Seksi raskauden jälkeen

ginessa

Kommentoinnin ninja
Kuinka pian ovat immeiset aloitelleet seksin synnytyksen jälkeen kumppaninsa kanssa?[:D]
 
Mä kans sitä tässä tuumasin[:-]. Nii tekis jo mieli[:D] mut toi vuoto ei ole vieläkään loppu. Ei tekis mieli heti sotkee[>:].

Koitin netistäkin ettiä ohjetta siitä et kuinka kauan pitäs pidättäytyä. Joku neuvolan suositus oli et pitäs odottaa lopputarkastukseen???? Sehän on vasta syyskuun alkupuolella??!!!!! En mä ainakaan jaksais nii kauan odottaa.

Ja miten toi vuoto? Voisko se jo loppua? Ku joinakin päivinä tuntuu et ei tule mitään sit yht äkkiä vähän holahtaa. Mut voi mennä päivä puhtaalla siteellä. Yöt menee aina ja olenkin jo nukkunut ilman housuja et saa värkki tuuletusta[;)]. Sit vaan ku nousee syöttämään nii olen vetäny vaipalliset housut varmuudeksi jalkaan et ei sotke lakanaa. Ku se loppuis mä olisin ihan valmis.

Mitä ny olen ite peilillä käyny vilasees niin hyvin näyttäs parantuneen[:-]. Haava näkyy mut on tiukasti kiinni. Ny on menny jo vähä yli kolme viikkoa et kyllä haavaki pitäs kaiken järjen mukaan kestää.

Mites muilla? joko olette päässeet vauhtiin vai onko edes mieles? Mulla on ollu mieles jo kaks viikkoa[:D]. Loppus ny vaan toi vuoto.

Tietääkö joku onko jotain selkeetä kieltoa et mihin asti pitäs odottaa?
 
Seksin voi aloittaa kun siltä tuntuu... jälkivuodon aikana vaan kortsut kehiin ettei tule tulehduksia. Ennen oli suosituksena se, että olis hyvä odottaa jälitarkastukseen asti. Eiköhän jokainen nainen oman alapäänsä sen verran hyvin tunne, että tietää koska voi kokeilla ja varovaisuutta kumppanilta. Hommanhan voi lopettaa, jos tuntuu kivuliaalta tai muuten hurjan pahalta. [:)]
 
ai en mä tiennyt et jälkitarkastus olisi pitänyt eka tehdä, noh meillä sen ekan teki sit varmaan mies [:D]
oisko meillä mennyt päivälleen tasan kk sektiosta kun ekan kerran harrasteltiin, jälkivuoto oli juuri pari pvää aikaisemmin loppunut vihdoinkin.
 
Meillä nimittäin mies tahtoisi kovin harrastaa minulle suuseksiä..
öööööö, eikä sitä haittais vuoto mutta mietin itse nuita suun pöpöjä....
että uskaltaisiko?
Synnytyksestä on viikko ja päivä aikaa ja tässä 4 päivää se on ruinannut että saisi
tehdä minulle temppuset ..[;)]
 
Ehkä se on sektion kanssa eri homma...???

Meillä neuvolassa sanottiin, että sitten kun jälkivuoto on loppunut, niin voi harrastaa seksiä. Kortsua on käytettävä TIETENKIN siksi, ettei tuu raskaaksi!! (Ellei se sitten oo jollain suunnitelmissa[:-]) Kun eihän pillereitä/kierukkaa/laastareita tms. saa omin päin alottaa, ne määrätään/laitetaan sitten jälkitarkastuksen yhteydessä. Kaikkia ei saa edes käyttää, jos imettää.
Meille sanottiin myös, että seksiä voi harrastaa ennen jälkitarkastusta ja olisi hyväkin. Nimittäin jos yhdyntä sattuu tms., niin lääkäri voi tutkia onko jokin vialla.

Ja mulla on viikko aikaa synnytyksestä ja tikkejä laitettiin, joten ei todellakaan tee mieli![:-]

Sori vaan Ginessa, mutta toi sun viimesin viesti kuullostaa tosi ällöttävälle!!! Yyhhh... (Ei siis millään pahalla sun miestäsi kohtaan, mutta toi tavara mitä musta vuotaa näin viikon jälkeen, niin en sitä kyllä suuhuni haluaisi!![:-][:-][:-][:D])
 
Mulle sanottiin tänään sairaalassa, että jälkivuodon aikana kondomi kehiin ja saa harrastaa "kun alkaa huvittaa". Muistelee hän. Ei jäänyt näemmä mieleen, sillä just nyt evvvk.. on sen verran paikat kipeenä, turvonneena, neulottuna ja rumana.. [:D]
 
Pitääpä vinkata miehelle tuosta kortsusta. Jos tää vuoto nyt aas vähenis ku tänään tullu tosiaan yht äkkiä paljon.

Oih Ginessa voi kun munkin mies tarjois tollasta. No mulla on kuitenki jo se kolme viikkoa. Mut sähän et revenny. Mut mulla kyllä oli vielä viikon jälkeen paikat nii turvoksis et ei olis uskaltanu vaikka mieli olis tehny. Pari viikkoa sitten jo mies pyysi iteleen helpotuksen avitusta ku oli siinä ihan lopussa raskautta jääny jo pieni tauko. Pyysi niin kiltisti ja kainosti et hellyin heti. Silloin olis tosiaan itekki tehny sit mieli[:D].

Meillä ei pitäis olla tuosta uudesta raskautumisesta. Mä tarvin joka tapaukses piene hormoni annoksen enneku mulla munasolu edes kehittyy. Tai kehittyy niitä joskus itelleenkin. Pari kertaa vuodessa. Mut olis aika ihme jos sattuis kohalleen. Ja jos sattuis nii sit se olis tarkotettu.
 
Miu mulla oli esikoisen jälkeen muutamat tikit ja kaikkee alakerrassa, mutta ei se menoa haitannu[:D] 5 päivää synnytyksen jälkeen varovasti testailtiin tosihommia[;)] aluksi kyllä joo sattui hiukan mut kun paikat "lämpeni" niin kivuttomasti meni.

Oikeastaan joka synnytyksen jälkeen se oon ollu mie jolla alkaa nuo hormonit jyllää...tekee mieli vaan niin pirusti[8D]

ginessalla on kyllä usakomaton mies, tuota tarjousta varmaan ei moni nainen kuule pian synnytyksen jälkeen[;)]

Ennen oli tosiaan suositus ettei sekstailis ennen kun jälkitarkastukset on tehty, mutta hygienia muistaen ja omat tuntemukset huomioon ottaen peittoja pöllyttelemään heti kun siltä tuntuu[:D]
Tää niin odottaa täällä sitä hetkeä ette pääsee ilman masua puuhailemaan, nyt alkaa oleen aika kankeet asennot ja asennon vaihtaminen lähinnä koomista ähellystä[&:][:D]
 
Eemi, muista vaan se mun uni, jossa olit jo raskaana[:D]

Huh, mä oon ihan pyörällä päästäni, ku luen näit teidän juttuja. Tai siis jotenki ite ja mieskin on varautunu siihen, et synnytyksen jälkeen tulee taukoa tuossa peiton heiluttelussa. Kuulostaa jotenki vaan uskomattomalta, et kk synnytyksen jälkeen olis jo siin kunnos. Ite kuvittelin, et menee vähintään joku 2kk. No, ihmiset on tietenki erilaisia ja tässäkin varmaan on aika suuri haitari.
 
Ainii Sartza!!!! [:-][:-] Mä olin unohtanu ton kokonaan.

Mut tulin jo vihjanneeksi miehelle niistä kortsuista. Vaikka mä en ite tykkää niistä ollenkaan. ku tuntuu sen jälkeen et haise viikon kumille[:'(].
 
Jälkivuodon aikana siis kortsut just tulehdusvaaran vuoksi...Seksiä saa harrastaa kun siltä tuntuu...
 
Kyllä mä oon aina ollut aika arka aloittamaan seksin synnytyksen jälkeen[8|]
Yleensä sitten kun vuoto on loppunut ja monesti vasta jälkitarkastuksen jälkeen aloiteltu....
Nytkään ei kyllä olis mitään fiiliksiä eikä haluja eikä mieskään kyllä edes ehdottanut,ehtii sitä sitten myöhemmin ja vähän virkeämpänä[:D]
 
12 päivää sektiosta ja kylläpä teki höpöä pitkästä aikaa. Kestettiin molemmat ehkä 2minuuttia, mut ne oli melko antoisat pariminuuttiset [:D]
Reilu viikko meni ennenkuin uskalsi ajatellakaan moista, oli alamaha sen verran kipeänä ja poika vei kaiken huomion sekä isältä että äidiltä [:)] Tuntui ihan tyhmältä käyttää kumia ja laittaa pyyhettä alle kun jälkivuotokin on niin olematonta. Mut parempi kai se on varoa sektionkin jälkeen tulehdusriskiä ja tietysti uutta raskautta (ei kuulu suunnitelmiin).

Nyt on ikävä isoa mahaa vaikka se näissä hommissa olikin vain tiellä! Löysä vatsanahka roikkuu inhottavasti ja miestä nyppii kun haluan sammuttaa valot ettei kumpikaan näe mahaani.. Häntä se ei muka haittaa [:-]
 
täällä peuhattiin jo neljä päivää synnytyksen jälkeen[:D]
Olisi mieli tehnyt jo aiemmin mut oli pakko yrittää venyttää touhuiluja...vaikka onnettoman lyhyeksi se venyttely jäi. Mutta mitäpä tuosta, sillä seksi ilman möhömahaa tuntui taivaalliselta ja jälkivuotokin on niin niukaa ettei tarvinnut vuorata koko kammaria sen takia[;)]
 
Mulla ei edelleenkään oo mitään haluja viel syhtyä seksipuuhiin. Tikit rupee pikkuhiljaa vasta sulamaan ja alapää on viel niin arkana, et nyt vasta pystyn toista päivää istumaan!!! WOW[:D]
Neuvolatäti tosin jo ilmotti vajaa viikko synntyksestä, että ihan sit voi touhuja alotella ku siltä tuntuu. Ja siis mieshän oli tämän kuulemassa myös, mut onneks on kyl tajunnu, et mun paikat on jokseenki viel kipeet. Ja on se nähny ton mun alapäänki, et ehkä sitä suuremmalla syyllä tajuaa olla sen enempää vonkaamatta[:D]
 
Meillä ei olla vielä petipuuhiin ruvettu..ei sillä etteikö haluja ois..mutta jälkivuotoa on vielä, ja jokseenkin näyttäis siltä, että se lisääntyy nyt uudestaan vaikka välillä jo näytti loppuvan [&:]. Ja tikit on edelleen paikallaan, vaikka oon ymmärtäny että niiden ois jo pitäny sulaa!?!? Kipee ei alakerta oo ollu reiluun viikkoon..
 
Nyt näyttäs jälkivuoto vihdoin loppuneen ja seksihalut on samassa noussu räjähdysmäisesti pintaan!! Mut missä ihmeen vaiheessa sitä ehtii / jaksaa, mies kun tekee ihan järjettömän pitusia työpäiviä ja poika tietty valvoo nykyään liki "koko illan" kun mies on kotona, ja sit sitä onki niin sippi et kaikki mennään samaan aikaan pojan kans nukkumaan.. Eikä mies halua sekstata samassa huoneessa missä poika nukkuu[:(]. Saan kyllä vielä sen pään kääntymään ton asian suhteen, ei tollanen pieni lapsi vielä mitään traumoja saa vaikka jotain ääniä kuuliski[:D][:)].

Nyt vaan mietityttää sit ehkäisy.. Mulla jälkitarkastus vasta lokakuun puolivälissä, jollon lääkäri kirjottas pillerireseptin. Kumia inhotaan käytää (niitä kyllä ostin kaappiin valmiiksi), mut ei varmaan uskalla ilman mitään ehkäisyäkään olla. Mies kyllä on sitä mieltä et ei haittaa vaikka heti tulisin uudestaan raskaaks, mutta mä kyllä haluisin olla välillä "normaali" ennen seuraavaa raskautta. Toki kun tätä ekaa lasta tehtiin 1,5 vuotta ni et jos luottas siihen et en heti nytkään tuu raskaaks -ei vaa, ei siihen voi luottaa ollenkaa.

Hankala tilanne ku halut on ihan mahdottomat, mut toi ehkäisy ahistaa.. Mites muilla?
 
Dessa, viihtyisikö poikanne vaikka sitterissä toisessa huoneessa sen aikaa? Mekin odotetaan aina että vauva nukkuu, mutta väkisinkin joutuu toisinaan "kesken hommien" laittamaan tutia suuhun tai pyyhkimään puklia. Samassa huoneessa nukutaan kaikki kolme. Eipä se ole himoja mihinkään latistanut, kumma kyllä.

Pikapanotkin on aika nautittavia ja piristävät kummasti päivää jos vaan on aikaa edes kymmenen minuutin aikuisten kivalle.

Virkistäkääs muistiani: Pitääkö taas odottaa menkkoihin että voi aloittaa pillerit? Ei kai se samalla tavalla nyt mene kuin teininä?? [:-]

Eiköhän se Dessan miekkonen jaksa vähän aikaa kumia käyttää niinkuin kaikki(?) muutkin samassa tilanteessa olevat pariskunnat [;)] Eihän niitä tarvitse kovin pitkään edes käyttää. Oma ukko inhoaa kans kortsuja yli kaiken, mutta kiltisti vetää kumihupun päälle kun niin olen käskenyt ja kantani hyvin perustellut. Tulehdusriski ja uusi raskaus ei ole meidänkään suunnitelmissa.
 
Takaisin
Top