Salaisen mamma-agentin paluu - Ketju takaisin Salaisiin syyskuunmammoihin pyrkiville

Me ollaan tulossa kesäksi Suomeen ja mietin jo mitä kivaa 2-3-vuotiaan lelua ja muuta ostais sit ensi vuodeksi mukaan tänne.
 
Pitäis lähteä kauppaan ostamaan lisää kahvia ja banaaneja mut sataa taas kaatamalla.
 
Hei hieno juttu Mamaanton että tuut takas porukoihin! :D
Sadekausi kuullostaa kieltämättä semmoselta mitä itse en haluais kokea... :D
 
Kymmenes viesti. A teki eilen uuden ennätyksen, 11 askelta kerralla :) Ei se mun mielestä erityisen hyvin puhukaan vielä, joku kyseli. Sanoja on kyllä hirvee määrä mut lauseita tosi vähän. Ja nyt jostain syystä monet perussanatkin menee usein sekaisin. Ei tiedä haluaako se lisää, leipää vai vettä, kun saattaa sanoa minkä vaan. Mut kai nää on vaiheita.
 
Sadekausi on ihana! Rakastan! Tammihelmikuu oli tuskaisen kuuma ja kuiva ni tää tekee hyvää. Paitsi ötökät!
 
Lauseita tosi vähän! Ei monikaan sano vielä ensimmäistäkään lausetta.
 
Niin mä just mietin et en tiedä muita tän ikäisiä lauseilla puhuvia ku Heppusen pojan :) Paljon sanoja kuulostaa sujuvalta puheelta! Noi termiitit taas kuulostaa inhottavilta :eek: Kielen kehitykseen liittyen niin ehkä kannattaa ainaki ottaa mukavaa suomenkielistä lukemista! Leegot on semmosia joiden suosio ei lopu, varsinkin kun on eläintä ja ukkelia yms että voi leikkiä niillä rakentelun lisäks mielikuvitusleikkejä...
 
(Siis tietenki Legot mut kun ne on niin leeegoja.)
 
Nyt on myynnissä muuten kans tummaihoisia legoukkeleita! Vaikkakin valitettavasti niillä vaikuttais olevan päällä jonkinlaiset safariasut...
 
Jos en nyt iha väärin muista ni meillä on muistaakseni tummaihoinen palomies! Tai ei ainakaa mikää valkoihoinen
 
Meidän yhdet tutut kertoi, että niiden kolmevuotias oli Afrikan vuosien jälkeen Suomen reissulla ollut aika ihmeissään. Sitten kun oli jossain nähnyt mustia afrikkalaisia, oli juossut niiden luo innoissaan "Äiti, täällä on IHMISIÄ!" Meidän napero on menossa kovaa vauhtia samaan suuntaan.

Välillä kun on paljon valkoisia ympärillä, menee ihan lukkoon ja itkee. Ja sit saattaa suhtautua heti perään todella luottavaisesti vaikka paikalliseen tarjoilijaan ja edelleen ujostella valkoisia tuttuja samassa pöydässä...

Tuli noista legoista vaan mieleen :D
 
Ei ole yp tainnut ehtiä vielä hoitamaan yp-puuhiaan. Jospa huomenna!
 
Mä jo haluaisin päästä löpisemään teidän kanssa ja lukemaan kuulumisia.

Joo Aaria, mä pakkaan kirjoja varmaan yhden matkalaukun täyteen! Just pyysin äitiäni lähettämään tänne lisää kirjoja, koska tää tyttö on ihan uskomaton lukutoukka! Luen englanniksikin kirjaston kirjoja, koska ei oikeesti kenenkään pää kestä lukea jotain yhtä ja samaa pupu tupunaa aamusta iltaan viikkotolkulla.
 
Tell me about it :D Täällä on hyllyt väärällään opusta mutta aina sama pupukirja on se mitä saa lukea sata kertaa päivässä..
 
MaAm! Ikävä! :Heartred ja joo, meillä kävellään. Lähti vaan yhtäkkiä tammikuun lopussa! Siis heti ku lähti niin lähti kans, meni saman tien monta kymmentä askelta.
 
Heps kukkuu!! Toivottelen kaikille jo kaksi vuotta täyttäneille paljon onnea ja muille toivottelen mukavia synttärikemuja! :) Eikai sitä onnitella saa etukäteen:)

Meillä vielä reilu viikkoa synttäreihin :)

..jos joku vielä muistaa tänne kurkata..
 
Takaisin
Top