Seksi raskauden jälkeen

Madie: niin mullakin sisätutkimus lopputarkastuksessa sattui mut oma mies ei ole sattunut yhtää.

Mä olen ennemminki täs tullu nyt sille kannalle et en oikeesti taida enää haluta uutta lasta. Kyllä nää on tässä. Tosin ilman ehkäsyä meillä mennään sinne puoleen vuoteen asti ja sit hormonikietukka. Vähä mä olen Miu kateellinen et siellä tarjotaan ilmatteeks hormonikierukkaa. Ihan sika kallis!!! Mut jos kävis nii pahasti vahinko et mä tulisin raskaaksi ilman mitään hoitoja ja apukeinoja nii sit se olis tarkotettu. Todennäkösyys vaan 0.001%.

Oikein hyvä lapsien teko väli tämä et eka menee kouluun ku toinen tulee. Aivan loistavaa.[:D]. Sopii mulle.
 
Hey se hormonikierukka maksaa noin 80e kelakorvausten jälkeen jos syynä on esim. vuotohäiriö. Mutsi sai juuri epäsäännöllisten vuotojen takia korvauksilla [;)] Eli reilun puolen vuoden pillereiden hinnalla saa kierukan. Ei oo paha.
 
Hyvä tietää Emilia. Nimittäin toi toimii just mulla. Mä olen monta vuotta syöny pillereitä ja saanu niistäisoman kelakorvauksen ku on resepti kirjoitettu sairauden hoitoon. Pitää vaan pyytää reseptiin ruksi oikeaan kohtaan.
 
Ei Haniliini haittaa mitään, mutta taidan silti ne jättää väliin, kun muutenkin mua vähän ärsyttää mitkään aineet, jotka säätelee kroppaa nyt. Haluan, että ne kuukautisetkin alkaa sitten ihan normaalisti [:)]

Yritin just miehelle eilen puhua tuosta ehkäisyvarmuudesta, mutta se on niin epävarma kaikesta, että en tiedä, vaatiiko se, että käytetään niitä kortsuja [&o]
 
Haniliini toi oli hyvä vinkki sulta toi lantiopohjalihasten treenaaminen, että aina imetyksen yhteydessä! En ole vielä saanut sitä iskostettua päähäni tavaksi, mutta jos sitä pikkuhiljaa sais ton tonne takaraivoon [:D]

Sattuu [:(] Ensi viikolla jälkitarkastus, toivottavasti kaikki ok [&o] Oon niin iloinnu tästä "normalisoitumisesta", että en jaksa jos nyt jää jotain vaivoja tai kestää vielä pitkään palautua kunnolla [&:]
 
Kyllä on kovin hiljasta vielä tällä saralla... Täytyy kyllä varmaan oikein suunnitella seksille aikaa ja voimia jollekin päivälle, ei muuten tunnu tulevan mitään.[&:]
 

Haluaisin kysyä teiltä hyvin arkaluonteista asiaa, sillä omaa mieltäni tämä vaivaa kovasti.. Oletteko huomanneet, että seksin määrä on oleellisesti vähentynyt vaikka vauva onkin jo isompi?
 
Tämä nyt oli aika tyhmää, mutta laitoin kalenteriin ruksin joka kerta kun siipan kanssa puuhailimme jotain, ukkokulta kun ei uskonut että seksiä meillä on vain kerran viikossa tai harvemmin.. Joulukuun aikana tuli 4 rastia ja yksi s.....otto!! Siis miten tässä näin on käynyt?!? Jos itse yritän tehdä aloitetta, mies kieltäytyy useimmiten. Yleensä haluaisin lämpöä ja läheisyyttä päiväsaikaan pojan päikkäreitten aikana, koska illalla pojan nukuttamisen jälkeen olen niin väsynyt ja "äitimoodi" on niin päällä ettei kiinnosta. Tästä olen siipalle sanonutkin, mutta ukko ei tykkää päiväseksistä ellei ole krapula. Just.

Tuntuu todella pahalta, koska molemmat nautimme seksistä aina kun sitä harrastetaan (vaikkakin se kestää sen viisi minuuttia, yli viikon tauon jälkeen kumpikaan ei kestä pidempään). Kaipaisin kuitenkin enemmän läheisyyttä ja tunnetta siitä että olen rakastettu ja haluttu, myös nainen enkä pelkästään äiti!! Muuten emme hirveästi läheisyyttä osoita, emme halaile ja pussaile tms kovin usein kun jommalla kummalla on aina vauva sylissä, ja pojan päiväunien aikaan hommaillaan omiamme. Ihan kuin oltaisiin vain kämppiksiä joilla on yhteinen vauva :( Ennen tilanne oli toisin..

Tulipahan taas tilitys, mutta tältä minusta tuntuu. Pliis kertokaa ettei me olla ainoa tämmöinen pariskunta! Miten ihmeessä arkeen saisi ujutettua romantiikkaa kun molemmat haluamme eri asioita?

 
Emilia: kumpa meilläki olis edes kerran viikossa.. Tällä hetkellä taitaa olla 1-2kertaa kuukaudessa.. Eli todella harvoin. En tiedä miksi miestä ei kiinnosta ollenkaan sänkyhommat, eikä kyllä itsellänikään kun päivät on vauvan kans ja iltasella ei ala muuten nukkuun kuin et olemme siellä samassa huoneessa. Ei jaksa tehdä yhtään mitään. Hyvä et ees muistaa antaa pusun ja pienen halauksen iltasella.
 
Mitenhän alottas...? Meillä on kyllä käyny toisinpäin eli seksiä on nyt harrastettu useemmin kun sillon ku poika oli tosi pieni. Mutta silti mennään kerroissa tuota Grenien luokkaa. Meillä kylläkin pussaillaan tms. koko ajan vaikka ehditään näkemäällä ja hellyydellä sitä, ettei yksinkertaisesti jakseta sekstata useammin.

Haluja olis kyllä huomattavasti useammin, mutta toi yhdessäolon aika (ja siitäkin poika valvoo sen 1-1,5 tuntia) on tosi vähäistä et väsyneenä ei sit jakseta.

Meillä on kyllä selkeesti aikaisemminkin menny sekstailu sellaisina aaltoina -joskus hyvinkin usein, toisinaan sitten taas ei. Sillon ku alettiin seurustelemaan ni suorastaan stressasin jos ei peitot heilunu ahkeraan, mut sit opin et ei tilanne ainakaan stressaamalla parane.

En tiiä oliko tästä yhtään apua sun aatoksiin, toivottavasti edes vähän.
 
Ei oo meilläkään lisääntynyt vaikka poika isompi onkin. Varmaan 3kertaa kk on peiton heilutukset.. Mul on siit huono fiilis ku en voi sille mitään että päivät menee pojan kanssa ja oon nii loppu ku se menee nukkumaan. Mies heiluttelis vaikka joka päivä.

 
Tässä oli vähän suvantovaihe juuri viikko sitten mutta nyt kahtena yönä peräkkäin olen saanut huippu upeaa seksiä. emoticon

Keskimääräisesti on lisääntynyt siitä ihan alusta milloin uskallettiin ekan kerran synnytyksen jälkeen aloittaa. Meillä vaan tuo rakennus prijekti on kyllä toinen väsyttävä asia. Välillä tulee pidempiä taukoja et kumpikaan ei vaan jaksa mut sit välillä heilutellaan oikein innokaasti kun makuun päästään.emoticon
 
Kiva, tai siis lohduttavaa, kuulla ettei muillakaan ole sen hurjempaa elämää makkarissa!! :) Eilen illalla siippa olisi halunnut lähestulkoon kahden viikon tauon jälkeen, mutta alkoi ärsyttää niin kovasti että pihtasin ihan tarkoituksella kostoksi. Millä ihmeen oikeudella se torjuu minut niin usein ja sitten ilmoittaa minun mennessä suihkuun, että "pesehän paikat kunnolla, voisit vaikka saada illalla". Siis mitä?!?!? Olen ihan sanaton. Minua tämä seksittömyys stressaa ihan tajuttomasti. Muutenkin tuntuu, että olen vain siivooja ja lapsenhoitaja tässä taloudessa. Asiasta olen sanonut varmaan miljoona kertaa, mutta ei ole tehonnut. Inhottaa vongata ja jatkuva torjuminen nakertaa melkoisesti itsetuntoa. Olkoot, minen jaksa enää edes yrittää.

Päätin, että en enää osta uusia pillereitä kun nämä loppuu. Minä en enää ala kärvistelemään vuotojen kanssa kun ehkäisyä tarvittaisiin niin vähän. Kuulostaa karmealta, mutta minun puolestani äijä voi vaikka vetää käteen seuraavat puoli vuotta ja miettiä miltä minusta tuntuu.
 
Kannattaa Emilia kertoo miehelles nuo tuntemukset. Myös sen että et halua mennä sen pillin mukaan siinä millon harrastatte ja millon ette. Voisitteko keksiä tuohon jonkun yhteisen "suunnitelman" miten toimitte.
Esim. meillä menee silleen että on sovittu miehen kanssa että pidetään huoli myös siitä että välit säilyy lämpiminä hässäkästä huolimatta kun on vielä sekin taloprojekti tässä lisänä. Joka päivä vaihdetaan pusut ja halit ja kerran viikossa sitten hommaillaan muuta. Se riittää meille tällä hetkellä vallan hyvin ja sit taas jaksaa yhden viikon eteenpäin. Mullakin oli alkuun "pelko" että harrastetaan liian vähän seksiä kun mies olisi halunnut joka päivä mutta tilanne on se että ei sitä joka ilta jaksa kun pojan saa nukkumaan niin tekee mieli vaan rauhoittua toisen kainaloon ja vaan OLLA! Eikä hänkään ole tästä pahoillaan, ymmärtää tilanteen ja jos todella paljon tekee mieli, miehen sanojen mukaan "hänellä on terveet kädet", joten siitäkään asiasta ei tarvitse minun huolehtia ja miettiä. ;)  Yleensä tämä hommailupäivä sattuu alkuviikolle, en tiiä miks mutta se nyt vaan on niin. :D
Eli lyhyesti sanottuna meillä ei oo tilanne muuttunut miksikään raskauden myötä eikä vauvan kasvaessa isommaks.
 
Joo esikoinen, ollaan kyllä puhuttu asiasta useamman kerran. Eilenkin illalla sanoin ihan suoraan nuo asiat mistä tännekin kirjoitin, ukko vaan hymisi jotain vastaukseksi.. Yritetty on, alkaa ideat olla vähissä ja katkeruus huipussaan..
 
Nyt vasta kun imetys on loppunut ja oon saanu oman itseni (en oo siis enää se maitokone) takas, on meidän seksielämä palannu ennalleen. Ellei sit jopa parantunu:) Joo, kiloja mulla on liikaa ja tiedän et olisin varmasti enempi sinut kropan kans jos niitä olis vähemmän, mut muuten olo tuntuu seksuaalisesti loistavalta!!! Ehkä pojan siirtäminen omaan huoneeseen on tuonu tähän asiaan oman vaikutuksensa, enkä oo siitä kyllä yhtään pahoillani.
 
Dessa: samaa mieltä tuosta omaan huoneeseen siirrosta. Tekee todella hyvää sexielämälle. Saa rauhas puuhailla ku tuo meidän tyttönen ainakin tuntuu heräävän heti jos jotain kuuluu.
 
Takaisin
Top