä mikä mua vaivaa. Tuntuu, että voisin olla koko loppuelämän harrastamatta seksiä[&:]
 
Meillä on nyt pelattu kumin kaa, mut taidan kuitenkin hakea pillerit...Ehkäisyruisketta oisin voinut harkita, mutta sitä ei suomessa anneta kun siinä on pitkäaikaisessa käytössä osteoporoosin vaara...Taidan hakea 3 kk satsin pilsuja ja käskyn miehelle et sanoo heti jos mun halut taas katoaa kokonaan...Yhdistelmäpilsissa näin kävi...-ainakin ehkäisy toimi...
 
Mua ei oo myöskään oo hirveesti kiinnostanu nuo sänkypuuhat. Ite vihaan kortsuja, mut mies on sitä mieltä, et pillereitä en saa ottaa, koska muutun demoniks, ku syön niitä[:D] Oon siis käyttäny jo useamman vuoden ajan nuvaringgiä, mut niit saa alkaa käyttään vasta imetyksen loppupuolella. Jos mies haluu mennä kortsulinjalla niin mä en ainakaan oo kovin usein innoissani puuhasteluista...
 
Sartza mäkään en kuulemma saa ottaa pillereitä ko. syystä [;)]


Mistä tietää onko epparin tikit sulaneet? Siis kun oon peilin kanssa yrittänyt tihrustella tuonne alas, mutta en mä siellä mitään erota, kuitenkin etenkin iltasin kiristää inhottavasti just siitä epparikohdasta ja oon ajatellu sen olevan niistä tikeistä johtuvaa?! tänään siis 3vkoa synnytyksestä, jälkivuoto ollut jo viikon verran aika olematonta ja värikin vaihtunut valkoseksi.. Kovasti tekisi mieli jo kokeilla kuinka heiluu peitto ilman jättimahaa [:D] Jälkitarkastuskin vasta joskus kuukauden päästä, en mä kyllä sinne asti jaksa odottaa!
 
Kyllä siellä ihan langat näkyy jos niitä siellä on Pitu. Mut eppariin saattavat laittaa myös sisäisiä ompeleita mitkä eivät jää siis näkyviin ja hyvin voi mennä yli kolme viikkoa ennen kuin sulavat. Myös ne voivat kiristää. Niitä ei vain voi poistaa. Voithan aina käydä neuvolas näyttämässä nii kattovat ja ottavat kiristävät pois jos ovat näkyvissä.
 
heippa pilleriongelmaiset... Itsellä oli ihan hirveet ongelmat kanssa nuorempana, ja päädyin silloin jo kuparikierukkaan... Aivan huippu masiina! Laiton jälkeen oli kramppeja, mutta sitten tasaantu, siis n. 1-2 päivän jälkeen jos oikein muistan.. vähän runsaantu kuukautiset mutta ei paljon, siis ihan normi tampooneilla pärjäs.. Enkä ollut ihan hirvee kaikille lähimmäisille
 
Eemi mulla taisivat ainakin kahteen kerrokseen niitä ompeleita laittaa, ainakin se kätilö mumisi sille opiskelijalle jotain sen suuntaista.. Eipä tässä muuten mitään olisikaan, mutta inhottavaa että pienenkin vaunulenkin jälkeen tai muuten jos on ollu reippaampi päivän aikana niin illalla sitten saa kärsiä tuosta kiristävästä tunteesta [:@]
 
Mulle lääkäri määräsi minipillereitä - aikaisemmin söin yhdistelmäpillereitä. Vähän tyhmä kysymys, mutta milloinkas ne minipillerit voi aloittaa - siis kun eihän vielä mitään kuukautisiakaan ole?

Toisaalta ei täälläkään kovasti haluja ole ollut, jos lainkaan. Kyllä me ollaan jo muutamaankin kertaan peittoja heiluteltu, mutta ei vaan ole oikein napannut. Tuo poikakin on jotenkin niin herkästi heräävä, ja mulla lopahtaa halut heti, jos kesken kaiken poitsu herää ja pitäis alkaa hyssyttelemään...
 
Mua ei kiinnostanu raskausaikana yhtään...en vaan osannu rentoutua ja olla ajattelematta mahaa siinä... Vaikka muuten oli kropan kanssa raskausaikana ihan ok olla (paitsi viimeisen kk turvotukset [:@]), niin nyt oon kyllä niin iloinen, että alkaa kroppa palautua! [:D] Jotenkin musta tuntuu että oon saanut itseni takaisin ja ihan eri tavalla kiinnostaa taas petipuuhat ja läheisyys miehen kanssa muutenkin... Eli päinvastoin kuin taas osalla! Hormoonit varmaan heittelee haluja eri tavoin eri ihmisillä imetys- ja raskausaikana [8|]Jälkivuoto vaan jatkuu ja jatkuu (viidettä viikkoa) aina välillä iloitsen, että nyt se loppu, mutta plääh - seuraavana päivänä taas enemmän jne. Mun kaverilla jälkivuoto toisen lapsen jälkeen kesti vain viikon!


Oon muuten aika huonosti muistanu treenata lantiopohjalihaksia - mites muut?
 
mä en oo kans muistanu yhtään treenata lantionpohjan lihaksia [&o] nyt eilen ja tänään oon kokeillu vessassa käydessä katkasta suihkua, mut eihän se mitä onnistu [:-] pitää kyllä alkaa vähä useemmin tekemään...

me ollaan synnytyksen jälkeen jopa kerran heiluteltu peittoja ja pojalla on ikää jo 1kk 1vko...mua ei vaan huvita rueta hommiin, jos poika on hereillä/heräilemässä. vähä sama juttu ku koirien kanssa..en halua niitä samaan huoneeseen sillä halut hyytyy tyystin jos jompi kumpi hyppää sänkyyn. Meillä poika vielä nukkuu päivällä niin huonosti, siis lyhyitä pätkiä, ettei siinä ajassa mitään ehdi. tai jos nukkuu pidempään ni sit ei isäntä ole kotona [&:]
 
minipillerit voi aloittaa heti ja käyttää kumia ainakin 2 viikkoa jos vaikka ovulaatio ois menoillaan...Näin ei kävis "vanhanaikaisesti"...Näin sanoi mulle terkkari kun soitin reseptiä pillereihin...[;)] Jos oottelis kuukautisia voi oottaa sen 6 kk...
 
Me eilen vähän kokeiltiin noita petipuuhia ja kyllä huomas, että on tuolla alakerrassa jotain muutosta taphatunu. Kinnas ikävästi, mut kai se siitä pikkuhiljaa.
Ja siis mä en olis muistanu koko kortsu-asiaa yhtään, ellei mies olis muistanu[:o] En mäkään ihan vielä toista vauvaa haluis[:D]
 
Tosiaan huomaa et jotain on tapahtunu.
Nyt on pariin kertaan puuhasteltu, liukkarin kanssa kylläkin. Mut hyvältä se tuntuu silti. En vaan osaa oikein rentoutua kunnolla kun sen verran arka on mun alakerta. Mut pääasia et miehen saa tyytyväiseks. [;)]
 
Mul on joskus sanottu et synnytyksen jälkeen on kuivat kelit ja oletin automaattisesti ettei mistään tuu mitää ilman liukkaria mutta eipä oo tarvittu. Homma toimii just niinku ennen raskautta ainoo vaan että jotenki aluks vähän kiristelee.. Täällä kaikki kovasti käyttävät kumeja, me ollaan tultu siihen tulokseen että toinen saa tulla kun on tullakseen. Saas sitten nähä kauan menee ennen ku seuraava saa alkunsa..[:D]
 
vau oispa munkin mies suostunut heti toiseen[;)] No ei vaan, itekin haluan nyt edes pari kuukautta odottaa. Tällä tietoa helmikuun paikkeilla haluaisin alkaa yrittämään niin olis tämä ensimmäinen jo vähän isompi kun kakkonen syntyy.

Mun haava ei oo vielä kuulemma täysin parantunut. Hiukan sattui sisätutkimus tänään jälkitarkastuksessa. Tämä tieto ei ainakaan lisännyt seksihaluja[:'(]
 
Mä olen kyllä ajatellut toista, mutta ei vielä ole sen aika, enkä usko, että mies olis edes valmis siihen. Sairaalassa suositeltiin myös kahden vuoden väliä leikkauksen jälkeen, että haava arpeutuu kunnolla, mutta en anna sen nyt olla esteenä, jos mies jostain syystä esim. puolen vuoden kuluttua olisikin valmis toiseen lapseen. Hän on kuitenkin väläyttänyt, ettei ehkä halua toista, vaikka tästä onkin aivan innoissaan.

Mä en tuota Haniliini osannut edes ajatella, että minipillerit vois vaikuttaa maitoon mitenkään... tää on näitten nettipalstojen huonoja puolia, kun nyt itsekin taisin alkaa stressata siitä, ja en tiedä, jatkanko sittenkään niiden syömistä.
 
Me ei olla vielä edes yritettty seksiä.. Mulla oli just jälkitark. ja kaikki on ok, mutta silti mua jotenki jännittää.. Mehän siis ollaan oltu sängyssä koko raskauden aika tasan 2 kertaa, koska mua sattui koko ajan [8|]  Joten miehelle iso kiitos melkein vuoden selibaatista [:)]  Onneksi mies on ihanan ymmärtäväinen tän suhteen eikä muutenkaa oo sellanen vinkuuja... Vaan kunnioittaa jos mun ei tee mieli..  Nyt kyllä on alkanu jo hiukan kutkuttaa [;)]
 
Takaisin
Top