Hyvin jaksellaan. Rv 26+4. Mahan kasvukin kai alkaa kiihtymään nyt. Painoa tullut 10 kg.
Liikkua olen jaksanut joka päivä. Koirien kanssa lenkit ja sitten jumpissa käynyt. Nyt olen syyslomalla ja kun palaan töihin olisi enää n. 6 viikkoa töitä ennen äitiysloman alkua.
Vähän olen jo hankintojakin vauvalle tehnyt, mutta koitan välttää turhaa rahantuhlausta. Luulen, että kaikki välttämätön kuitenkin on jolla periaatteessa pärjäisi kun nyt vielä äitiyspakkaus tulee. Mitään hoitotarvikkeita ei muuten ole hankittuna. Voisi kytätä vaippatarjouksia ja ostaa paria eri merkkiä. Osan hankinnoista meinaan kyllä jättää vauvan syntymän jälkeiseen aikaan. Esim sitteri, kantoliina, rintapumppu yms. Koska varmuutta tarpeelle ei ole. Ostettiin jo kesällä alesta prio happy vaunut ja prio primo kaukalo+adapteri ja odotan jo innolla vaunulenkkejä.
Olin sokerirasituksessa mutta se piti keskeyttää koska olin pyörtymispisteessä tunnin päästä litkun juotuani.
Uudestaan en kyllä aio mennä, koska ikä muutenkin ainut peruste.
Mulla on aika vaihtelevat olot synnytyksen suhteen. Välillä mietin, että mihin olen pääni oikein pistänyt että en minä osaa synnyttää ja välillä on luottavainen olo että kyllä kaikki hyvin menee.
Mulla on melko pieni vertaistukiverkosto. Tosin siskolla on vähän minun jälkeen la, mutta asuu toisessa kaupungissa. Enemmänkin voisi ystäviä olla joiden kanssa lätistä raskaudesta ja vauvoista. Kun ei sitten taas kaikkien kavereiden(=lapsettomien) kanssa voi koko aikaa raskausvaivoista puhua.
Onko muilla tiedossa hyvin hoitoapua arkeen vauvan syntymän jälkeen? Meillä on isovanhempien tilanne sillä tavalla heikko, että apua on hankala saada. Täytyy katsoa miten välit lähentyy muihin sukulaisiin ja saisiko jostain sukulaisesta isovanhemman "korviketta".